ארגז הכלים למתגרש – ספר חדש שילווה אתכם בתהליך

"ארגז הכלים למתגרש", ספר חדש מאת עורכת הדין שני ליבמן, נועד לתת את כל המידע בנושא תהליך הגירושין, לבני זוג שנקלעו למצב הזה.

תהליך הגירושין הוא תהליך קשה ורצוף עליות ומורדות לכל גבר או אשה. ישנה דעה מוטעית כי ההליך הזה קשה יותר לגברים בפן הכלכלי וקשה יותר לנשים בפן ההורי. גישות אלה לא נכונות, שכן הליך הגירושין הוא מורכב לכולם, על כל רבדיו. לכל אחד שנכנס אליו יש מכלול של דאגות שנוגעות לכל פן בחייו, החל מהעסקים שלו, היכולות הכלכליות שלו, תשלומי המזונות, הזכויות והחובות ההוריות שלו וכן הלאה.

הסוגיות שעולות בספר הן תוצר של עשר שנות עבודה של עורכת הדין שני ליברמן בתחום דיני משפחה הכוללות פגישות ייעוץ, שאלות של לקוחות, דאגות, טרדות, ציפיות, להן ניתן מענה קבוע במשרדי.

לדברי עורכת הדין ליברמן, המטרה שלה בספר היא לתת למי ששוקל להתגרש, או שכבר נמצא בתהליך, ידע בסיסי לקראת מה הוא הולך ואיך הוא אמור להתנהל, מתוך תפישה ש'ידע הוא כוח', וידע מקנה ביטחון בדרך ומאפשר לעבור את ההליך הסוער והקשה קצת יותר ברוגע ובשליטה.

הספר מתייחס למגוון ההיבטים של תהליך הגירושין, ומעלה סוגיות שכל מי שנקלע לתהליך צריך להתמודד איתן – איך ומתי לספר לילדים, איך לפתוח את התהליך, איך נעשית חלוקת הרכוש, מה יקרה לעסק המשותף, איך קובעים משמורת, איך מחשבים מזונות, משמעות הכתובה ועוד.

מהתרשמותי מעיון בספר, נראה שהוא מאיר אור על הסוגיות האלה ונותן מידע בסיסי והכוונה מקצועית לכל מי שמתחיל בתהליך הזה. בחלק מפרקי הספר שזורות תמונות ברקוד, אותן ניתן לסרוק עם הסמארטפון ולצפות בסרטון רלוונטי שמסביר על הנושא, מטעם עו"ד ליבמן.

לא ניתן להגיב