החבילה הגיעה: קבלו את ההפתעות שמכין לנו הדואר

בשנתיים האחרונות הפכתי מכורח המציאות לקניינית אינטרנט מקצועית. למה מכורח המציאות? כי ידוע שבישראל רוב מוצרי הצריכה כגון: צעצועים, בגדים ומוצרי טיפוח הם הרבה יותר יקרים מאשר בחו"ל, ומי שמבין ומתמצא באתרי הקניות הבינלאומיים, יכול לחסוך הרבה מאוד כסף.

כך קרה שהתחלתי לגלות אתרים שווים שמספקים משלוח חינם או בעלות סמלית לישראל, והיקף הקניות שלי בחנויות בארץ הצטמצם.

אבל, תגידו: כשאת קונה בחנות את לוקחת את המוצר איתך הביתה, וכשאת מזמינה באינטרנט לוקח שבועות אם לא חודשים עד שאת מקבלת את ההודעה, כי ידוע שבדואר הדברים זזים לאט, ואז את צריכה לצאת מוקדם מהעבודה, להגיע לסניף, לעמוד שעות בתור עד צאת הנשמה, ובנוסף יש סיכוי שהחבילה שלך תלך לאיבוד.

אבל מה מסתבר? שכל העניין הזה מתחיל להשתנות, בזכות המון שירותים חדשים והתמקצעות של דואר ישראל, ועוד מעט כל חוויית הרכישה באינטרנט הולכת להשתפר פלאים, בזכות פתיחתו של מרכז המיון החדש של הדואר, לפני מספר שבועות.

חלקנו שמענו על כך בחדשות בחצי אוזן, אבל מעטים הבינו שמדובר בתחילתו של עידן חדש בהסטוריית שירותי הדואר בישראל, ובמידה מסויימת – גם בחיי היומיום של כולנו.
האמת שגם אני לא הייתי מבינה את המשמעות של השינוי, אילולא הייתי מוזמנת למרכז מיון הדואר החדש, שנפתח לפני מספר שבועות במודיעין.
מדובר בחלל עצום מימדים, המתפרש לשטח של כ-18 דונם, ומכיל אמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם, בעלי יכולת של קליטה, מיון והפצה של מאות אלפי חבילות ביום.

מה היה עד עכשיו?

עד כה החבילות שהיינו מזמינים מחו"ל היו מגיעות למרכז ייעודי בתל אביב, ממויינות לפי איזורי הארץ, מועברות למרכזים ייעודיים בכל איזור ומתמיינות לפי ערים, וכך הלאה. החבילות עברו 5-6 תחנות מיון, דבר שהיה מעכב את הדרך שלהן עד הלקוח.
מאז שהוקם המרכז החדש, החבילה עוברת בו את כל התהליך של הבידוק והמיון ויוצאת ממנו ישירות לנקודת המסירה שקרובה ללקוח.

 השאיפה של הנהלת הדואר היא לצמצם את זמן ההגעה של החבילה עד לנקודת המסירה, מרגע נחיתתה בנתב״ג, ל-48 שעות בלבד! יעד, שכך מבטיחים לנו, יושג בקרוב מאוד.

הסיור במרכז הסחר המקוון היה מעניין מאוד, ולמרות שבגילי המופלג חשבתי שאני יודעת הכל – מסתבר שלא תארתי לעצמי כמה מורכבת היא הפעילות של הדואר, כמה ידע, מיומנויות ומשאבים צריך כדי להצליח להפעיל בהצלחה את המערכת העצומה הזו. ציון לשבח לכל העומדים בראשות הדואר, מסתבר שזה הרבה יותר מסובך ממה שחשבתי.

בסיור גיליתי דברים חדשים על הדואר שלא ידעתי. סדרה של אפשרויות חדשות שנועדו להקל על החיים של כולנו, ולהשאיר את התקופה ההיא שחיכינו 100 מספרים בתור – מאחור. בבסיס השינוי עומדת הגישה החדשה של הדואר – הלקוח במרכז!

מהן האפשרויות החדשות?

1. הזמנת תור בסניפי הדואר הנבחרים – נכנסים לאתר של הדואר, מזמינים תור לשעה הרצויה, מגיעים בזמן (התור ימתין לכם עד רבע שעה) ויוצאים מהסניף אחרי דקה.
2. קבלת החבילה באמצעות מונית של גט איט בעבור תשלום, עד הבית – כשאתם מקבלים סמס לגבי חבילה שמחכה לכם בסניף, שימו לב לאופצייה של קבלת החבילה באמצעות מונית עד הבית.
3. קבלת החבילה בתחנות הדלק של פז ברחבי הארץ – שירות שיתחיל לפעול ממש עוד מעט.
4. My post – חשבון אישי באתר של הדואר, המאפשר מעקב אחרי כל החבילות שלכם, תשלום מכס, הזמנת החבילה עד הבית ועוד. איך? תירשמו ותגלו.

ואם נשארתם לקרוא עד סוף הכתבה, קבלו בונוס – המדריך המלא לרכישת צעצועים אונליין, עם המלצות אישיות שלנו.

 

לא ניתן להגיב