משהו מעניין קורה בשבתות במוזיאון יפו העתיקה..

מוזיאון יפו העתיקה מזמין את הילדים וההורים לפעילות חווייתית בשבתות, ברוח התערוכה Dolls Art, המתקיימת במוזיאון בתקופה זו. לצד הביקור בתערוכה ניתן להשתתף בסדנאות אמן מונחות ליצירת דמויות ובובות בטכניקות שונות. להלן הפרטים על הסדנאות:

יום שבת 4.2 – סדנאות 'שטותא' ליצירת בובות נייר

המעצבת דנה רביב תנחה סדנה להרכבת דמויות נייר שהן גם בובות יד, עשויות מנייר ממוחזר, בד לבד, אריזות חלב ועוד.
משך הפעילות: כ-40 דקות.
שעות: 11:00 ו-13:00.
עלות למשתף: 45 ₪, כולל כניסה לתערוכה.

קרדיט צילום: דנה רביב

יום שבת 11.2 – סדנת בובות ויצורים מלופפים בטקסטיל
האמנית נטע עמיר תנחה סדנה לפיסול בובות ויצורים בטכניקת ליפוף חדשה ומקורית, בעזרת שאריות בדים. טכניקה זו מאפשרת יצירה אינטואיטיבית של צורות מקוריות וחופש יצירה מלא.
משך הפעילות: כ-60 דקות.
שעות: 11:00 ו-13:00.
עלות למשתף: 45 ₪, כולל כניסה לתערוכה.

קרדיט צילום: נטע עמיר



יום שבת 18.2 – סדנת מפלצות ויצורים דמיוניים
האמנית נטע עמיר תנחה סדנה ליצירת בובות, מפלצות ויצורים דמיוניים, בשימוש חוזר בשאריות בדים, לימוד של מלאכות מסורתיות, בשילוב טכניקות מקוריות וחדשות בפיסול טקסטיל.

משך הפעילות: כ-60 דקות.
שעות: 11:00 ו-13:00.
עלות למשתף: 45 ₪, כולל כניסה לתערוכה.

קרדיט צילום: נטע עמיר

 

יום שבת 25.2 – סדנת בובות דאגה והקראת סיפור
המיתוס של בובות הדאגה מגיע מארצות מרכז אמריקה ומתייחס לאגדה קדומה, בה אדם הסובל מדאגות שמפריעות לו לישון, מקבל בכל לילה בובה קטנה אותה מניחים מתחת לכרית. על פי האגדה, הבובה לוקחת בלילה את הדאגות מהאדם והוא מתעורר בבוקר כשהוא רגוע ונטול דאגות.

בתחילת הסדנה יוקרא סיפורו של אנטוני בראון, "לאן הולכות הדאגות בלילות", שנכתב בהשראת המיתוס. לאחר מכן, בסדנה, ילמד כל משתתף כיצד ליצור בעצמו בובות דאגה, תוך כדי לימוד של מלאכות יד מסורתיות מחומרים שיש בכל בית.
משך הפעילות: כ-60 דקות.
שעות: 11:00 ו-13:00.
עלות למשתף: 45 ₪, כולל כניסה לתערוכה.

קרדיט: יח״צ

הסדנאות מותאמות לרמות קושי שונות, לבנים ולבנות.
מספר המקומות בסדנאות מוגבל, יש להירשם מראש במייל jaffamuseum@gmail.com.
לפרטים נוספים היכנסו לאתר

 

 

המוזיאון מארח בימים אלה את תערוכת Dolls Art וזו השנה השלישית. הפעם מוקדשת התערוכה לתחומי אמנות הבובה ופיסול פיגורטיבי, בשיתוף אמנים מישראל ומהעולם. 

התערוכה תפתח ביום שישי 13 בינואר ותינעל ב-25 במרץ.

המיוחד והמעניין בתערוכת "דולס ארט" הוא החיבור יוצא הדופן בין עולם המבוגרים לעולם הילדים. בימינו, הבובה נתפסת כפריט שמתקשר לעולם הילדות, ואילו בעבר לבובות היה תפקיד בעולמם של המבוגרים. 

בתערוכה יתערכו יצירותיהם של אמני בית 9 מחיפה העוסקים בפיסול וגילוף בעץ. העבודה בעץ מבוססת על סגנון פראג – גישה מסורתית ליצירת הבובות, מהרעיון דרך השרטוט הטכני ועד הגילוף בעץ מיוחד שמיובא מפראג, עץ תרזה – Linden. העבודה היא ברובה ידנית עם שימוש מינימלי בכלים חשמליים. 

בנוסף, יתארח פרוייקט מטריושקות חוצה מדינות המשלב אמנים מרחבי העולם (ארגנטינה, ספרד, איטליה, רוסיה, אנגליה, בלגיה, צרפת, גרמניה, פולין, ונצואלה, ישראל ועוד).

את פרויקט 'בבושקה שואו' יזם אמן הרחוב הישראלי, MAS 972. המשותף לכולם היא פלטפורמת הבובה הרוסית "מטריושקה" בפורמט עץ שאותה קיבלו האמנים, כשכל אמן מעניק לה את פרשנותו האמנותית המשקפת את הסגנון והשפה האמנותית הייחודית שלו. מדובר בפרויקט מתמשך שאליו ממשיכים כל הזמן להצטרף אמנים חדשים.

תערוכת "דולס ארט" במוזיאון יפו העתיקה, המתקיים זו השנה שלישית, הפך כבר למסורת. לדבריה של אוצרת התערוכה, לימור מרגוליס: "אני מוצאת חשיבות רבה בהמשך קידום וחשיפת סצנת אמנות הבובה בישראל, מדובר בתערוכה עם ערכים תרבותיים-חברתיים, המאפשרת קפיצה קטנה לחו"ל, אל תרבויות אירופאיות בעיקר".

מוזיאון יפו העתיקה, שוכן במבנה עתיק שנבנה בראשית המאה ה-13. השילוב בין מבנה עתיק ומרשים מהבחינה הארכיטקטונית לבין יצירות 'דולס ארט' מעניק ממד מיסטי וייחודי לחוויית הביקור.

 

חוויה משלימה בכרטיס משולב בהטבה –  מרכז המבקרים "תמונות יפואיות" בכיכר קדומים.

מתחת לאדמה מסתתר לו מסע קסום בזמן, 5000 שנות היסטוריה של אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, סיפוריה של יפו מוצגים במרכז המבקרים בכיכר קדומים ביפו העתיקה, בתוך חלל ארכיאולוגי המצוי מתחת לכיכר ההומה מבקרים.

תגליות ארכיאולוגיות מרכזיות שהתגלו ביפו, הדמויות המרכזיות בסיפורי יפו והיכרות עם ההיסטוריה של העיר.

פרטים נוספים באתר: www.jaffamuseum.co.il
מוזיאון יפו העתיקה, מפרץ שלמה 10 יפו.

ימים ושעות פעילות המוזיאון:
חמישי: 10:00-16:00

שישי: 10:00-14:00 

שבת:10:00-17:00 

ראשון – רביעי (ימי חול רגילים): הכניסה לקבוצות בלבד, מ-20 מבקרים ומעלה, בתיאום מראש.

ערבי חג וימי זיכרון – המוזיאון סגור

 

עלות כניסה למוזיאון:

מבוגר-  30 ₪; מבוגר – כרטיס דיגיתל – 20 ₪; ילד – 25 ₪; ילד – כרטיס דיגיתל – 15 ₪.
כרטיס משולב בהטבה: מוזיאון + מרכז המבקרים "תמונות יפואיות" בכיכר קדומים:
מבוגר – 40 ₪. ילד – 30 ₪. כרטיס משפחתי (4 נפשות) – 120 ₪.
פרטים נוספים באתר: www.jaffamuseum.co.il

לא ניתן להגיב