המטבח על פי גורנייה

באירוע נוצץ הושק עולם המטבח של המותג ״גורנייה״, בחנות הקונספט בהרצליה. באירוע נחשפו סדרות היוקרה של כלי המטבח בעיצובם של המעצבים הגדולים בעולם – פיליפ סטארק, קארים ראשיד, סברובסקי, אורה איטו ואחרים.

צילום: goodmother.co.il

המטבח הביתי הוא עולם ומלואו, ולרוב מהווה את מרכז הבית. ברוב הבתים המטבח או הסלון הם החדרים הראשונים שנתקלים בו בכניסה לבית, והמשמעות היא שאנחנו לא רק אוכלים רק עם הידיים והפה אלא גם עם העיניים. זו הסיבה שהמותג היוקרתי גורנייה (Gorenje) המוביל בעולם, ראה חשיבות רבה לעבוד עם מעצבים בעלי שם עולמי המתייחסים לעיצוב כחלק מהמוצר וחתומים על קו מוצרים שלם ובעל קו עיצובי מוגדר, החל מתנורים ומקררים, מדיחים, כיריים, מיקרוגלים, ועד קולטי אדים, תנורי אידוי ומכונות קפה.

צילום: goodmother.co.il

בחירה בליין מוצרי החשמל שאחד מאותם מעצבים חתומים עליו היא בחירה בטוטאל לוק שלעיתים משתקף לא רק במטבח, אלא גם בחלל הבית שאליו המטבח פתוח.

תפיסת העיצוב של גורנייה הובילה לשינוי מהותי בפיתוח ועיצוב מוצרי חשמל למטבח, וחברות רבות החלו להשקיע בעיצוב מוצרי החשמל והפיכתם לחלק אינטגראלי מהריהוט במטבח.

על פי גורניה (Gorenje) קיימת חשיבות רבה למבנה התכנוני של המטבח, בו משלבים את מוצרי החשמל. המקרר למשל מוצב לרוב בקיר הארונות הגבוהים ומסתיים ב"קו אפס". הוא עצמו התרחב ל-1.20 ס"מ ועומק וצומצם ל-64 ס"מ (במקום 80 ס"מ ואף יותר ). כך הוא מכיל מקום אחסון גדול יותר, והמוצרים בתוכו מסודרים כשהם נראים במבט אחד ולא מסתתרים זה מאחורי זה. יתרון נוסף לגדליו החדשים של המקרר, הוא היבלעותו בחזיתות הארונות, ללא פתחים ורווחים משני צדדיו. אם בוחרים במקרר אינטגרלי, שעליו מרכיבים את דלתות הארון עצמו, המקרר נסתר לגמרי, ואף אחד לא ינחש היכן הוא ממוקם. כך מקבלים עיצוב נקי ואלגנטי, החף ממכשירים.

צילום: goodmother.co.il

גם מכשירי חשמל קטנים יותר עברו שינוי עם הזמן, וכעת נראותם משתלבת במראה הכללי, כך שלעיתים קשה להבדיל ביניהם. המיקרוגל למשל עמד במשך שנים גלוי בארון המטבח, ובמקרה  הטוב הוסתר מאחורי דלת קלאפה קטנה (שהייתה נשארת פתוחה רוב הזמן בשל ריבוי השימוש). הליין של gorenje נותן מענה לשתי האפשרויות: גם מיקרוגל אינטרגלי התואם בעיצובו לתנור וגם מיקרוגל משולב תנור בשלל סדרות התואמת  לכל עיצוב המטבח..

אפילו מכונת הקפה מקצועית הכוללת מטחנת קפה בילד אין ומיכל להקצפת החלב, שעמדה בשנים האחרונות על השיש ותפסה מקום נכבד ממנו, קיבלה מקום כחלק מארונות המטבח. כשמשלבים את מוצרי החשמל הללו יחדיו, נוצר מקבץ המשווה לקיר הארונות מראה אחיד ומאורגן, ללא פיזור של מכשירים בצדדים שונים, ואם רוצים לסדר את המכשירים בקו אחד, המבנה מורכב מתנור 45 ס"מ, לצידו מיקרו משולב תנור 45 ס"מ ולצד שניהם מכונת קפה 45 ס"מ או תנור אידוי 45 ס"מ  תואם (ניתן גם לשלב שני תנורים עם מכונת קפה באמצע).

טרנד נוסף של עיצוב העומד לשבור את הצורה הבנאלית במטבח וליצור עיצוב מודרני בעל קווים נקיים ומפנקים. היא כך שמימין מניחים תנור 60 ס"מ, (מאחר שהשוק הישראלי מחובר יותר לתנורים ברוחב 60 ס"מ) וגם משמאל תנור 60 ס"מ, באמצע מיקרו משולב תנור 45 ס"מ (עם מגירת אחסון או חימום תחת למיקרו), ומתחת למיקרו מכונת קפה להשלמת צורת ה- Tועוד.

כמו כן ניתן לשלב בצורת הT גם מידות 45 ס"מ ותנור אידוי, כל זה בהתאם לדרישת הלקוח ובחירת המעצב.

מבחר המוצרים בגדלים שונים ובעיצובים זהים מאפשר ללקוח או למעצב גמישות עיצובית ללא מגבלה.

אוולין הגואל, נילי פריאל ושגרירת סלובניה בישראל, אלנקה סוחדולניק. צילום: goodmother.co.il
שגרירת סלובניה בישראל, אלנקה סוחדולניק. צילום: goodmother.co.il

 

ניתן להשיג בחנויות הקונספט:

 

Gorenje הרצליה

מדינת יהודים 60, הרצליה פיתוח

טלפון: 09-7670100

Gorenjeil.com

Gorenje  ASKO ירושלים

יד חרוצים 10, תלפיות- ירושלים

02-5666727

Gorenjeil.com

לא ניתן להגיב