בשינוי מתמיד – תערוכה חדשה לכל המשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות

חופשת החנוכה של בוביק נפתחה רשמית בביקור נוסף במוזיאון תל אביב לאמנות. למי שלא מכיר – מוזיאון תל אביב לאמנות הוא הרבה מעבר למבנה עם יצירות אמנות יפות. למוסד הותיק יש מחלקת חינוך מכובדת, שלאורך כל השנה מפעילה ויוזמת פעילויות, סדנאות, הצגות וכו׳, לילדים ולכל המשפחה.

אחרי תערוכת הסלפי, בה ביקרנו בקיץ האחרון, התארחנו בתערוכה החדשה – בשינוי מתמיד. לתערוכה, שפונה לילדים ולכל המשפחה, ישנם שלושה שלבים, שיבואו אחד אחר השני, בחודשים הקרובים: תערוכת ציור, תערוכת קולאז' דו-ממדי ותערוכת פיסול בתלת-ממד.

התערוכה הראשונה תיסוב סביב פעילות בציור, עם מגוון גדול של חומרים, שבאמצעותם מוזמנים המבקרים, לצייר ולמחוק על הקירות ועל גבי רהיטים וחפצים המפוזרים בחלל. להתחבר ולהתמזג עם ציורים של אחרים ואולי ליצור ביחד את הציור הגדול ביותר במוזיאון!

בתערוכה השנייה, יציעו למבקרים להשתמש במדבקות צבעוניות, להדביק את הצורות השונות בקומפוזיציה מעניינת על גבי הקירות והחפצים באולם: להסיר מהניירות, להדביק על הקירות, לקלף את המדבקות ולשנות את מיקומן, "לעלות על",להוסיף עוד וליצור את הקולאז' הגדול ביותר במוזיאון !

התערוכה השלישית, תאפשר לכולם ליצור פאזל בעזרת חלקים צבעוניים, אותם ניתן להרכיב או לחבר בעזרת ברגים וליצור פסל גדול המשתרע (המתפשט) על רצפת האולם. המבקרים מוזמנים לבנות, לפרק, ושוב לבנות וליצור יחד את הפסל הגדול ביותר במוזיאון !

המבקרים מוזמנים ליצור, להמציא, לדמיין, לחלום, לתרום את חלקם, לעבור תהליך מרתק ולהיות שותפים בתהליך יצירת אמנות.

בוביק התלהב מהרעיון עוד לפני שהגענו למוזיאון, כשסיפרתי לו שהולכים לחדר מיוחד במוזיאון ושם אפשר לצייר על ה-כ-ל! כשהגענו לאולם, הוא השתלט מהר על העניין והחל להשאיר את חותמו בתערוכה על ידי ציור משאיות ובתים, ושרבוט שמו.

לאחר מכן התארחנו בסדנת ציור על קנבס. פעילות מעניינת ומשחררת כשלעצמה, ולילדים פי כמה וכמה. ״פשוט לשחרר. לצייר. כל אחד יודע לצייר״ – עודד חליל המדריך את המבוגרים שבינינו, שציירו בפעם האחרונה לפני 30 שנה או יותר. 

בוביק נהנה מאוד מהפעילות והפיק ממנה המון. לראשונה צייר על תמונת קנבס במקום על דף טיוטה, והתרגש כשאמרתי לו שהתמונה שיצייר תהיה תלויה אצלו בחדר על הקיר, כמו התמונות שבסלון.

נושא הציור היה החדר שלי. כל אחד צייר בעיפרון את קווי המתאר של החדר ואחר כך מילא את התמונה בחפצים ודמויות לפי השראתו. בשלב השני עברנו בטוש שחור על כל הציור, ולאחר מכן צבענו בצבעי מים.

בוביק צייר את המיטה והארון שלו, כדורים, מכוניות, ארגז הלגו. אחר כך בחר באיזה צבעים יצבע. חיכינו קצת שיתייבש הקנבס ונסענו. מרוצה וגאה בציור שצייר, החזיק אותו בעצמו כל הדרך הביתה.

 

 

אוצרת: שרה ריימן שור

התערוכה בחסות הידידים הבריטים של המוזיאונים לאמנות בישראל

מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27- טל: 03-6077020   

ראשון סגור; שני, רביעי ושבת: 10:00 – 18:00; שלישי וחמישי: 10:00 – 21:00; שישי: 10:00 – 14:00

*קרדיט תמונה ראשית – אגף החינוך מוזיאון תל אביב. שאר התמונות – goodmother.co.il

*

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב