ספרי הרכבות, ספרי ידע ועוד ספרי ילדים חדשים

אנחנו אוהבים מאוד ספרי הרכבות, במיוחד את אלה שמרכיבים בהם כלי תחבורה. קיבלנו לסקירה שניים כאלה, "מרכיבים מטוסים" ו"מרכיבים מכוניות מירוץ", ושמחנו מאוד.

הדבר הכי חשוב כאן, הוא שהספרים עשויים מקרטון קשיח ואיכותי, וכך גם החלקים מהם מרכיבים את הדגמים. החלקים משולבים באופן מסודר בתוך עמודי הספר, וכשמוציאים אותם מגלים תמונה ומידע על אותו הדגם, מה שמאפשר לספר להמשיך להיות ספר גם אחרי ההרכבה.

דפי הקרטון היפים, המצופים למינציה, מספרים על המטוסים והמכוניות, בליווי תמונות ואיורים.

הספר "מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת-ממד" לוקח את הילדים לעולם המופלא של מרוצי מכוניות מהירים, מרגשים ומלאים אדרנלין. הספר  "מרכיבים מטוסים" מספר על ראשית התעופה ומציג מטוסים מתקופות שונות בהיסטוריה (מטוס האחים רייט, בואינג 747, בומברדיר 415, קונקורד)

בוביק הצליח להרכיב את הדגמים כמעט לגמרי לבד ונהנה מאוד מהתהליך. התקבל לנו מטוס יפה וקשיח, שאפשר אפילו לשחק איתו.

ממליצים בחום על הספרים האלה- לאוהדים מושבעים של כלי התחבורה, שכן מי שלא כל כך אוהב לא יבין.

ספרים נוספים בסדרה: "מרכיבים מכונות" ו"מרכיבים דינוזאורים". 

"מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת ממד", איורים: מאט אדוארדס. דגמים: דיוויד וודרוף. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 10 עמודים, טקסט מנוקד. דפים קשיחים. מומלץ לגילאי 4 ומעלה (מכיל חלקים קטנים). מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


היומן של ילדותי – שנתיים ראשונות מאת מיכל בוקר, הוצאת הספרים "אוריון", 36 עמודים צבעוניים, מחיר לצרכן 45 ש"ח, מנוקד, הספר מתאים לתינוקות ופעוטות ועד גיל שנתיים. להשיג בחנויות הספרים.

ספרון חביב, שניתן לתת כמתנה לחברה שילדה. הספר מרפרף על פני השנתיים הראשונות בחיי התינוק ומציע לרשום את הרגעים החשובים והמרגשים בתקופה הזו.

במרכז כל דף יש חור, כך שאם מדביקים תמונה של התינוק בעמוד האחרון, ניתן לראות את פניו לאורך כל הספר.


בסדרת ראשית מידע החביבה יצאו שני ספרים חדשים: "מזג אוויר" ו"אנו אוכלים".

ספרי הסדרה עוסקים בנושאים שונים בעולם שסביבנו, ומגישים אותם לילד בצורה קלה וצבעונית.

בספר על מזג האוויר ילמדו הילדים, בין היתר, על מחזור המים, על עננים וסוגי עננים, שלג, רעמים וברקים, ברד, תופעות מוזרות. ילמדו מה גורם לרוח לנשוב, מהי סופת טורנדו וכיצד לחזות את מזג האוויר. 

"מזג האוויר – ראשית מידע" מאת קטריונה קלרק. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

בספר "אנו אוכליםישנו חלק שמסביר על החיידקים- נושא אקטואלי אצלנו בבית, כי בדיוק בתקופה הזו אנחנו לומדים על החשיבות של שטיפת ידיים.

"זה חיידקים", צעק בוביק למראה האיורים, "אני מכיר אותם, זה הם! כבר ראיתי אותם פעם".

בנוסף ילמדו הילדים על המזון שהוא הדלק לגוף, מה קורה בתוך הפה, חומרים מזינים, חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים, מינרלים, מזון מזיק, תזונה נבונה, הרעלת מזון, אלרגיות. הם ילמדו מהו תפקידו של הכבד בגוף, אילו מאכלים עשירים בחלבונים וכיצד נלחם גופנו בחיידקים. בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על גוף האדם והצורך לשמור על תזונה נבונה.

הטקסטים קלים לקריאה ומותאמים במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים לקרוא.

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ.

"אנו אוכלים– ראשית מידע" מאת סטפני טרנבול. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


רֹאשׁ עִגּוּל  / לירון דניאל–רבי

גִּיל גִּיל גּוּל, גִּיל גִּיל גּוּל,

זֶה סִפּוּר עַל רֹאשׁ עִגּוּל.

גִּיל גִּיל גּוּל, גִּיל גִּיל גּוּל,

רֹאשׁ עִגּוּל הֶחְלִיט לָצֵאת לְטִיּוּל.

בּוֹאוּ נְטַיֵּל אִתּוֹ יַחְדָּו,

וּנְצַיֵּר אֶת אֵיבָרָיו.

קֹדֶם נְצַיֵּר אֶת הָרֹאשׁ הֶעָגֹל –

לֹא קָטָן וְלֹא גָּדוֹל.

עִם עִגּוּל כָּזֶה רַב-עֵרֶךְ,

הָבָה וְנֵצֵא לַדֶּרֶךְ…

הספר "ראש עיגול" מאת לירון דניאל –רבי מלווה את הילד בתהליך הציור של דמות אנוש, ומזמין אותו לקחת חלק בעלילה ולצייר בשלבים את איברי הגוף.

הסיפור מסתיים כשהעיגול (לאחר תהליך של הוספת כל האברים הנחוצים) הופך לילד- "אָז רֶגַע, מָה קָרָה פֹּה, בְּעֶצֶם? אוּלַי נֵס? אוּלַי קֶסֶם? ווַאוּ! אַחֲרֵי דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה וּמִתְגַּלְגֶּלֶת, רֹאשׁ עִגּוּל הָפַךְ סוֹף-סוֹף לְיֶלֶד!"

כמו כן, הספר כולל הצעות מקצועיות ליישום יעיל וחווייתי של הסיפור, כמו גם מגוון רעיונות אפשריים להעשרת הציור של דמויות אנוש נוספות.

הספר יכול לשמש ככלי טיפולי-פרקטי עבור אנשי מקצוע שונים כגון: מרפאים בעיסוק, מטפלים רגשיים, גננות, מורות ועוד.

לירון דניאל-רבי היא מרפאה בעיסוק ובעלת תואר ראשון ותואר שני בריפוי בעיסוק מטעם אוניברסיטת תל אביב.

ניתן להשיג את "ראש עיגול" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il. מחיר מומלץ לצרכן 48 ש"ח.


נֹעַם וְטֹהַר רָצִים לַחֲתֻנָּה / קֶרֶן דֶקַד

"שְׁתֵּי דַּקּוֹת לִפְנֵי הַצִּלְצוּל שֶׁל שָׁעָה אַחַת וָחֵצִי הַיַּלְקוּטִים שֶׁלָּנוּ כְּבָר הָיוּ אֲרוּזִים. וְאַף שֶׁהַמּוֹרָה הַמַּחְלִיפָה לֹא אָהֲבָה אֶת זֶה, הַכִּסְּאוֹת שֶׁלָּנוּ כְּבָר הָיוּ מוּרָמִים. וּבְאַחַת וָחֵצִי בְּדִיּוּק הָיָה הַצִּלְצוּל, מוּזִיקַת רֶקַע לְרִיצָה מְטֹרֶפֶת שֶׁלִּי וְשֶׁל נֹעַם לְכִוּוּן שַׁעַר הַיְּצִיאָה." ( ע"מ 10) .

כָּךְ מַתְחִיל מַסָּעָם שֶׁל שְׁנֵי תַּלְמִידֵי כִּתָּה ד', נֹעַם וְטֹהַר, הַנְּחוּשִׁים בְּדַעְתָּם לְהַשִּׂיג אֶת מוֹרָתָם בְּיוֹם חֲתֻנָּתָהּ לִפְנֵי שֶׁתַּגִּיעַ לַחֻפָּה – הָיָה בְּיָדָם דְּבַר-מָה שֶׁבִּלְעָדָיו, כָּךְ הֶאֱמִינוּ, הִיא לֹא תּוּכַל לְהִתְחַתֵּן.

הכול התחיל כשהמחנכת יעל שכחה את לוח הזמנים של יום חתונתה, בכיתתה. היה זה לו"ז מתוזמן ומדויק ביותר הכולל רשימה מפורטת ומאורגנת של כתובות, שעות, שמות אנשי מקצוע, ומספרים חשובים. שני תלמידיה, נועם וטוהר, חוששים כי ללא דף הלו"ז, מורתם לא תצליח להתארגן כראוי ובזמן ביומה המיוחד. השניים נחושים בדעתם  להתחקות אחריה בתחנות השונות שלה ביום הגדול, ולהשיב לה את האבדה.

בְּדַרְכָּם הַמְּפֻתֶּלֶת, הַמְּלֵאָה עִכּוּבִים, הֵם מוֹצְאִים עַצְמָם בִּמְחוֹזוֹת חֲדָשִׁים לָהֶם. הַמַּסָּע שֶׁלָּהֶם לַחֻפָּה הוּא מַסְלוּל מַשְׁמָעוּתִי שֶׁל חֲבֵרוּת, עַצְמָאוּת, בַּגְרוּת וְגִלּוּיִים. מַסָּע אֶל הַחוּץ וְאֶל הַפְּנִים.

קֶרֶן דֶקַד, בַּעֲלַת תֹּאַר רִאשׁוֹן בְּחִנּוּךְ יְצִירָתִי לַגִּיל הָרַךְ מִמִּכְלֶלֶת סֶמִינַר הַקִּבּוּצִים, מְחַנֶּכֶת כִּתּוֹת א' וּ-ב' בְּבֵית הַסֵּפֶר הַסְּבִיבָתִי "נְטָעִים" שֶׁבְּרָמַת גַּן: "כָּתַבְתִּי אֶת הַסֵּפֶר בְּהַשְׁרָאַת תַּלְמִידַי הָאֲהוּבִים שֶׁלִּוּוּ אוֹתִי אֶל הַחֻפָּה בְּיוֹם חֲתֻנָּתִי – זִכָּרוֹן מָתוֹק עֲבוּרִי, לְעוֹלָמִים."

ניתן להשיג את "נֹעַם וְטֹהַר רָצִים לַחֲתֻנָּה" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il. מחיר מומלץ  לצרכן  49 ש"ח.


מָה שֶׁתּוּתִי אוֹהֶבֶת / פנינה כהן ( שלום )

 

אֲרִיאֵל אוֹהֶבֶת שֶׁעָלֶיהָ מַתִּיזִים,

וְאוֹהֶבֶת לִשְׁמֹעַ סִפּוּר בַּחֲרוּזִים.

וּבְעִקָּר אוֹהֶבֶת מְאוֹד תּוּתִים –

לָכֵן בַּבַּיִת קוֹרְאִים לָהּ "תּוּתִי".

הספר מָה שֶׁתּוּתִי אוֹהֶבֶת מאת פנינה שלום בהוצאת "אופיר ביכורים" הינו אסופת שירים לגיל הרך המתעדים רגעים יפים מסדר יומה של אריאל הקטנה – הלא היא תותי – עם בני משפחתה.

השירים עוסקים בנושאים הקרובים לליבם של ילדים צעירים והוריהם. השירים הקליטים מעוררים בלב הקוראים הצעירים תחושת הזדהות ויכולים לשמש כבסיס לשיחה על נושאים לא פשוטים, כמו אח קטן שמצטרף למשפחה, היום הראשון בגן, המפגש עם הים וההתרגשות בבילוי בחוף, בילוי של אחר הצהריים עם אמא, ביקור בגן החיות ועוד. 


יער הממתקים / יריב כהן

"בֵּין הָרִים וַעֲמָקִים בְּאֶרֶץ רְחוֹקָה שׁוֹכֵן יַעַר גָּדוֹל, שׁוֹנֶה וּמְיֻחָד.

עֲצֵי הַיַּעַר גְּבוֹהִים וְיָפִים, אַךְ בִּמְקוֹם עֲנָפִים וְעָלִים צוֹמְחִים עֲלֵיהֶם מַמְתַּקִּים.

בְּצִדֵּי הַשְּׁבִילִים צוֹמְחִים עֲצֵי מַרְשְׁמֶלוֹ עֲנָקִיִּים, לְבָנִים וּוְרֻדִּים, וַעֲצֵי

מַסְטִיקִים בְּכָל הַצְּבָעִים, הַטְּעָמִים וְהַגְּדָלִים."

יער הממתקים מאת יריב כהן  הוא סיפור על יוני שגר ביער ובו הרבה ממתקים. כאשר הוא לא יכול לשמור על הסוד, הוא מזמין את'גבריאל, חברו הטוב מהגן כדי שישחק אתו ויהנה גם הוא מהיער המיוחד.

"גַּבְרִיאֵל שָׁלַח שׁוּב אֶצְבַּע זְהִירָה וְטָעַם שׁוּב וְשׁוּב וְשׁוּב. "זֶה אֲמִתִּי! זֶה אֲמִתִּי! זֶה יַעַר מַמְתַּקִּים!" צָהַל וְהֵחֵל לְהִתְרוֹצֵץ מֵעֵץ לְעֵץ וְלָרוּץ לְאֹרֶךְ הַשְּׂדֵרוֹת הָאֲרֻכּוֹת וְהַשְּׁבִילִים הָרַבִּים".

יוני מספר לגבריאל שניתן  לאכול מהממתקים אבל שצריך לשמור על הכללים ולא להגזים כי העצים עשויים ליפול אם לא שומרים על כך. כמו כן, הבטן עשויה לכאוב וכן השיניים להשחיר. גבריאל לא מצליח להתאפק, אוכל הרבה מכל הבא ליד, ואכן:

"הָעֵץ הֵחֵל לְהִתְנַדְנֵד וּלְהִתְנַדְנֵד, וּבְרַעַשׁ עָצוּם נָפַל וְהֵפֵר אֶת שַׁלְוַת הַיַּעַר. זֶה הָיָה עֵץ טוֹפִי מְיֻחָד וְצִבְעוֹנִי. עֶשְׂרוֹת סֻכָּרִיּוֹת טוֹפִי הִתְפַּזְּרוּ עַל הַקַּרְקַע. גַּבְרִיאֵל נִבְהַל. מְאוֹד…. פִּתְאוֹם הִתְחִיל גַּבְרִיאֵל לְהַרְגִּישׁ עִקְצוּצִים לֹא נְעִימִים בְּבִטְנוֹ. הוּא הִתְיַשֵּׁב עַל הַקַּרְקַע, וּכְבָר לֹא נֶהֱנָה מִמַּרְאֵה עֲצֵי הַמַּמְתַּקִּים וּמֵהָרֵיחוֹת הַמְּבַשְּׂמִים אֶת הַיַּעַר. הַכְּאֵב בְּבִטְנוֹ הִתְגַּבֵּר, וְאֵלָיו הִצְטָרֵף כְּאֵב עָמוּם בַּשִּׁנַּיִם שֶׁהָלַךְ וְהִתְחַזֵּק.

 

הסיפור מנסה להעביר את המסר גם לחיים עצמם מול שפע הממתקים המצוי היום. שאם רוצים ליהנות –תצטרכו לזכור את הכללים. ממש כמו בחיים.

 


חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב