יום כיף משפחתי בלתי נשכח בגליתא וקיפצובה – מומלץ בחום (וגם בקור)

אחד הימים הכי כייפים שהיו לנו, בהיסטוריה המשפחתית הלא ארוכה שלנו, זה היום בו ביקרנו באטרקציות של קיבוץ צובה.
בשבת חורפית בהירה אך קרה, נסענו לכיוון ירושלים, יצאנו במחלף הראל, ותוך חמש דקות היינו בכניסה לקיבוץ. בכבישים הפנויים של שבת, הגענו מתל אביב תוך 35 דקות.
הכיף התחיל בחוות השוקולד גליתא. בוביק חווה מפח נפש קל בהתחלה, כי הוא ציפה לראות חווה – כמו בשיר של הדוד משה – שעשויה כולה משוקולד.
״איפה השדה משוקולד, אמא? איפה הוא?״, שאל בוביק באכזבה.
הממ… הרגשתי קצת לא נעים. אולי הטעיתי אותו.

 

תוך רבע שעה בוביק התגבר על כך, כשכבר היה באמצע סדנת השוקולד, במהלכה הכין וקישט ג׳יפ תלת מימד, שעשוי כולו משוקולד, סוכריות, עוגיות ועוד דברים טובים.

בזמן שבוביק ואבא הכינו את הג׳יפ, התאומות ואני הכנו תמונות על גבי ופלים, פרצופים מחייכים, ומארז גדול של פרלינים בשלל ציפויים, ביניהם גם צ׳ילי חריף. כן, בסדנא הזו למדתי שאפשר לצפות פרלינים מנוגט בצ׳ילי חריף, וזה יוצא טעים!

  

הסדנא נמשכה כ-45 דקות, בהן נהנינו, צחקנו, טעמנו, קישטנו וכמובן התלכלכנו מאוד. קיבלנו עזרה וליווי מהמדריכים הרבים שהיו במקום, שנתנו רעיונות להכנה וקישוט התוצרים, והרעיפו עלינו שפע של מרשמלו, דובוני גומי, סוכריות צבעוניות וכמובן שוקולד. ציון לשבח לסדנא, על כך שזו באמת סדנת יצירה – הילדים הכינו ויצרו בעצמם משהו יפה, והעובדה שמדובר בחומרי גלם אכילים וטעימים היא בונוס נחמד.

המקום כולו נקי ואסתטי. כל הכלים, המפות וכל מה שמגיע לשולחן הוא חד פעמי, המדריכים לובשים כפפות. אלה כמובן דברים חשובים מאוד כשמדובר בסדנאות אוכל. כל מה שהוגש לנו היה טרי ואיכותי (עוגיות, במבה, מרשמלו וכו).

מלבד סדנאות השוקולד, גליתא מציעה מזנון של ארוחות חלביות קלות, מרפסת נעימה שאפשר לשבת בה גם עם אוכל שהבאתם מהבית, וכמובן חנות בוטיק של פרלינים ממותג גליתא (מעל 20 סוגים שונים!) והרבה מארזים יפים של מוצרי שוקולד טעימים ואיכותיים שניתן לרכוש.

אחרי שמסרנו את כל היצירות שלנו להקפאה וחשבנו שהפעילות הסתיימה, התברר שעוד מחכה לנו סרט. סרט שמתאר את כל תהליך הכנת השוקולד, החל מגידול עצי הקקאו באפריקה ועד שהוא מגיע אלינו הביתה. זה היה מעניין מאוד, בשביל בוביק וגם בשבילנו, ומעשיר את הביקור והפעילות בגליתא.

את כל השלל שלנו, שיצרנו בעצמנו, ארזו עבורנו בקופסאות קרטון יפות עם השמות והבטיחו לשמור לנו במקרר עד שנחזור מקיפצובה.

לקראת יום המשפחה 2017, בגליתא יוצאים במבצע מיוחד לסדנת שוקולד משפחתית חוייתית. לפרטים היכנסו לקישור הבא.

מטרים ספורים מגליתא נמצאת הקיפצובה – המקום הכי מהנה לקטנטנים שהיינו בו עד כה. פארק שעשועים קטן שמכיל כל מה שילדים בגילאי שנה עד 10 בערך, צריכים, כדי להנות.

מבין כל האטרקציות הרבות של קיפצובה, שאת חלקן אפילו לא הספקנו לראות, שתיים שבו אותנו להרבה זמן –

הג׳ימבורי ומכוניות מתנגשות (יש מסלול לגדולים ויש מסלול לקטנים מגיל שלוש ומעלה, שיכולים לנהוג בו לבד).

 

אחרי שבילינו הרבה זמן במכוניות המתנגשות, נכנסו למבנה המשחקייה כדי להתחמם ולבדוק מה הוא מציע. גילינו ג'ימבורי ענק, נקי, צבעוני, בטיחותי, ומלא באפשרויות – קרוסלות קטנות, בתי משחק, מתקנים רכים, ועוד. בהחלט הג׳ימבורי היפה והמושקע שהיינו בו עד כה. שלושת המופלאים התרוצצו, צווחו, קפצצו ונהנו מאוד.

צילום: הדר גל

בנוסף, כמובן, המקום מכיל עוד הרבה מתקנים – קרוסלות, מגלשות, מתנפחים, רכבת לקטנים, מסלול טיפוס, ואפילו רכבת הרים אחת מהירה, שמתאימה גם למבוגרים ולילדים גדולים.

בקיפצובה יש פינות ישיבה עם שולחנות וספסלים, עליהם ניתן לאכול את האוכל שתביאו מהבית. המחירים במזנון שקיים במקום גבוהים עד מקוממים, ככה שמומלץ בהחלט להתכונן מראש עם חטיפים וארוחה.
נשארנו בקיפצובה עד הסגירה ולא מיצינו.
נסענו הביתה עמוסים בחוויות, וביצירות השוקולד מעשה ידינו, שלקחנו מגליתא.
נהננו מאוד ומתכננים לחזור שוב.

ממליצים מאוד על יום כיף משפחתי, משולב בשני המקומות.

בחנוכה הקרוב יתקיימו באטרקציות של צובה פעילויות מיוחדות, שמבטיחות בילוי מהנה אפילו יותר מיום רגיל.

פארק השעשועים קיפצובה

מדי יום במהלך חופשת חנוכה, יסתובב קפיצי הקנגורו ויחלק הפתעות לילדים. ההורים והילדים מוזמנים להצטרף לתהלוכת לפידים שתצא בכל יום בשעה 16:30 לצלילי שירי חנוכה עם "קפיצי" הקנגורו עד לחוות השוקולד גליתא. (מסלול קצר המיועד למשפחות ולילדים קטנים). בסיום תהלוכת הלפידים (16:45) תתקיים הדלקת נרות וחלוקת סופגניות עם שוקולד בחוות השוקולד גליתא (לאורחי גליתא וקיפצובה). בכניסה לפארק יקבל כל ילד שובר אישי לקבלת פרס מגליתא ו-3 שוברים למתנה מקיפצובה. בנוסף מבקרי הפארק יקבלו ברכישת קפה הפוך בגליתא פרלין חינם.

במהלך חופשת חנוכה, הפארק יהיה פתוח כל יום בין השעות 10:00 – 17:00 שישי מ- 10:00 עד 16:00 ובשבת 10:00-17:00.  פארק קיפצובה: 02-5347952

www.kuftzuba.co.il

חוות השוקולד – גליתא

כל המשפחה מוזמנת לסדנאות יצירה בשוקולד ברוח חג החנוכה בחוות השוקולד גליתא, להצטרף לתהלוכת לפידים ולטקס הדלקת נרות חגיגית עם סופגניות. כל שעתיים יגיע קפיצי הקנגורו לגליתא ויחלק הפתעות לילדים.

שעות פתיחה בחנוכה: שישי: 10:00- 17:00 סדנא אחרונה עד השעה 15:00 שבת: 10:00-18:00 סדנא אחרונה עד השעה 16:00

ארוחת בראנץ' מיוחדת לחנוכה – יום שישי  – 30.12.2016 במלון צובה

כמידי שישי מתקיימת ארוחת בראנץ' במלון צובה. תפריט הבראנץ' מציע מגוון של תבשילים ולחמים כפריים, בישול בטאבון שמוצב במיוחד בארוחה, שקשוקות, מרקים, פשטידות, לזניה, גראטן, פסטות, אנטיפסטי, סלטי העונה, סלט קינואה וסלטי פסטה קרים, גבינות טריות, מגוון גבינות רכות, ריבות הבית ועמדת קינוחים מפנקת הכולל מגוון עוגות פאי ועוגיות.

בחנוכה, יתווספו לארוחת הבראנץ' מנות מיוחדות כגון: לביבות בטטה ופטריות ברוטב שמנת חמוצה, סופגניות חמות, סיידר חם ושוקו חם לילדים

יש להזמין מקומות מראש 02-5347090.  עלות ארוחה: מבוגרים 95 ₪. ילדים 70 ₪ (מגיל 4).

לפרטים נוספים מלון צובה www.tzubahotel.co.il

יקב צובה

מרכז המבקרים המשודרג של יקב צובה מזמין את אורחיו לשבת במרפסת היקב, ללגום יין איכותי אל מול נופם הפסטורלי של הרי יהודה ואף לזכות ב 10 אחוזי הנחה ברכישת בקבוקי יין.

פתוח בכל יום במהלך חנוכה בין השעות 09:00-16:00 שישי 09:00-12:00 שבת סגור

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב