בא לך חוג Fitness מחטב, ממכר ומרגש? הכירי את ה – LifeDance של שירה רובינס

יש לי חברת פייסבוק, אמא ואדריכלית במשרה מלאה פלוס פלוס, שמדי מספר ימים מעלה תמונות מעוררות קנאה מחדר כושר. הנה היא, בבגדי ספורט מהממים ושרירי ידיים מושלמים, מרימה משקוליות. הנה היא מקפצצת וצוהלת בחוג זומבה. וכאן היא עושה פוזות גמישות מול המראה בשיעור פילאטיס. בכל התמונות האלה היא נראית שפויה ומאושרת להחריד. ״מה עם הילדים שלך, אה?״ מדפדפת אני בתמונות, אכולת קנאה – ״מה הם עושים בזמן שאת נהנית לך בחוג הריקוד? והבעל? ואין לך הרים שמחכים לך בבית? של עבודה, כביסה, כלים או וואטאבר?״

יוליה היקרה, מעריצה אותך על התעוזה – להחליט שפעם או פעמיים בשבוע את בחוג – ושכל השאר יסתדרו! פעם, גם לי זה יקרה!

כשהוזמנתי לשיעור נסיון של שיטת LifeDance ומפגש עם שירה רובינס מייסדת השיטה – היה לי ברור שאני הולכת. הולכת להכיר, הולכת לנסות ובעיקר – הולכת סוף סוף לעשות משהו בשביל עצמי.

אחרי כ-45 דקות של ריקוד עצמתי ומעצים, מלא באדרנלין וכיף טהור, בהן נהניתי כמו שלא נהניתי מאז ימי המועדונים שלי, אי שם בשנות ה-2000, הבנתי שאני חייבת לעצמי משהו כזה!

במפגש הכרנו את לי ולימור, שתי נשים מרשימות שרוקדות לפי שיטת ה- LifeDance כבר תקופה ארוכה, ומספרות שהריקוד הזה שינה את חייהן. אישית, מקצועית, משפחתית וגם כמובן – גופנית.

״אין עוד מקום לנשים, לאמהות – להנות, ללכת ולרקוד מתוך חיבור ללב ולנשמה שלהן״, מספרת שירה רובינס, מייסדת השיטה.

רובינס, אמא לשניים, עברה תקופה קשה של גירושין ממי שהיה בעלה במשך 7 שנים, לאחר תהליך ארוך של חזרתו בתשובה. כשמצאה את עצמה כאם חד הורית לילדה בת 4 וילד בן שנה וחצי, החליטה לאסוף את השברים ולתעל את כל האנרגיות לכיוון חיובי. שירה, רקדנית מקצועית, מצאה את הנחמה והכוחות באהבה הגדולה של חייה – הריקוד.

היא התחילה להעביר שיעורי ריקוד ופיתחה את השיטה הייחודית שלה –

LifeDance, שיטה לחיטוב ועיצוב הגוף על טהרת המחול, אשר הפכה לסיפור הצלחה הסוחף אחריו אלפי נשים. השיטה הייחודית והבלעדית משלבת מגוון רחב של סגנונות ריקוד בתוך פעילות גופנית אינטנסיבית (Fitness). השיעורים מבוססים על הרמוניה וחיבור בין הגוף, הרגש והמודעות, המובילים יחדיו לפרץ של יצירתיות, עוצמה, צמיחה נפשית ושמחה, בתוך ריקוד סוחף ואנרגטי שכולו הנאה, שחרור והפגת מתחים. בארץ פועלים כ-70 מרכזים של lifedance. אליהם אפשר להגיע. 

"שיטת LifeDance משנה את התפיסה שפיטנס – עולם החיטוב והעיצוב, שם דגש על הקלוריות וההיקפים. בשיטה זו, העיצוב מתייחס לאורגניזם כדבר שלם – לגוף, לרגשות ולמחשבות שלנו כנשים, עם דגש חזק על בריאות הגוף והתייחסות למבנה האנטומי והפיסיולוגי של האישה", אומרת שירה רובינס. "בחלקו הראשון של השיעור אנו רוקדות סגנונות מכל העולם, כאשר כל סגנון מוציא מאתנו רגש אחר וכך גם טכניקה פיסית שונה. אנו כנשים בנויות ממנעד גדול של רגשות, ודרך עבודה רגשית ותחושת שלמות אנו יוצרים בריאות ושמחה פנימית. הפלמנקו מחבר למקום המאופק ומלא הכבוד, הסלסה לשמחה וסקסיות, הריקוד האפריקאי לכאן ועכשיו, לאימהות ולדברים הקטנים של חיי היום יום, הג'אז לנוכחות בימתית והיכולת להשאיר רושם חזק וכו'. חשוב שכל רגש ותחושה יגיעו בזמן הנכון והמדויק להם בהתאם לסיטואציה, וכך נדע לעבור בגמישות ממצב למצב, כי הדיוק הרגשי מתעל את האנרגיה ויוצר שמחה.  בחלקו השני של השיעור אנו עובדות עם גומיות, מעלות שאלות לאוויר, ופותחות את מנעד האפשרויות והכלים, כדי להצליח לבחור בכל פעם בדבר המדויק ולא לברוח לדפוסי חשיבה קבועים, מתוך רצון להבין האם אותם דפוסי חשיבה ידועים ומוכרים אכן משרתים אותנו. בחלק השלישי- הריקוד החופשי, נוצר המקום לפגוש את עצמי, לפגוש את השמחה ולהעצים אותה, להשתולל ולפרוק, ולצאת עם תחושה של חופש פנימי ומקום לאפשרויות חדשות".

בנוסף, LifeDance מכשירה מדריכות ריקוד, על פי השיטה. הקורס אינו דורש שום ידע מוקדם בריקוד, כושר גופני, משקל או גיל מסוים, כקורס המיועד לכל אישה באשר היא. תכני הקורס משלבים בין עולמות הגוף, הרגש והמודעות, ומספקים מגוון רחב של כלים, תובנות וכישורים, כקורס שהוא הרבה מעבר ללימוד ריקוד, ומהווה 'קורס לחיים'. במהלך הקורס שאומץ על ידי מכללת וינגייט נלמדים במשך שנה עשרה סגנונות מחול מובילים: מודרני, אפריקאי, בוליווד, ג'ז, פלמנקו, היפ הופ, סלסה, עבודת רצפה, מחול מזרחי וג'ייב, כולל הבנת המושגים המקצועיים הרלוונטיים לכל סגנון (פוינט, פלקס, פלייה וכו'), במקביל לחיזוק יכולת האימפרוביזציה, כשיטה המשלבת בין טכניקה מקצועית ומובנית, לכישורי אלתור ויצירתיות.

 

למידע נוסף ניתן לפנות לאתר ולעמוד הפייסבוק של lifedance.

כמו כן, ניתן לפנות דרך טופס יצירת קשר.

 

קרדיט צילום – יח״צ

לא ניתן להגיב