הספרים המומלצים לחודש דצמבר

"מטוסים" בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר נוסף בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפה ואיכותית, שיכולה להיות מתנה נפלאה לילדים סקרנים שרוצים לדעת כמה שיותר על מה שסובב אותם. הייחוד של הספרים הוא בהתמקדות שלהם בפרטי מידע מעניינים, שמנוסחים בדיוק באופן המתאים לילדים בגילאי גן חובה – תחילת יסודי.

בוביק בן ה-5 התלהב מאוד מהספר ומהנושא, ואפילו אני, אמא שיודעת הכל, למדתי דברים חדשים על המטוסים:

באיזו מהירות נוסע המטוס לפני ההמראה? מהו תפקידו של פקח הטיסה? כיצד נוחת המטוס?

למדנו דברים מרתקים נוספים על מטוסים וטיסות כגון: איך טייס יודע מתי לטוס, איך עושים בדיקות ביטחוניות, איך ממריאים ועוד.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, כבאים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ, דינוזאורים.

"מטוסים – ראשית מידע". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


הספר שעה טובה מאת דורון ארז, עם איורים של אלישבע געש, נוגע בדיוק במצפון ההורי שלנו, ומציע פתרון, שההורה והילד יכולים להגיע אליו ביחד, בנוגע לסוגיה של זמן איכות זה עם זה.

הספר עוסק בילדה קטנה שאביה כל הזמן מדבר בטלפון הנייד. היא משתפת בחוויית הבדידות שלה וברצון שאבא יתן לה תשומת לב.

יום אחד הטלפון של אבא מתקלקל והיא חווה קשר ישיר איתו, ללא הפרעות. כשטלפון מתוקן, הילדה משתפת את אבא שלה בתסכול שלה והם מגיעים להסכם "שעה טובה" – זמן איכות ללא הטלפון הנייד.

הספר מציג כמו במראה את החוויות שילדים חווים בתקופה שלנו במערכת היחסים עם ההורים. ובסופו רעיון פשוט ליישום ולמציאת שביל הזהב בין עבודה וחיי משפחה .

הספר משווק דרך האינטרנט בלבד, באתר  stbook.co.il.

דורון ארז כותב בימים אלה ספרים נוספים העוסקים במתן פתרונות להורים בתקופה המודרנית. פרטים על הסופר באתר:  doronerez.org.il


"סיפור בקיצור על מותר ואסור" מאת בלינדה בןעטרקוטלר

"מה?! בלי שום חוקים או כללים מחייבים?" השתוממה נטע. "בלי 'לא' או 'אסור' חד וברור?". "לא ולא", צחקה קטיה. "אין אצלנו איסורים או הוראות או אפילו הרהורים בענין. והמילים 'אסור' ו'לא' אינן קיימות אצלנו בלקסיקון. אם כבר, אצלנו אומרים הרבה 'כן' ו'מותר' וכל השאר". (מתוך הספר)

הספר, שמיועד לילדים בגילאי 9-12, עוסק בכללים וחוקים, מה מותר ומה אסור, ויש לו מוסר השכל חשוב – לפעמים מותר להגיד לא!

הספר בוחן את גבולות הציות אצל ילדים דרך משל מעולם החי. במרכזו של הספר ניצבת דמותה של נטע, נמלהפועלת צייתנית וחולמנית שיוצאת כל בוקר לעבודתה הקשה. מפגש מקרי עם קיפודה חייכנית מלמד אותה שאפשר גם אחרתשהחיים מלאים שאלות ועניין ובעיקר שמותר לפעמים להגיד "לא", בנימוס כמובן.

דרך סיפורה של נטע פוגש הקורא הצעיר סוגיה משמעותית מחיי היום יום והזדמנות לשיחה ולהתלבטות בשאלה: האם מותר לעיתים לחרוג מהכללים ולומר "לא" – להורים, למורים, לחברים ולמבוגרים שלפעמים בעצמם לא מעיזים, אם כן, כיצד ואיך?

את הספר מלווים איורים מרהיבים בצבעים העזים של איגור קוביאר, בוגר בית הספר לעיצוב ויצ"ו בחיפה. האיורים עתירי ההבעה משקפים את התהליך שעוברת נטע הנמלה שהופכת מפועלת צייתנית לנמלה בעלת יכולת בחירה שמעיזה לפעול על פי רצונה

אהבנו את המסר של הספר, שכן בתוך ההליכה בתלם והציות, הילד (הממושמע) יכול לאבד את האני שלו.

"סיפור קצר על מותר ואסורמאת: בלינדה בןעטרקוטלר. איורים: איגור קוביאר. הוצאת הספרים "אוריון", 28 עמודים. מחיר לצרכן 45 . להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה.


כמה עוד אפשר לחכות עד שאיילת תאכל ירקות? מאת דודי גרין

ספרו החדש של דודי גרין מספר על הילדה איילת שלא מסכימה בשום אופן לאכול ירקות. בסיפור יש פתרון יצירתי לבעיה – דרך צבעים, דמיון וחוויה, הירקות מצליחים להתחבב על ליבה, וכשמכינים לה סלט ססגוני ומרהיב כמו ציור – היא נשבית בקסם יופיו וגם בטעמו העשיר, המורכב משלל ירקות טריים ובריאים.

אצלנו בבית כל שלושת הילדים אוהבים ירקות, וגם פירות, והרבה בזכות הצבעים והצורות המיוחדים שלהם.

אהבנו את הסיפור, החרוזים וגישה הצבעונית ומעוררת הדמיון לנושא הירקות וכל מה שמסביב לאוכל, באופן כללי.

את כוחם של הצבעים ואת קסם הססגוניות של עולם הירקות ממחישים איורים מרהיבים פרי מכחולה של המאיירת איריס גת. גת בחרה בפלטת צבעים ייחודית ובסגנון איורי המתכתב עם עולם הציור האהוב כל כך על איילת. וכך, בשכבות של צבע ובטקסטורות מורכבות נפרש מולנו עולמה של איילת וסיפורה מתקדם מדף לדף אל עבר סופו הססגוני והמשמח.

הספר זכה בשני פרסי "ספר הזהב" לשנת 2017) ומומלץ על ידי מכון אדלר כמקדם שיח משפחתי פתוח ושוויוני. לספר מצורפת חוברת צביעה ברוח האיורים שבספר.

דוד (דודי) גרין, יליד תל אביב, סופר, עורך ועיתונאי. במשך שנים שימש כעיתונאי ועורך בכיר בעיתון "גלובס". בשנים האחרונות – מו"ל ועורך בחברה להוצאה לאור שבבעלותו.

גרין משלב בספריו חריזה ומשקל מוקפדים לצד מסרים ערכיים שיכולים להוות פתח לשיח מרתק עם הילדים.

ספריו הקודמים: "לאביתר הכול מותר" (זוכה פרס ספר הזהב 2017), "לרעות יש כבר סבלנות" (זוכה פרס ספר הזהב 2017 ), "הדרך אל האפשר" (נושא המלצת מכון אדלר), "הסיפור המופלא על חיים והאוזניים שהגיעו כמעט עד השמיים" (ברשימת רבי המכר 2016).

 


"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס

"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס, הוא מותחן פסיכולוגי מרתק,  סיפור רב־שכבות ומעורר מחשבה על בנות ואמהות, על חברוּת ואמון – ועל הדברים שאנשים מוכנים לעשות כדי להגשים את חלומותיהם. הספר היה מועמד למדליית קרנגי 2017.​

אילו הייתם מקבלים מכתב שאומר שאבא שלכם מת, מה הייתם עושים? אביה של אנה עזב כשהיא היתה צעירה מאוד, ואנה, עכשיו בת 16 , חיה עם אמה המדענית – אישה שאפתנית וחסרת רגשות. ואז היא מקבלת מכתב מחברתו העכשווית של אביה, אידי, ובו חדשות מרעישות: אביה מת. אידי מבקשת להיפגש עם אנה ולתת לה משהו שהאב השאיר לה. חבריה של אנה חושבים שאסור לה לבטוח באידי ושעליה לשמור ממנה מרחק. אבל אנה נמשכת אל אידי: החום שהיא מפיצה סביבה, אישיותה הכנה והתמימה, כישורי הבישול הנפלאים שלה – כל אותם דברים שנדמה שאמה האמיתית אינה מסוגלת לספק לה. והחשוב מכול: לאידי היא מסוגלת לגלות את סודה הנורא הקבור עמוק בתוכה – סוד שהיא אינה מעיזה לספר לאמה או לחבריה הטובים ביותר. אך האם אידי היא אכן מה שהיא נראית?

"ספר שיתפוס אתכם בגרון ולא יעזוב. עלילה מותחת ומהפנטת" – The school librarian

​"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס. מאנגלית: דפנה לוי. הוצאת "דני ספרים", 272 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


שרה גיבורת ניל"י מאת דבורה עומר

שרה גיבורת ניל"י, ספרה הקלאסי של דבורה עומר, הוא ספר חובה, שכולנו גדלנו עליו.

סיפור שיש בו הכול – אהבה חסרת גבולות, מתח, הרפתקאות ריגול מסמרות שיער ואומץ לב –  אך מעל הכול זהו סיפור חיים אנושי ומרתק. ספר זה נקרא בנשימה עצורה על נערה אחת, שלא הניחה לאיש להרחיק אותה מהאמת ומהערכים שלה; על נערה שמהווה מודל להערצה עבור רבים – שרה אהרונסון, שרה גיבורת ניל"י.

הספר שרה גיבורת ניל"י נכתב ב-1967, והוא מרגש ומרתק גם היום. הוא מביא את סיפורה של שרה אהרונסון, אחת המנהיגות של ארגון ניל"י –  ארגון ציוני, גאה ואמיץ שבמלחמת העולם הראשונה שם לו למטרה לעזור לבריטים במלחמתם נגד הטורקים.

הספר יצא במהדורה מחודשת, בהוצאת "שרברק" מבית "דני ספרים".

דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.

הספרים בסדרה:  פגיעה ישירה, אני אתגבר, שרה גיבורת ניל"י, צוללים קדימה!, דמעות של אש, על הגובה, סערה באביב, לאהוב עד מוות, מעבר לכביש, פתאום באמצע החיים, בעקבות הלהבות

"שרה גיבורת ניל"י" מאת דבורה עומר, הוצאת "שרברק מבית דני ספרים", 245 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב