להתאהב מעל הראש – קומדיה רומנטית איכותית

ב – 05.01.2017 עולה למסכים הסרט הצרפתי להתאהב מעל הראש, דרמה קומית רומנטית, איכותית ומרגשת.

הקרנת טרום הבכורה של הסרט נפלה ביום קר וגשום במיוחד, והייתי קרובה לוותר. בדיעבד – היה שווה את ההשקעה. שעה וחצי של כיף, קומדיה רומנטית אינטלגנטית, מאופקת ולא דביקה מדי, זה בדיוק מה שהייתי צריכה.

הסרט מספר על דיאן (ווירז׳יני אפירה,"נפלאות החושים"), עורכת דין נאה ומצליחה, שחולקת משרד עורכי דין עם בעלה לשעבר ומתמודדת עם הסיטואציה הלא פשוטה של לעבוד ולהיפגש מדי יום עם האקס. באחת הפגישות שלהם במקום ציבורי, היא מתרגזת ועוזבת בזעם, ומשאירה את הפלאפון שלה במקום. זמן קצר לאחר מכן היא מקבלת שיחה לביתה מאלכסנדר, האיש שמצא אותו. בשיחה איתו מתגלה אדם נעים, שנון ומעניין, והיא קובעת להיפגש איתו. בפגישתם היא מגלה שהוא אכן מקסים אבל נמוך. מאוד נמוך. ( ז׳אן דוז׳ארדן, זוכה האוסקר על "הארטיסט").

מלבד המגבלה הגופנית – מדובר בגבר חלומותיה. אדריכל מצליח ואמיד, איש טוב לב בעל חוש הומור וקסם אישי. היא מתאהבת בו, והוא מתאהב בה, אך מה יגידו הסובבים על כך? חבריה, אמה, האקס שלה? האם היא תלך אחרי ליבה או תיכנע לתכתיבי החברה?
לכאורה, סרט שעוסק בנושא של קבלת השונה. אלכסנדר, המחזר של דיאן, מתנשא לגובה של 1.36 מטר, ובנוסף, אביה החורג של הבחורה הוא כבד שמיעה. לכאורה – כי שני הגברים האלה, המתמודדים עם מוגבלות, הם מצליחים, עשירים, בעלי מקצועות חופשיים ומקובלים בחברה, מה שהופך אותם להרבה פחות ״אחר״. ״אחר״ שהוא כל כך ״נכון״ בכל הפרמטרים האחרים הרבה יותר קל להציג על המסך. אך האם הוא עדיין נשאר ה״אחר״?

מי שמכיר את הסרט זוכה האוסקר ״הארטיסט״, ואת השחקן הראשי ז׳אן דוז׳ארדן, יתפלא שלא שם לב לעובדה שהוא נמוך במיוחד. הסיבה היא שבמציאות, השחקן ז'אן ז'ורדן דווקא מתנשא לגובה של 1.80 מטר. בזכות כפיל קטן מימדים, צילום ועריכה מיוחדים, בסרט הוא מוצג כאיש נמוך במיוחד, ביחס לשאר השחקנים.

לסיכום, סרט מקסים, חכם ועם זאת קליל על אהבה. שחקנים כריזמטיים, דיאלוגים זורמים ולא מעיקים, דילמה שנפתרת בקלות בסוף הסרט – כל אלה יוצרים סרט שנעים לצפות בו.

להשתתפות בהגרלה של כרטיס זוגי לסרט, היכנסו לקישור הבא.

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב