המלצות: איך להתארגן לקראת השינה בדרך נעימה

אחד האתגרים הכי גדולים איתם אנחנו מתמודדים כהורים לילדים קטנים, הוא הבניית סדר היום. המשימה הזו הופכת להיות קשה במיוחד כשיש לכם בבית קבוצה שלמה של ילדים בגילאים צמודים, כמו שיש אצלנו בבית.
בבוקר צריך להתלבש וללכת לגן, כשחוזרים הביתה צריך להחליף בגדים ולאכול, ובערב… בערב יש סדרה של דברים "שצריך" לעשות בטרם עוצמים את העיניים ושוקעים בשינה מתוקה.

ההתארגנות בערב, אצל רובנו, היא הכי קשה. ילדים קטנים מגיעים לשעות הערב עייפים, מתבכיינים ולא משתפים פעולה. אנחנו למשל, זוג הורים, עומדים מדי ערב מול 3 בוביקים (בגילאי 2-4) שנחושים להמשיך את עיסוקיהם, והטענות שלנו שכבר מאוחר ומחר יש גן, לא כל כך עובדות עליהם.

כל ערב אנחנו חושבים שוב על הסוגייה הזו, איך להצליח להתארגן לשינה בדרך שתנעם לכולם, בלי צעקות, ריבים ובכי.

לכל משפחה יש את סדר היום שלה, אבל עיקרי הדברים נשארים דומים. ארוחת ערב, צחצוח שיניים, מקלחת (אנחנו מחברים את השניים האחרונים ויוצא מעולה), פיג'מה ולישון – אלה הדברים שהילדים נדרשים לעשות לפני השינה.
בערוץ הופ! החליטו לעזור לנו בעניין הזה, וביום המשפחה האחרון העלו רצועת לילה מיוחדת, שעוזרת לילדים וגם להורים להתארגן בצורה הכי טובה ויעילה לשינה, ולהפוך הערב לרגוע ונעים.

רצועת הלילה מתחילה בשעה 19.00 (בימים א-ה) ומלווה את כל המשפחה בתהליך ההכנה לשינה. הרצועה כוללת קטעים בכיכובם של המכשפה בּוּ וינשוף המחמד שלה שופי, שמכינים את הילדים וההורים לשינה, וגם תוכניות רגועות ונעימות, שמורידות את המתח ומתאימות במיוחד לסיום היום:

ציידי הצללים סדרה קסומה ומלאת הומור ודמיון העוסקת בפחד מהחושך. 

ברבאבא (בבכורה מחודשת)  התוכנית הנוסטלגית והאהובה על ברבאבא ומשפחתו המאושרת, המבוססת על סדרת הספרים המצליחה משנות ה- 70. הסדרה עברה תהליך טכני קפדני של חידוש תמונה ודיבוב מחודש. ברבאבא ומשפחתו יוצאים להרפתקאות מיוחדות, ונעזרים בכוחם כמשפחה ובכוחו של הדמיון כדי לפתור בעיות.

*הסדרה תשולב ברצועת השידור בחודשים הקרובים.

ההרפתקאות המופלאות של אריק ובנץ אנימציית פלסטלינה החושפת את ההרפתקאות המופלאות של החברים אריק ובנץ רגע לפני שהם הולכים לישון.

נחש כמה אני אוהב אותך סדרה המבוססת על ספר הילדים הקלאסי, על אגוזיני הארנב הקטן ואביו אגוזי הגדול, אשר מאד אוהבים זה את זה. יחד הם יוצאים לחקור את נפלאות האחו, משחקים ומשמחים את חבריהם.

 

בסופה של הרצועה משודר השיר של לילה הופ! ובו כולם הולכים לישון – גם הילדים, גם המבוגרים, גם הצעצועים. לשיר הזה יש קסם מיוחד, כפי שתראו בעצמכם, ואצלנו בבית אהבו אותו מאוד.

בנוסף, מלווה רצועת "לילה הופ" על ידי פעילות ייעודית באתר האינטרנט של הערוץ ובאפליקציית הופ!. באתר תמצאו סדרה של טיפים והמלצות לערב משפחתי נעים ומסודר, כגון:

בנוסף, יכולים הילדים וההורים לשחק יחד באפליקציה ובאתר במשחק "לילה הופ!" – המשחק מציג את מה שצריך לעשות לפני השינה ומזמין את הילדים לסמן את הפעולות שכבר עשו תוך כדי ביצוען. זה מאפשר לילד לחוות את התהליך היומיומי של ההכנה לשינה ולהיות שותף פעיל בשליטה על לוח הזמנים, על המשימות שבוצעו ועל אלו שנשאר עוד לבצע. בסיום סימון כל הפעולות יוכלו הילדים לשיר יחד עם בו ושופי את שיר הלילה הופ!.

באתר אפשר למצוא גם טבלה שבועית להדפסה שאפשר לתלות על המקרר ולסמן בכל ערב את המשימות שכבר בוצעו, ועוד מלא רעיונות מצויינים, שגם יעזרו לכם לתכנן את סדר היום המשפחתי וגם יהוו פעילות כיפית ומגבשת בין הילד להורה. 

 

 

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב