ספרי ילדים ונוער חדשים – אפריל 2017

הכירו מבחר של ספרים חדשים לילדים ונוער, שהגיעו בתקופה האחרונה לחנויות הספרים.

ד"ר אירית שקדי, אשת חינוך עם נסיון רב שנים כמורה ומחנכת, יועצת חינוכית ומנהלת בית ספר, הוציאה לאור שני ספרי ילדים, שמהווים את תחילתה של סדרת ספרים פרי עטה עם דגש רב על הפן החינוכי. 

הספרים מכילים סיפורים קצרים בנושאים ומצבים שקרובים לליבם של ילדים, ומציגים דילמות שונות מחייהם. באמצעות ההתמודדות של הדמויות עם הדילמות, ההורים יכולים ליצור שיח עם הילד על הנושא, ולעזור לו לפתור סוגיות דומות בחייו.

לדוגמה, בספר "חיפושית עם פסים" ,החיפושית הקטנה מואסת בחייה כחיפושית ומבקשת להיות דבורה. מצב כזה נפוץ אצל ילדים ובעצם אצל רוב בני האדם – הרבה פעמים אנחנו רוצים להיות מישהו אחר, שלדעתנו הוא טוב יותר. הסיפור מלמד את החיפושית, ובאמצעותה גם את הילד, שהכי טוב להיות מי שאני, ואני לא פחות טוב מאחרים.

יונת קציר מאיירת את הספרים, ומקנה לסיפורים גוון קסום וייחודי.

ספרים מקסימים שאהבו אצלנו בבית.

"ההפלגה לאמריקה", "חיפושית עם פסים" – מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 32 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה.


ספר חדש פונה לילדים שעולים לכיתה א' בקרוב והוריהם, ומבקש להפיג את הפחדים והחששות לקראת ההתחלה החדשה.

מה יקרה אם… – 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' מאת אורלי שמש בהוצאת "ניתן באהבה" שואל ועונה לשאלות הבאות: "מה יקרה אם אלך לאיבוד בין הכיתות ולא אמצא את הכיתה שלי? מה יקרה אם לא אכיר חברים חדשים? מה יקרה אם אצטרך ללכת לשירותים בזמן השיעור? מה יקרה אם לא יבואו לקחת אותי בזמן?"

הערך הגדול של הספר בכך שהוא מתחיל שיח בין הילד להורה, ומהווה נקודת התחלה לתכנון משותף של התקופה החדשה. הילדים לא תמיד יודעים לבטא במילים את החששות שלהם והספר מסייע להם בכך.

ההורים יכולים להפיג את הפחדים האלה בשיחה עם הילד, לתת פתרונות אפשריים למקרים בהם ייתקל בבעיה, וגם להעלות במקום הילד סוגיות נוספות, שהספר לא דן בהן. 

לספר מצורפת פעילות להורים וילדים: קיר משאלות + 12 פתקי משאלות לכיתה א'.

הספר מאוד חביב, בעל נושא חשוב, ומומלץ לילדים בתקופה שלפני כיתה א, אם כי חבל שיש בו רק 10 שאלות.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מירב שדה-לביא שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"מה יקרה אם… – 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א'" מאת אורלי שמש. הוצאת "ניתן באהבה – משחקים שמעצימים ילדים", עמודים לא ממוספרים, כולל "קיר משאלות" עם 12 פתקי משאלות לכיתה א'.. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, ובחנות המקוונת של ההוצאה www.nitan-beahava.co.il


בימים אלה רואה אור הספר החמישי בסדרת בארי לוזר, פרי עטו ואיורו של ג'ים סמית. מדובר בסדרה מצליחה מאוד ובצד, שספריה כתובים בצורה ייחודית ושנונה, וממכרים מהפסקה הראשונה.

גם מבוגרים שמתחילים לקרוא את הספר – נסחפים אחר הסגנון המיוחד, שמועבר לעברית בכשרון רב על ידי המתרגם.

בספר "בארי לוזר 5 – והחופשה מהגיהנום", מספר בארי על חופשתו, כשאימא שלו אמרה לו שהחברים הכי טובים שלו יכולים להצטרף אליהם בקרוואן שלהם בחוף פלונקטון. בארי היה בטוח שזאת הולכת להיות החופשה הכי טובה אי פעם. כמה שהוא טעה.

מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות: חילזי, חלזון המחמד שלו, הוריו, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי ובעלת אוסף הבולים, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, גורדון שויץ השוויצר ברמות על, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.  

הספר מעולה לראשית קריאה, הכתב גדול ומנוקד, הפרקים קצרים ומלווים באיורים הומוריסטים, השפה פשוטה ובגובה העיניים של הילד והסיפור משעשע ומצחיק מאוד. 

ספרי בארי לוזר, אשר תורגמו עד כה ל-12 שפות, נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם וזוכים לשבחים מצד המבקרים והקוראים הצעירים כאחד. הספר השני בסדרה, "אני עדיין לא לוזר", זכה בבריטניה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013.

כמה מילים על המחבר: ג'ים סמית הוא מצייר האפים הכי מגנוב בעולם כולו, אמן. הוא סיים את בית הספר לאמנות בהצטיינות (הכי טוב שאפשר), ובהמשך עבד כמנהל מותג ברשת בתי קפה קטנה ומתוקה. כשאנשים שואלים את ג'ים למה הוא מצייר אפים כל כך גדולים, הוא מסתובב ומביט בהם עם האף הענקי שלו, והם מהנהנים בשקט. הוא גם מעצב כרטיסי ברכה ומתנות תחת השם וולדו פנקייק. "ציור אפים זה האהבה הגדולה ביותר שלי", אומר ג'ים בעודו מצייר אף ענקי ומצחקק לעצמו.

"בארי לוזר 5 – והחופשה מהגיהנום" כתב ואייר ג'ים סמית, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 239 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


ספרים לנוער:

אנה ואיש הסנונית מאת גבריאל סביט

הספר זכה בתואר "ספר השנה לשנת 2016" של המגזין Publisher's Weekly ובפרסים רבים נוספים. הוא שהה שבועות רבים ברשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס.

לקראת יום השואה, זהו ספר חובה שיעורר בכל מי שקורא בו רגשות עזים שיישארו בו זמן רב לאחר הקריאה!

"אנה ואיש הסנונית" מאת גבריאל סביט, בהוצאת "דני ספרים" מתאר את מסעם המופלא והמרגש של אנה בת השבע ואיש הסנונית. ב- 6 בנובמבר 1939, אביה של אנה נאלץ לצאת לכמה שעות. הוא עוזב מעט אחרי השעה 11. הוא לא חוזר לעולם. סביט, בכתיבה פיוטית וחדה כתער, מצליח לחשוף את האמיתות הכואבות ביותר של החיים ובאותה נשימה גם לחגוג את נס האפשרויות הגלומות בהם.


העלילה מתרחשת בקרקוב, פולין, 1939. מיליון חיילים צועדים ואלף כלבים נובחים. זהו אינו מקום עבור ילדות קטנות. אנה היא רק בת שבע כשהגרמנים לוקחים את אביה, פרופסור לשפות, והיא נותרת לבדה. ואז היא פוגשת את איש הסנונית. הוא גבוה, מוזר ומסתורי. כמו אביה, גם הוא בסכנה, וכמו אביה, יש לו יכולת מופלאה לדבר בשפות רבות: פולנית, רוסית, גרמנית, יידיש ואפילו ציפורית. כשהוא מזמן סנונית יפהפייה מהשמיים והיא נעמדת על כף ידו, אנה נשבית בקסמיו והולכת בעקבותיו אל לב היערות.

במהלך מסעם המשותף, אנה ואיש הסנונית יתחמקו מהפצצות, יאלפו חיילים ואפילו – בניגוד לכללי ההיגיון בתקופה כה הרת גורל – ירכשו חברים. אבל בעולם שיצא מדעתו, כל דבר עלול להתגלות כמסוכן – אפילו איש הסנונית.

זהו ספרו הראשון של גבריאל סביט, וכבר מהקריאה הראשונה בו אין ספק שהוא עומד להפוך לקלאסיקה מידית. הספר זכה בתואר "ספר השנה לשנת 2016" של המגזין Publisher's Weekly ובפרסים רבים נוספים. הוא שהה שבועות רבים ברשימת רבי המכר של הניו-יורק טיימס.

"אנה ואיש הסנונית" מאת גבריאל סביט, מאנגלית: דנה פלג, הוצאת "דני ספרים", 212 עמודים, מחיר לצרכן 94 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


מסע בזמן עם אוגר מאת רוס וולפורד

זוכה פרס "ניו יורק פאבליק לייבררי" לספר הילדים של השנה, 2016

"אבא שלי מת פעמיים. פעם אחת כשהיה בן שלושים ותשע, ושוב ארבע שנים מאוחר יותר, כשהיה בן שתים-עשרה. אבל רק הפעם השנייה היתה באשמתי…"

כך מתחיל הספר "מסע בזמן עם אוגר" מאת רוס וולפורד, בהוצאת "דני ספרים", מסע הרפתקאות ופנטזיה מצחיק ומסחרר, שגיבורו הוא אל צ'ודהארי בן ה- 12.

ליום הולדתו ה-12 מקבל אָל צ'ודהארי מכתב מאביו המת. המכתב מפנה אותו אל מרתף ביתם הישן, שם הוא מוצא מכונת זמן המורכבת מגיגית פח ומחשב ישן. במכתב גם מוטלת עליו משימה: לחזור בזמן לשנת 1984 ולמנוע את תאונת הקרטינג שבה אביו עתיד למצוא את מותו. אבל כפי שאל מגלה במהרה, חזרה בזמן שלושים שנה דורשת יותר מדמיון ואומץ, אלא גם לשקר לאמא שלך, לגנוב טוסטוס ולהעלות את בית הספר באש – אה, וגם להציל מדי פעם מסכנה את אוגר המחמד שלך…

"מסע בזמן עם אוגר" מאת רוס וולפורד, מאנגלית: נעמה בן דור, הוצאת "דני ספרים", 362 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב