ספיישל ״BABY דוקו״ בערוץ yes דוקו

כל מה שרציתם לדעת על תינוקות ולידה, ולא העזתם לשאולערוץ yes דוקו ישדר בקרוב את ספיישל BABY דוקו, עם מגוון סרטים בנושאי תינוקות, לידה והורות, בין ה-14 ל-20 באוגוסט, בערוץ yes דוקו ובחינם ב-yesVOD. 

***

ערוץ yes דוקו מביא שבוע של סרטים על תינוקות, הורים וכל מה (ומי) שביניהם, במסגרת ספיישל BABY  דוקו, בין ה-14 ל-20 באוגוסט. בין היתר ישודרו בבכורה הסרט הישראלי תל-אביב-הולנד, "התינוק שלי, פסיכוזה ואני", "תינוק העתיד", ו-"בית חולים ליולדות עשירות". בנוסף, ישודר הסרט הישראלי המרגש "שבוע 23", "ניתוחי העוברים", "700 גרם" ועוד.

אודות הסרטים:

תל-אביב- הולנד

זוג יוצרי האנימציה גיא ונטע דימט ("אבודים בתל-אביב") מנפישים את סיפורם האישי המרגש עד דמעות, מרגע שהם מבינים שמשהו שאינו כשורה עם התינוק שלהם, ועד לניסיונות השיקום הסיזיפיים במעון היום השיקומי, מרכז הולנד שביפו. מעט אחרי שמַקס נולד, היה ברור להוריו שמדובר בילד מיוחד. גם אחרי אינספור בדיקות והתייעצויות רפואיות הם לא הצליחו לקבל תשובה ברורה, ממה סובל מקס? מה קורה למשפחה שנאלצת להתמודד עם העובדה שהתינוק הקטן שלה לעולם לא יתפתח? זהו סרט על הפחדים, התקווה, הבושה, ההשלמה וההכרה של הורים שמבינים שהתינוק שלהם יהיה תלוי בהם כל ימי חייו. (ישראל, 2016)

בכורה: יום רביעי,  17.8, בשעה 21:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

בית חולים ליולדות עשירות

סדרה בת שני חלקים, המספקת הצצה בלעדית לבית-החולים ליולדות הפרטי היחידי באנגליה, שבו יולדות עשירות, מויקטוריה בקהאם ועד הדוכסית מיורק, משלמות פרמיה גבוהה במיוחד, כ- 500 אלף ליש"ט, כמעט 3 מיליון שקל! בסדרה התיעודית נתוודע לצבא של יועצים, מיילדות, שפים, מנקים ומשרתים, וכמובן גם לכמה מההורים המפונקים ביותר באנגליה. בין היתר נכיר את הרוזנת מבראדפורד שמגלה מדוע לקריירה שלה כיועצת ילודה יש השפעה הרסנית על חיי החברה שלה ונראה כיצד צוות בית החולים ליולדות נערך להגעתה של אשת כדורגלן מפורסם. (אנגליה 2016)

בכורה: שני-שלישי,  16.8.-15.8, בשעה 22:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

בית חולים ליולדות עשירות

תינוק העתיד

מאז 1978, שנת לידתו של תינוק המבחנה הראשון, הטכנולוגיה ממשיכה להעניק למי שרוצים להפוך הורים אפשרויות חדשות, אך גם מגדירה אילו חיים ראוי שיוולדו ואילו לא. הבמאית עוברת בין מעבדות מחקר, בתי חולים, סוכנויות למכירת ביציות ומתווכי פונדקאות מכל העולם (לישראל, לא מפתיע, יש בסרט מקום נכבד) ומשוחחת עם מי שכמהים לילד, מי שנעזרו בטכנולוגיה, רופאים שהם גם אנשי עסקים, ופילוסופים החולמים, למשל, על רחם מלאכותי, שיאפשר פיקוח מלא על יצירת תינוק מושלם וגם יקדם שוויון בין המינים. האם בקרוב מאוד תיחשב הפריה טבעית לשריד מיותר, שההתפתחות האנושית הצליחה להשאיר מאחור? (אוסטריה, 2016)

בכורה: יום ראשון 14.8, בשעה 22:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

תינוק העתיד

התינוק שלי, פסיכוזה ואני

ג'ני והאנה, שתי אימהות אמיצות, חושפות בסרט חדש מבית ה-BBC את ה-PPD שלהן, הוא דכאון לאחר לידה – אחת ההפרעות הנפשיות החמורות ביותר. מדובר בתופעה שרוב האימהות המיועדות ובני משפחתן פחות מודעים אליה, אך הסטטיסטיקה אומרת כי אחת מתוך 500 לידות יכולה להוביל להתפרצותה של אפיזודה פסיכוטית פתאומית: האימהות החדשות מוצפות בשינויים קיצוניים במצבי רוח, במחשבות מוזרות ומסוכנות, בפראנויה ובהזיות – כמו האמונה שהן ילדו את ישו או את השטן בעצמו. במשך ששה חודשים אנו עוקבים מקרוב אחר החוויות האינטנסיביות של ג'ני והאנה ובני משפחותיהן, כשהן עוברות טיפול ביחידה לאם ולתינוק בווינצ'סטר. מאחורי הדלתות הסגורות של היחידה הפסיכיאטרית הזו, ד"ר אלן גרגואר וצוות המומחים שלו נותנים לנשים טיפול אינטנסיבי הדרוש לריפוין. בעוד שכאמור מדובר בצורה החריפה ביותר של מצוקה נפשית, עם הטיפול התרופתי הנכון והתמיכה הפסיכולוגית הראויה, רוב הנשים יכולות לשוב לביתן בתוך ששה שבועות. הטיפול מסביב לשעון שבו נוכח גם התינוק, מאפשר לאימהות ולתינוקן להישאר יחד, במקום להפריד אותן ולגרום בכך להשלכות קשות עוד יותר. אלא שלא כולן זוכות לטיפול המוצלח של ד"ר גרגואר וצוותו. למעלה מ-80% מהיולדות באנגליה הסובלות מדיכאון לאחר לידה – לא זוכות לטיפול הזה. (אנגליה, 2016)

בכורה: יום שלישי,  18.8, בשעה 22:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

התינוק שלי, פסיכוזה ואני

שבוע 23

הבמאי הייחודי אוהד מילשטיין, מביא את סיפורם האישי שלו ושל בת זוגו רחל, בתו של בישוף שווייצרי, שנכנסת להריון ונושאת בבטנה תאומים זהים. בשבוע ה-23 להריונה, מתברר כי אחד העוברים הפסיק להתפתח ומת. מכיוון שמדובר בתאומים זהים, מות אחד העוברים נושא השלכות קטלניות על העובר שנותר בחיים. לפי הרופאים, במקרים הנדירים בהם העובר השני אינו מת אחרי אחיו, קיימת סבירות כמעט ודאית לפגיעה מוחית קשה ולנכות. לכן הם ממליצים לבני הזוג, באופן חד משמעי, להפסיק את ההיריון, כלומר, להמית את העובר החי. בני הזוג ניצבים בפני דילֶמה דרמטית: האם להפיל את העובר שנותר בחיים, או שמא להסתכן בהמשך ההיריון, על כל הסכנות שבכך? אמו של אוהד טוענת שהם חייבים להפיל, כי "ילד מפגר יכול להרוס משפחה שלמה"; הוריה הנוצריים של רחל, מאידך, טוענים כי "גם ילד נכה יכול להיות מאושר. גם הוא נברא על ידי האלוהים". כשהיא נאחזת באמונה ובאינטואיציה, נלחמת רחל מול כל הסובבים אותה, לרבות רופאיה, על זכותו של העובר החי – פגום או מושלם – לצאת לאוויר העולם. בימוי: אוהד מילשטיין (ישראל, 2016)

בכורה: יום שלישי,  17.8, בשעה 21:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

ניתוחי העוברים

דרמה אנושית מרתקת ב-3 פרקים, שלוקחת אותנו למסע ללב חזית רפואית חדשנית ופורצת דרך, המאפשרת ניתוחי עוברים בעודם ברחם, וההתלבטות המייסרת של ההורים שנאלצים להחליט אם לקפוץ אל עולם הלא נודע. בימוי: מוניקה לאנג (ארה"ב, 2015)

בכורה: ימים ראון-שלישי, 14.8-16.8, בשעה 21:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

הרחם המלאכותי

הפיתוחים הרפואיים שנועדו במקור לעזור לפגים, עשויים בעתיד הנראה לעין ליצור "רחם מלאכותי" ולמעשה "לייצר" תינוקות מחוץ לרחם הנשי. כיצד זה יעבוד? מה יהיו ההשלכות על התינוקות? סרט מרתק המעלה שאלות על המדע ועל ערך החיים (צרפת, 2011)

בכורה: יום שלישי,  16.8, בשעה 20:00  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

700 גרם

מאחורי הקלעים של פַּגִייָה לילודים קטנים במיוחד בפריס. בעבור הפַּגים הללו, כל דקה וכל יום שעובר הם מלחמה של לחיות או למות. כדי לשמור על חייהם השבריריים, רופאי ילדים, אחיות ופסיכואנליטיקאים דואגים להם ומדברים אליהם כדי שיצאו מהמלחמה הזו בלא פגע.   (צרפת, 2015)

בכורה: יום רביעי,  19.8, בשעה 19:25  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

700 גרם

עסקי תינוקות

אימוץ ילדים ממדינות עניות הפך בשנים האחרונות לדבר פופולארי. הלחץ על שוק האימוץ הפך את הסחר בתינוקות לעסק כלכלי משתלם. הסרט חושף עולם בו ציניות ובצע כסף גוברים על הרגישות, החמלה וטובת הילד. בימוי: יוהאן אנגבו. דנמרק,2007.

בכורה: יום חמישי,  17.8, בשעה 19:50  ב-yes דוקו ובחינם ב-yesVOD

ילדים נוצצים | Blinging Up Baby

דוקו-Shock! בעקבות ילדי הסלבריטיז, ילדים "רגילים" נהנים גם הם מהפינוקים הכי יקרים, לעיתים הרבה מעבר למה שהוריהם יכולים להרשות לעצמם: נעלי מעצבים, הארכות שיער, שמלות בתפירה אישית ואקססוריז אקסטרווגנטיים. אנגליה, 2014.

יום שני, 15.8, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. 

לא ניתן להגיב