טיפ 5 – איך לטפל בתפרחת חיתולים?

תפרחת חיתולים זו תופעה נפוצה מאוד אצל תינוקות קטנטנים, פוחתת ככל שהתינוק גדל, ומלווה אותנו עד הגמילה.

מדובר בדלקת בעור, שמתרחשת כתוצאה ממגע ממושך של עור התינוק עם החומציות שביציאות שלו. התפרחת יכולה להיות בדרגות חומרה שונות, החל מאדמומיות קלה, ועד לתפרחת חמורה שמתבטאת בעור אדום וחם למגע, בליטות אדומות שמתפשטות לכיוון הירכיים והבטן וכאבים.

להלן הדרכים למנוע ולהקל:

  1. במידת האפשר, במיוחד בקיץ, אפשרו לעור התינוק לנוח מהחיתול. ניתן להניח את התינוק על מגבת או משטח החתלה, למקרה של תקלות לא צפויות.
  2. שטפו את האיזור המגורה אך ורק במים. סבונים, גם העדינים שבהם, עלולים להחמיר את הגירוי. גם שימוש במגבונים לחים בזמן שיש תפרחת לא מומלץ, שכן זה יכול להחמיר אותה.
  3. חשוב לייבש היטב את האיזור, לפני ששמים שוב פעם חיתול. כשמייבשים את הטוסיק יש לעשות זאת בטפיחות קלות עם המגבת ולא באמצעות שפשוף.
  4. אם אין שיפור בתפרחת תוך זמן סביר, יש לפנות לרופא. לפעמים תפרחת החיתולים מעורבת עם זיהום, ובמקרים כאלה יש צורך בטיפול חזק יותר, שניתן עם מרשם.
  5. החליפו חיתול לעיתים תכופות, ואם התינוק סובל מתפרחת – החליפו לו בתדירות גבוהה יותר.
  6. לפעמים עלולה להיות אלרגיה לחיתול הספציפי שמשתמשים בו, אז אפשר לנסות להחליף לסוג אחר. החיתול צריך להיות במידה שמתאימה לתינוק, ז״א שלא יהיה הדוק מדי באיזור הטוסיק.
  7. מומלץ למרוח משחת החתלה בכל פעם שמחליפים חיתול, מכיוון שהיא יוצרת שכבת הגנה בין העור של התינוק לבין היציאות שלו. יש שני סוגי משחות –  משחות שמיועדות לשימוש יומיומי, ומשחות טיפוליות, עם יותר מרכיבים פעילים, שמיועדות לטפל בתפרחת קשה.

כשהתאומות שלי היו בפגייה, כל האחיות שטיפלו בהן שיבחו את קרם ההחתלה דזיטין, ש״משום מה נעלם מהמדפים והמשחה שהביאו במקומו היא לא מספיק טובה״. לא ידעתי במה מדובר, אבל זכרתי את השם. הבנות שלי כבר בנות שנה וחצי, תקופת תפרחות החיתולים כבר מאחורינו, ודווקא עכשיו המשחה ״דזיטין״ חוזרת לארץ, המשחה המומלצת פה אחד ע״ צוות אחיות הפגייה שלנו.

הסדרה כוללת שני מוצרים, דזיטין קרם החתלה ודזיטין אקסטרה, המבוססים על נוסחה משופרת למניעה, הקלה וטיפול בתפרחת החיתולים.

דזיטין קרם ההחתלה מתאים לתינוקות בני יומם, קל ונוח למריחה, מרגיע במהירות, מגן מפני אדמומיות ועור מגורה ושומר על רכות העור.

דזיטין אקסטרה– קרם ייעודי לטיפול בתפרחת חיתולים היוצר שכבת הגנה מידית המסייעת להגן על עורו העדין של התינוק. הקרם מרגיע את העור ומעניק תחושת הקלה כבר מהשימוש הראשון.

דזיטין קומפוזיציה

 

 

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב