חופשה בצפון עם פעוטות – האטרקציות, הטיפים וההמלצות

לפני הרבה הרבה שנים, כשהדרכתי קבוצות של צעירים מחו"ל, יצא לי להכיר את הצפון לכל אורכו ורוחבו. פרוייקט "תגלית" שבו עבדתי, המביא צעירים יהודים מכל העולם לסיור בן 10 ימים בישראל, משלב טיולים בכל נופי הארץ, מהצפון עד הדרום. כך דשדשתי איתם במג'רסה, טיילתי איתם בסמטאות של צפת, הפלגתי בספינה מחופי טבריה ומה לא.

הפעם, יצאתי לחוות את הצפון בפעם הראשונה עם הילדים שלי, וגיליתי אותו מחדש. בהרכב משפחתי מלא, אבא אמא בוביק בן 4 ותאומות בנות 2.5, התארגנו לסופשבוע ארררוך באיזור הכנרת והגליל העליון. תזמנו את היציאה שלנו מתל אביב לשעות הצהריים, בהנחה שהילדים יירדמו ברגע שנצא, וכך נחסוך לעצמנו התבכיינויות, ריבים והקאות. 

טיפ מס' 1 – יוצאים לדרך בדיוק לפני זמן השינה של הילדים. 

תוך שעתיים וחצי מיציאתנו מתל אביב כבר התחלנו להקים אוהל בחוף גופרה, הנמצא קצת מעל קיבוץ עין גב. נשנשנו את הפירות שהבאנו מהבית וצפינו בשקיעה מול הכנרת, שהילדים ראו בפעם הראשונה. קיבלנו מחברים המלצה ממוקדת על החוף הזה, ובאמת היינו מרוצים. מדובר בחוף שקט למשפחות, עם הרבה מקום באופן יחסי, חוף רחצה מוכרז הכולל שולחנות וספסלי ישיבה, ואפילו קצת מגלשות ונדנדות לילדים. במקום יש הרבה מקלחות ושירותים, אולם על נקיונם עדיף שלא ארחיב.. בואו נגיד שזה החיסרון העיקרי של החוף, אם כי לדעתי המצב לא יותר טוב במקומות אחרים.

עלות הכניסה עם הרכב היא עד 62 ש"ח ליממה (אנחנו שילמנו כ-40 ש"ח בסופו של דבר). כניסה רגלית לחוף היא ללא תשלום.

טיפ מס' 2 – לינה בחוף "גופרה" בצידה המזרחי של הכנרת – חוף שקט ומצויין למשפחות. 

בבוקר שלמחרת נסענו לחמת גדר, המרוחקת כחצי שעה של נסיעה מחוף "גופרה", בדרך פתלתלה ופסטורלית עם נוף לירדן שכנתנו. הילדים התרגשו והתלהבו כשסיפרנו להם שמעבר לגדר זו כבר מדינה אחרת.

קצת הסטוריה על רגל אחת – האזור שמהווה נקודת גבול אסטרטגית, סבל מרגישות ביטחונית בעבר, עד שהגבול עם ירדן נרגע. חמת גדר עברה הרבה ידיים במהלך השנים, הייתה בשליטה ביזנטית במאה ה-3 לספירה, ובידי בריטים על גבול המנדט הצרפתי, לאחר מלחמת העולם הראשונה. ב-1967 נכבש השטח, בשעות האחרונות של מלחמת ששת הימים, ומאז היא בידינו.

כיום חמת גדר היא אתר תיירות חשוב בארץ, וביקרו בה ב-40 השנים האחרונות כ-16 מיליון איש. האתר מציע רחצה במעיינות התרמו-מינראליים, מלון בוטיק וספא, בריכות דייג, גן חיות קטן, חוות תנינים ועוד.

מדובר במקום נחמד ומטופח, שניתן לבלות בו יום שלם בכיף, אם כי חם והביל במיוחד – תיקחו בחשבון אם מגיעים לשם בשיא הקיץ. התחלנו את היום שלנו בסיור בגן החיות הקטן והמושקע – ראינו קופים, יענים, עיזים ועוד. נכנסנו גם לפינת הליטוף, סיירנו בחוות התנינים וצפינו במופע תוכים מקסים ומשעשע.

לאחר מכן התנדנדו בערסלים, הילדים התרוצצו על המדשאות המטופחות, וכשהתעייפו הלכנו להשתכשך במים. חמת גדר ידועה במעיינות החמים שלה ובנוסף במקום יש בריכה רגילה אחת, וגם מגלשת מים. אין במקום בריכת פעוטות ועל כך הצטערנו.

במקום יש גם ג'ימבורי לילדים, בטיחותי וסגור מכל הכיוונים, עם ספסלים מוצלים להורים. הייתה לנו חצי שעה של מנוחה, בזמן שהאנרג'ייזרים הקטנים התרוצצו בו והוציאו אנרגיה.

טיפ מס' 3 – בחמת גדר תעבירו יום פעילות מגוון, הכולל גם רחצה בבריכה והמעיינות החמים, וגם סיור בגן החיות הקטן שבמקום. אל תפספסו את מופע התוכים, המתקיים מדי יום בשעה 13.00 (נתון לשינויים על פי החלטת האתר).

לקופון שווה של יום פינוק בחמת גדר,  לחצו כאן.

ביום השני התארחנו במלון מקסים ומטופח מרשת מלונות מטיילים, הממוקם ביישוב שדה נחמיה בגליל העליון. מתחם המלון וילג' על הירדן כולל ביקתות עץ מקסימות לכל משפחה ונוף פסטורלי ויפהפה על הרי הגליל. בריכת פעוטות נקיה, מתקני שעשועים, וארוחת בוקר טעימה ומגוונת, הופכים את המלון לאידיאלי לחופשה עם ילדים קטנים. נהננו מאוד מהשקט והשלווה, והנוף.. הוי הנוף.

בקתת עץ שלנו עוררה התלהבות רבה בקרב הילדים, שלא שהו אף פעם בבית מהאגדות שכזה.

צילם: ארנולד בר

בבקתה הנעימה והמצוחצחת ישנו מתחם להורים, עם מיטה זוגית ומתחם לילדים עם 3 מיטות יחיד. במקום ישנו מיני בר, מיקרוגל, קומקום המלווה בשקיות של תה וקפה, שתי טלויזיות, מקלחת ושירותים כמובן.

בבוקר שלמחרת קמנו לארוחת בוקר מעולה בחדר האוכל של המלון – מבחר לא גדול מאוד, אבל מספק של דגני בוקר, גבינות, לחמים, מעדנים, חביתות וסלטים, והכי חשוב – מכונת אספרסו עם קפה מצויין.

השתדלנו לטעום מהכל, ומבחינתנו האוכל שהוגש היה טרי, מושקע וטעים מאוד.

חביתת פטריות מעולה. צילום: goodmother.co.il
סלט עדשים ובטטה. צילום: goodmother.co.il

לאחר ארוחת הבוקר התנחלנו למספר שעות בבריכת הפעוטות (במקום גם בריכה רגילה, אך כמובן היא לא עניינה אותנו). שמחנו לראות שהבריכה גדולה יחסית, נקייה מאוד ומוצלת כולה. הבוביקים התבחבשו בה בכיף וסירבו לצאת.

לסיכום החוויה שלנו במלון – החלטנו פה אחד שמדובר באחלה מקום למשפחות ואנחנו בהחלט נחזור לשם שוב. רשת מלונות מטיילים מונה חמישה בתי מלון באיזור הצפון, הממוקמים בנקודות שקרובות מאוד לאטרקציות המרכזיות באיזור ופועלים כולם לפי סטנדרטים גבוהים של נראות ושירות. התחושה היא שבאמת באמת משקיעים בכם – השירות האדיב והמקצועי בקבלה, הניקיון של הבקתות, הבריכה והאיזור כולו, בקבוק היין שחיכה לנו בחדר.. לא מובן מאליו. 

התחנה הבאה בטיול שלנו היתה ביקור באחת האטרקציות המרתקות של הצפון, שכמה כיף – נמצאת עשר דקות נסיעה בלבד ממלון המטיילים וילג' על הירדן, שבו התאכסנו. והאטרקציה היא קייקי כפר בלום, מקום מיתולוגי וזכור לטובה, בו ביקרתי לפני כעשור עם אחת מקבוצות התגלית שלי (ע"ע פרוייקט תגלית).

טיפ מס' 4 – אל תפספסו את קייקי כפר בלום! האתר מציע המון אטרקציות לכל הגילאים, והחוויה מובטחת! שייט עם פעוטות, שייט משפחתי או שייט אתגרי, גלישה באומגה, קולנוע רב חושי, פארק חבלים אתגרי, קיר טיפוס, חץ וקשת ומתחם קמפינג רחב ידיים.  

לקופון שווה של שייט קייקים, או קייקים ואומגה, או קייקים וסרט תלת מימד, לחצו כאן. 

לקופון של פארק חבלים אתגרי, רופ טופ, הכולל גשרי חבלים, מתחם ירי בחץ וקשת, קיר טיפוס מקצועי בגובה 12 מטר ואומגה ענקית באורך 90 מטר, שתשלח אתכם ישר למים – לחצו כאן

מכיוון שהרוב המוחלט במשפחתנו הם פעוטות, זרמנו עם אופציית הבייבי-קייק.

שייט קטנטנים. צילום: goodmother.co.il

יצאנו לשייט משפחתי כייפי בן חצי שעה, בטיחותי ורגוע. נהננו מאוד, צחקנו המון, ראינו שפיריות ודגים, ולמדנו לחתור עם משוטים. אגב משוטים – אל תשכחו לקחת איתכם משוטים כמספר הילדים כי כל אחד מהם פשוט חייב להחזיק כזה. לקחנו רק שניים והיינו בבעיה.

הגענו ליבשה עייפים, מרוצים ונלהבים. נלהבים זו לא מילה – זו הייתה הפעם הראשונה שהבוביקים שטו בסירה, ועוד אחת כזו אדומה כמו של סמי הכבאי.

חייבת לציין לטובה את השירות וההתנהלות של המקום – למרות שנראה שהמקום היה די עמוס, כמעט ולא חיכינו לשייט, וגם לאיסוף ממנו. זה היה פשוט נטו הנאה, ללא המתנה בתורים. באופן כללי, המתחם כולו נעים, נקי ומטופח.

מכינים לנו את הקייק. צילום: goodmother.co.il

ולהלן החיסרון, כמתבקש במקומות תיירות – האוכל במזנון יקר מדי ולא להיט בכלל.

נהר הירדן. צילום: goodmother.co.il
לא רוצים לעזוב. צילום: goodmother.co.il

האטרקציה האחרונה בה ביקרנו היא צוק מנרה. האתר הוקם על ידי משפחת צ'רני לפני כשמונה עשרה שנה, למען תושבי קריית שמונה מוכת הקטיושות. בלב האתר, נבנה הרכבל הארוך במדינה, וגם מגלשות אקסטרים, אתר סנפלינג, ורכיבת אופניים, ועוד. היום האתר מהווה תחנה תיירותית מרכזית בצפון-צפון של ישראל, שבאמת חובה לעבור בה, והכי חשוב  – היא נותנת מענה לכל גיל. מה אפשר לעשות שם עם פעוטות, התעניינתי כשתכננו את החופשה. יש שם רק רכבל וסנפלינג, לא?

אז מסתבר שלא. עם הפעוטות שלנו נסענו במגלשת ההרים המדליקה (והבטיחותית, שבה אתם מחליטים על המהירות), עלינו ברכבל, צפינו בנוף המדהים שנשקף על הסביבה, נסענו לטיול ברכבת הצוק ברחבי קיבוץ מנרה ושמענו הסברים על האיזור. נשמנו את האווירה, הצפון הרחוק, החופש…

נוסף למגלשת ההרים, רכבת הצוק והרכבל, ילדים גדולים יותר יוכלו להנות במתחם גם מטרמפולינת באנג׳י, פעילות חץ וקשת, וקיר טיפוס.

בצוק מנרה ישנו גם מתחם לינה, מנרה לודג׳. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה לאתר האקסטרים- שימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות, ללא עלות נוספת! המתחם מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות משולבת ומציע גם סיורי עששיות מרתקים המלווים בחידות, סיור זריחה בטבע ועוד.

עייפים ומרוצים, אחרי מספר שעות חווייתיות בצוק מנרה, נכנסנו לאוטו הממוזג שלנו ויצאנו לדרך חזרה. נופפנו לשלום לרכבת ולסירות (הקייקים מיום שלפני), ולהרים היפים, ולנהר. אחרי שעברנו את הכנרת ונופפנו גם לה, הבוביקים התחילו להירדם, ואחרי כשעתיים בכבישים הפנויים של שבת בצהריים, כבר היינו בתל אביב.


קופונים נוספים לאטרקציות באיזור:

קמפינג ולינה בחניון מעיין הגושרים

דבורת התבור – מרכז מבקרים כפרי

פארק הילדים דרך העץ – שדמות הדבורה

פארק המים בחוף גיא – על שפת הכנרת

 

תמונה ראשית: צילום קליק דיגיטל

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב