תערוכות מעניינות בחול המועד סוכות – הכניסה חופשית

האמן הצרפתי מיכאל אדרי פותח את שערי הגלריה בחג הסוכות ומזמין את כל המשפחה ליהנות מיצירותיו הייחודיות: קריקטורות, פופ ארט ואבסטרקט, המצוירים על קנבס ועל מבחר חומרים לא קונבנציונאליים כגון שטיחים, פסלים, ג'ינסים וחולצות מזוזות, קסדות ואפילו פסנתר כנף.

מיכאל אדרי מציג פורטרטים של הדמויות המובילות והזוהרות מהוליווד של תחילת המאה העשרים ועד ימנו, ביניהם: אודרי הפבורן, היצ'קוק, דיוויד בואי, וודי אלן, ג'ק ניקולסון, רוברט דה נירו, אלברט איינשטיין, אדרי נוהג לחבר ביצירותיו פורטרטים של מפורסמים יחדיו הבולטת ביניהם תמונה משותפת של אלפרד היצ'קוק אלברט איינשטיין צ'רלי צפלין, השמן והרזה  ועוד רבים.

חלק מהקסם של אדרי מתבטא גם בבחירת חומרי הגלם ליצירה. לצד הקנבס והפרספקס המסורתיים, אדרי מצייר גם על בדים, שטיחים, חולצות, נעלי סניקרס, בגדים, קסדת אופנוע ופסנתר כנף , שזכה לקבל את פרשנותו האומנותית לבקשת מעריץ.

מיכאל אדרי נולד ב-1967 במרסיי, צרפת. כבר כשהיה ילד בן 4, נראה היה כי ניחן בכישרון טבעי. על אף שנטש את קריירת הציור שלו לזמן מה, שב אליה לפני כשש שנים,  עזב את עולם הפרסום ממנו התפרנס ופתח גלריית דיוקנאות במרסיי "מיכאל אדרי", אליה הוא נוסע עדיין פעמיים בחודש.

audrey-hepburn-130-x-97

קופונים סודיים שווים לחנויות אופנה, קוסמטיקה, צעצועים ועוד – מחכים לך בערוץ הטלגרם שלנו!

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את הקופונים למייל:

מיכאל אדרי מאז ומתמיד התעניין בפרצופים, שהפכו למוטיב מרכזי בעבודותיו. הוא מוקסם מהבעות הפנים, אשר משקפות את אישיותו המיוחדת של כל דמות ודמות . בקלות טבעית, תוך פליאה אישית, הוא מגדיל ומדגיש את תוויי הפנים הייחודיים ומפיח בהם רוח חיים.

אמנותו של מיכאל מורכבת מדמויות של ידוענים רבים, גברים ונשים כאחד, אשר מנסים לפרוץ את הגבולות באופן אנונימי. באמצעות יצירתיות וחוצפה, מיכאל מעניק נופך אסתטי, אמוציונאלי ומוסרי ליצירותיו. הדמויות מתעוררות לחיים באמצעות הדגשת הבעה, מבט או חיוך, המשולבים עם מילים, סיסמאות וביטויים.

התערוכה תהיה פתוחה בחול המועד סוכות, בין השעות 10:00-19:00

*מלבד ערבי חג וחג. 

רחוב הירקון 70, תל אביב. טל': 0523857981,

rud.edery@gmail.com, www.michael-edery.com

במהלך חודש אוקטובר, קניון רמת אביב יציג את התערוכה "כתב מלכות" – תערוכה של האומנים: מיכל קאופמן, ג'ו מילגרום, מרדכי בק, אליזבת לורן, אור לורן זכאים. 

התערוכה מציגה את עבודותיהם של אומן אחד וארבע אומניות עוצמתיות ומיוחדות, שעברו מסעות חיים מאתגרים ובחרו באמנות כדרך ביטוי וריפוי .
המשותף לכולם הם מקורות ההשראה השאובים מהתפילות והמקורות היהודיים.

bowie-web-copy

ד"ר ג'ו מילגרום – אמנית וחוקרת יהדות , מציגה בתערוכה זו מבחר של יצירות בטכניקות משולבות, פיסול בחומרים ממחוזרים שהיא מוצאת ומרכיבה מחדש ונותנת בהם משמעות מרתקת, ביקורתית והומוריסטית. מילגרום, בעלת תואר שלישי בתיאולוגיה ואמנות, מה"גרדיואט תאולוג'יקל יוניון" בברקלי, קליפורניה, לימדה שנים במרכז ללימודי יהדות בברקלי, וכיום יוצרת וגרה בירושלים ומלמדת אמנות במכון שכטר ללימודי יהדות . בקורסים שלה וגם ביצירותיה, מתמקדת מילגרום בצירופים של פיסות חיים וחפצי אמנות. היא נוסכת משמעויות חדשות בחיבור בין חפצי יודאיקה, חפצי יומיום, ואייקונים תרבותיים מוכרים כדוגמת מרלין מונרו. הביקורת שלה היא נוקבת אך נאמרת בקריצה ובהומור רב.

מרדכי בק- נולד באמצע המאה הקודמת ביורקשיר, אנגליה. בין הישיבה והאוניברסיטה למד בבית הספר לציור "הורנסי" בלונדון בשיא שנות ה-60 המטורפות. הוא עלה לארץ בשנת 1973. בירושלים הוא המשיך ללמוד אמנות ב"סדנת ההדפס ירושלים" וכמו כן המשיך גם לצייר וגם לעשות הדפסים שונים – תחריתים, חיתוך לינוליום וחיתוך עץ. העבודות שלו נרכשו בין השאר על ידי MOMA בניו יורק, הספריה של הקונגרס בוושינגטון, האוניברסיטאות של ,Yale, Berkeley, Yeshiva, University, Jewish Theological Seminary etc וגם ע"י הרבה אנשים פרטיים בארץ ובחו"ל. עבודותיו הוצגו בירושלים, בתל-אביב, באנגליה, בניו יורק, בניו ג'רזי, בלוס אנג'לס, במוסקבה ובסנט פטסבורג. רפרודקציות של עבודותיו הופיעו במגוון כתבי-עת ועיתונים בעולם.
בתערוכה זו, הוא מציג סדרת ציורים, אקריליק על בד, של פירות , ביניהם עץ האתרוגים, אחד מארבעת המינים, עליהם אנו מברכים בחג הסוכות.

מרדכי בק - עץ האתרוגים
מרדכי בק – עץ האתרוגים

מיכל קאופמן- מציגה בתערוכה זו ציורים מופשטים, בעלי צבעוניות עשירה ומשיכות מכחול אקספסיביות , המבטאים את תחושותיה ורגשותיה העזים במסע חיים מורכב ועשיר תהפוכות.

קאופמן, שנולדה והתחנכה בבית דתי – חרדי בילתה את שנות התבגרותה בבלגיה וינקה ממסורות הציור האירופאי. התרחקותה מאורח חיים דתי הובילה להתנסויות במגוון רחב של אמנויות: עיצוב, תיאטרון, מוסיקה , קולנוע והתמקדות לבסוף בציור. בעבודותיה היא עושה שימוש במגוון רחב של מכחולים , מברשות ושפכטלים המסייעים לה בפעולה של הסרה וכיסוי מחדש,  מחיקה והוספה וחוזר חלילה המייצרים ציור רב שכבתי במגוון חומרים: צבעי שמן, דיו,  עלי זהב ועוד. הפעולה של ההסרה והכיסוי מחדש של הבד, במקביל להסרת זהויות האמנית ובנייתן מחדש , כל עונה וצבעה, כל עונה והריחות והטעמים המיוחדים לה. בתקופה זו של התחדשות , של לידת השנה החדשה , הברכה היא לאגד את ריבוי הפנים והזהויות שישכנו בשלום זה לצד זה , כמו ארבעת המינים .
קאופמן , שהחלה ללמוד אמנות בעת שהותה בבלגיה והמשיכה בעת חזרתה לארץ אצל האמנים גלעד קידר ואיסנה מאירוביץ-יעקב, הציגה תערוכות יחיד במילנו בגלריה SPAZIOORSO16   , ובמרכז עינב בתל אביב.

אליזבט לורן – מעצבת ואם ל-5 ילדים, מציגה בתערוכה עבודות העשויות בעיקר מחוטי זהב , כסף ואבני חן. לורן , אשה שחוותה בחייה האישיים אלימות ומשבר כלכלי קשה בעקבות גירושים, בחרה ביצירה ככלי לביטוי ולריפוי . היא יוצרת בשילובים של בדי תחרה, חוטים ורקמות שמצאה בארון הבגדים האישי שלה, כשהיא חותכת ותופרת מחדש היא נותנת משמעות חדשה לחומרים ולבדים הישנים וגם לחייה שלה. לורן החליטה ש"השמים הם הגבול" ושהיא לא תהיה עוד קורבן לאלימות ולשליטה גברית. ברבים מעבודותיה היא משלבת סמלים יהודיים המחזקים אותה כמו כתר מלכות, מגן דויד, לוחות הברית, פסוקים מהתפילות ואותיות עבריות .
אור לורן זכאים, בתה של אליזבת ,מציגה אף היא עם אמה, ציורים ומבחר יצירות, שגם הן עשויות מחומרים בשימוש חוזר. אור, שאף היא חוותה את המשבר האישי והכלכלי בבית ואת עזיבת האב, המפרנס הראשי, בחרה גם היא בעיצוב ובאמנות כתהליך לריפוי והעצמה .היא מפסלת, מציירת, כותבת שירים ומעצבת שמלות. בקיץ האחרון אור התקבלה מבין מאות תלמידים מצטיינים ל"אוניברסיטת קיץ לנוער" לתלמידים מצטיינים מהפריפריה ולמדה מבחר של קורסים אקדמאיים. חלק מההכנסות ממכירת העבודות בתערוכה ייתרמו על ידי אור ואליזבת לורן לבית החולים לילדים ע"ש שניידר.

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בין התאריכים 9-31/10/16, גלריית "החלונות המוזיאליים", על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"סופרפארם", איינשטיין 40 רמת אביב. 

אודות החלונות המוזיאליים של קניון רמת אביב :

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אמהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מיקצב אחיד אשר בינהם ניתן לראות את הויטרינות ולצפות באמנות.


קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב