מותק של פסטיבל – מחזמר האיכות לכל המשפחה

מותק של פסטיבל – יוצאים לדרך, המחזמר על פי שיריה של נורית הירש, הוא אופציה חינוכית, תרבותית ואינטלגנטית במיוחד, מבין היצע ההצגות לילדים בחנוכה הקרוב.

זו המסקנה שלי, מצפייה מקדימה ומדוקדקת בסרט המופע, שעתיד לעלות לבמות בתאריך 14.12.16 ויוצג בכל הארץ עד 02.01.2017.

בכל תחום הצגות הילדים, בתפקיד אמא, אני די חדשה.

בחנוכה שעבר, בוביק הבכור שלי היה פעוט בן 3. הלום מהכניסה לגן עירייה, מזועזע מהחיים האמיתיים שנחתו עליו בן רגע (אמא הוא דחף אותי!) – הבנתי שלקחת אותו להצגת חנוכה יהיה טו מאץ׳ בשבילו, בתקופה כה קצרה.

מה גם, התלבטתי אם בכלל. בראשי הדהדה אימת שיר הסלפי, שהועלה פעם במופע ילדים מפורסם, הכה גלים במדינה עד ששונו מילותיו, אך משפט הקאלט מתוכו ״מוציא את הלשון וזה מה זה אמיתי״ נחרת בזכרוני עד היום.

החשש שלי היה, שגם במופע ילדים שנראה בסדר, יכול להבליח פתאום משהו מעין זה, ואז לכי תוציאי את זה מהראש של הילד (ע״ע ״העם דורש קצב מזרחי״, שאימצנו במסיבת יומולדת של ילדים בני 3 מהגן).

ובכן, במותק של פסטיבל, לא תשמעו פנינים כאלה. גם לא תראו נשים במחוכים מבריקים, שחקנים חצי לבושים, או דמויות שנויות במחלוקת.

ומה כן? מופע עם ניחוח של הפסטיגל התמים והטוב של ילדותנו, חני נחמיאס, טוביה צפיר, שירים ישראלים שעליהם גדלנו, סיפור יפה ותמים על ילדים שיוצאים למסע. מעבר לכך, זו הפקה קצבית, צבעונית, כיפית, שמחה ומרגשת, שמוכיחה שלא צריך להתחכם כדי להציג מופע בלתי נשכח.

צפיתי במותק של פסטיבל והחלטתי שזו תהיה הצגת חנוכה הראשונה של שלישיית המופלאים שלי. ההצגה מספרת על דניאל (רוני דלומי), שחזרה לארץ מקנדה עם משפחתה, ולא מרגישה כאן בבית. סבא דוד (טוביה צפיר) מקריא לה סיפור שלוקח אותה ואת חבריה החדשים, למסע הרפתקאות ברחבי ארץ ישראל, בעקבות מטמון סודי.
לאורך המסע פוגשים הילדים דמויות מצחיקות, נופים יפים של הארץ, ומתגברים על כל המכשולים בעזרת ערכים של חברות, אחווה ושיתוף פעולה.

הטקסטים של ההצגה הם ברמה גבוהה ומלאים באמירות חינוכיות כגון: בשביל להצליח אתם חייבים לשתף פעולה. ביחד אנחנו נצליח. צריך להקשיב אחד לשני.

וכמובן שכל המחזמר מבוסס על שיריה המקסימים של נורית הירש, שהם כה רבים ואין לרובנו מושג שהיא הלחינה אותם: אבניבי, בשנה הבאה, ושוב נצאה אל הדרך, מקהלה עליזה, רק בישראל, הבית של פיסטוק, עושה שלום, הדרך אל הכפר ועוד.

השירים המוכרים ואהובים עושים חשק להצטרף לשחקנים ולשיר איתם. הצפייה המשותפת במופע מחברת בין ההורים והסבים – לילדים, ואת הקטנים מחברת לתרבות הישראלית האמיתית. המחזמר מלא ברגעים מרגשים, שעושים נעים בלב ומחזירים אותנו לילדותנו – באחת הסצינות הילדים עושים קומזיץ ושרים: כבר אחרי חצות.. עוד לא כיבו את הירח.

בשורה התחתונה – נמסנו. כבר מחכים להצגת הבכורה.

 

לוח ההופעות של מותק של פסטיבל – יוצאים לדרך:

14-16.12.16 היכל הטוטו, חולון
18-19.12.16 היכל הספורט, אשקלון
21-22.12.16 היכל הקונכייה, באר שבע
24-28.12.16 היכל מנורה מבטחים ת"א
29-31.12.16 מרכז הקונגרסים, חיפה
2.1.17 פיס ארנה, ירושלים

 

מידע על הנחות:

ישנן הנחות לבעלי מועדונים – חבר, בהצדעה, הייטק זון, ביחד, ארגון המורים ועוד.

לאומי קארד– 1+1 במחיר 129 ש"ח תמורת פינוק.


קראו את הכתבות הבאות:

מתי החופשות ומה עושים עם הילדים – מתעדכן מדי שבוע

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב