טרופותי – הצגת ילדים מקסימה של תיאטרון אורנה פורת

טרופותי-קרדיט © J. Donaldson & A. Scheffler

בפסטיבל ירון בפורים הקרוב תעלה ההצגה החדשה של תיאטרון אורנה פורת – טרופותי. זהו עיבוד מוזיקלי של תיאטרון Tall Stories לונדון לספר עטור הפרסים מאת ג'וליה דונלדסון ואקסל שפלר, שמוצג אצלנו בגרסה העברית.

למי שלא מכיר את הספר, להלן סיפור המעשה: עכבר מתהלך לו ביער ומחפש אגוז לאכול. בדרך הוא פוגש, בזה אחר זה, שועל, ינשוף, ונחש המבקשים לטרוף אותו, עך העכבר מלא התושייה מזהיר אותם שתיכף יגיע למקום חבר שלו, טרופותי, שהוא מפלצת גדולה ורעבה. החיות נבהלות ומניחות לעכבר לנשפו. העכבר ממשיך בדרכו, ולתדהמתו הוא נתקל לפתע ביציר דמיונו הרעב… בטרופותי עצמו!

ההצגה, שניתן לקרוא לה מחזמר, הרשימה אותנו ממספר בחינות. התפאורה עשירה ומעניינת – על הבמה מוצג יער עבות במלוא הדרו, עם עצים, עלים ופרפרים, גזעי עצים ומאורות. השירים והריקודים עליזים ומקפיצים, בסגנון של מחזמר. המשחק אמין ורב גוני, השחקנים משנים את דמותם מספר פעמים במהלך ההצגה עד ששוכחים שמדובר באותו השחקן. יש שיתוף של הקהל בכמה נקודות בהצגה, וזה תורם לעניין של הילדים. בחלק שבו היינו צריכים להפחיד את השועל גם בוביק המאופק הצטרף למאמץ ונהם כמיטב יכולתו.

סיפור ההצגה הוא הסיפור המוכר של הספר טרופותי, שיש לרובנו בבית, שמלמד את הילדים על התמודדות עם הפחד, ועל גילויים של תושייה, אומץ ונועזות יוצאי דופן המסתתרים בכל אחד מאיתנו.

ההצגה מלאה בהומור חמוד של ילדים כגון פרצופים מצחיקים שעושים השחקנים וזה מקסים. בוביק נקרע מצחוק ברגעים האלה, וגם שאר הילדים באולם.

יצאנו שמחים ומרוצים, והמשכנו לשיר את השירים כל הדרך הביתה.

מומלץ בחום על ידינו!

לוח הצגות ורכישת כרטיסים בקישור הבא

קרדיט: כפיר בולוטין

משך ההצגה: כשעה

גילאים: 6-3

יוצרים:

תרגום הספר: רימונה די-נור נוסח עברי: דניאל אפרת בימוי: רבקה וולמן ביצוע תפאורה: בתיה ומיכאל פיק ביצוע תלבושות: מאיה פלג ניהול מוזיקלי: נדב רובינשטיין ביצוע תאורה: מתי מוריי שפה ודיבור: מרגלית גז ביצוע אבזרים: נרקיס אלבה ע' במאי: גל שלום כהן

משתתפים:

אורי יניב, אור ברכה וצר, אדי אלתרמן

 

תמונה ראשית – טרופותי-קרדיט © J. Donaldson & A. Scheffler


מה עושים עם הילדים בחופשת פורים? ופסח? ובשבתות? היכנסו לפוסט הבא, שמתחדש מדי יום:

מתי החופשות ומה עושים עם הילדים

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב