לקראת החופש הגדול: כך תעזרו לילד שפוחד מהמים

עונת הרחצה כבר נפתחה והחופש הגדול אוטוטו מגיע. הבילוי המרכזי בעונת הקיץ הוא בבריכה או בים, וכן, זו היא התקופה בה מתחילים ללמוד שחיה. אך מה עושים במצב בו הילד מפחד מהמים, בוכה ומסרב להכנס אליהם?

אורי סלע, מומחה להידרותרפיה, הבעלים של רשת מרכזי עולם המים ומייסד שיטת השחייה WEST מסביר על התופעה וכיצד ניתן לעזור לילד שפוחד ממים.

רשמתם את הילד לקורס שחיה, אך בעוד שאר הילדים משחקים במים, הילד אינו מוכן להרטיב את הרגלים. הפחד וההסתייגות מפני המים יכולים לנבוע משתי סיבות: האחת, תחושת הקרירות של המים והשנייה היא העדר ביטחון. ככול שהילד נחשף בגיל צעיר יותר למים, כך הוא מתרגל אליהם מהר יותר. פחד ממים יכול להתחיל אפילו מהרחם, ורצוי כבר באמבטיה הראשונה שהמגע של המים עם הפעוט יהיה חוויה נעימה.

קרדיט צילום: ניר עצמון

לפי הרפואה הסינית, טראומה ופחד אינם בהכרח קשורים רק לאלמנט המים, אלא ייתכן שברגע שפחד המים יירפא, יירפאו פחדים נוספים. הפחד אינו עובר עם הזמן ולכן כשהילד סובל מפחד ממים רצוי שנעזור לו להתמודד בהקדם.

השלב הראשון כהורים, הוא לחזק את הילד ולתמוך בו. יש להימנע משאלות כמו "למה אתה מפחד", "אין לך מה לפחד". המטרה היא לעבור את התהליך באופן איטי, אך לא לצאת מנקודת הנחה ש"הטראומה תעבור עם הזמן".

ההמלצה היא להביא לבריכה משחקים שהילד אוהב, לשבת עימו על מדרגות הבריכה ולגרום לו להרגשה כיפית וחיובית. שתפו בפני הילד, את המשפחה והקרובים, על החוויה החיובית שחווה הילד בבריכה. הדבר יעצים את הילד ויגרום לו לגאווה ולרצון לחוות שוב את החוויה. תנו לילד את הזמן שלו לחוות ולהתמודד עם הפחד ולאחר הפעם הראשונה, השניה והשלישית, אין ספק שהילד יחווה התקדמות.

קרדיט צילום: ניר עצמון

הצטיידו בציוד המתאים אשר יעזור לילד לרכוש את הביטחון במים: משקפת, בננה או סנפירים. הציוד יעזור לילד להתקדם במים, להתרגל אליהם ויקנו לו תחושת שליטה.

לפני שמתחילים את השיעור השחייה הראשון, רצוי לבחור במורה מנוסה אשר ממתמחה בפירוק פחד ובעל גישה לילדים. על המדריך להיות סובלני ולרכוש את האמון של הילד. לדוגמא באתר עולם המים ניתן למצוא את תמונות המדריכים על מנת שהילד יוכל לדעת איך המדריך נראה לפני האימון הראשון, דבר המפחית את הפחד.

קרדיט צילום: ניר עצמון

לפרטים נוספים: www.swimming.co.il או בטלפון: 03-6992995

סניפים: נתניה- רחוב שולמית, פולג. תל אביב- יהודה הנשיא 34. רמת השרון- משה סנה 199. רמת השרון- הנצח 23. רמת גן- תרצה 15. רמת גן- יאיר 43. יבנה- שדרות דואני. מושב נופית.

 

מרכז עולם המים של אורי סלע מציע מגוון פעילויות בתחום המים, לימוד שחיה בכל הגילאים, קבוצות שחייה מקצועיות, לימודיות, שחית פעוטות, הידרותרפיה, טיפולים מיוחדים במים, שחיה שיקומית ועוד. לרשת עולם המים קיימים 8 מרכזים ושלוחת הדגל נמצאת בפולג שבנתניה. אורי סלע, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק במרכז הבין תחומי הרצליה, מומחה להידרותרפיה  מדריך תיק בתחום הייחודי ללימוד ואימון שחייה לתינוקות ולילדים בעלי צרכים מיוחדים ובעל דייב מאסטר בצלילה, שחיין, מאמן טריאתלון ועוד. אורי בעל שיא עולם במים פתוחים כאשר הוא וחבריו שחו מקפריסין לישראל למען ים צלול. כמו כן, אורי שחה ואימן את הקבוצה שחצה את ים המלח מירדן לישראל למען שמירה והצלת ים המלח. הוא ייסד את טכניקת השחייה בשיטת ה- WEST שיטת השחייה הבריאה בעולם שמותאמת למבנה הגוף והיכולות שלך, ומאמין כי ספורט ואורח חיים בריא הוא חלק מחיינו: משפר את הביטחון העצמי, את זרימת הדם בגוף, מחטב ומחזק אותנו פיסית ונפשית. מעל 100 מדריכים מלמדים שחייה בעולם המים נבחרו בקפידה ועברו הכשרה מקצועית משמעותית ומטפלים בשיטת ה WEST.

תמונה ראשית – קרדיט צילום: ניר עצמון

לא ניתן להגיב