סקירת ספרים לילדים לחודש נובמבר

קיבלנו לסיקור ספרים לילדים שיוצאים בימים אלה לחנויות. קראנו, דפדפנו, הסתכלנו בתמונות וזה מה שחשבנו.

אנחנו שמחים לתת לכן גם קוד קופון ייחודי, שכולל כפל מבצעים, ומקנה 10% הנחה על כל הספרים והמשחקים באתר של ספרי אגם. באתר תמצאו מגוון משחקי קופסא, וספרי ילדים יפים.

היכנסו לאתר של ספרי אגם, הקלידו את הקוד goodmother בסל הקניות וההנחה תתעדכן באופן אוטומטי.

תרצי שנשלח לך קופונים נוספים לספרים ומשחקים? הרשמי לניוזלטר שלנו:

[newsletter_signup_form id=4]

"סיפורי נסיכות לפני השינה" הוא הספר המושלם לכל מי שאוהב אגדות ונסיכות, בדיוק כמו התאומות שלי. הילדות בנות ה-3 אהבו מאוד את האיורים היפים, התעניינו ושאלו על כל נסיכה, וכמובן – נהנו מסיפורי האגדות הקלאסיים. 

ספרים לילדים: סיפורי נסיכות לפני השנה
ספרים לילדים: סיפורי נסיכות לפני השנה

הספר כולל שבע אגדות: שלגיה, הנסיכה על הר הזכוכית, חוטב הבמבוק וילדת הירח, הנסיכה והעדשה, רועת האווזים, ברבורי הפרא והיפהפייה הנרדמת. הוא בפורמט גדול ומנוקד, בכריכה קשה, מתאים גם לראשית קריאה.

ממליצים מאוד על הספר המקסים הזה!

"סיפורי נסיכות לפני השינה". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 64 עמודים, פורמט גדול וכריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


"כבאים" מאת קייטי דיינס, הוא ספר נוסף בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי על נושאים שונים שמרתקים על הילדים.

הספר, שעניין מאוד את בוביק בן החמש, מכיל הרבה מידע מעניין על הכבאים שגם אני לא ידעתי. מה הכבאים עושים ביום יום? איך הם לובשים את חליפות ההצלה? מה התפקידים שלהם בשגרה ובחירום?

בסוף הספר ישנו מילון של כל המושגים החדשים שנלמדו, יחד עם ההגדרות.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

אנחנו ממליצים מאוד על הספר הזה ועל שאר ספרי הסדרה ״ראשית מידע״, שהילדים שלי קוראים שוב ושוב, ונהנים מהם מאוד.

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ, דינוזאורים.

"כבאים – ראשית מידע" מאת קייטי דיינס. איורים: כריסטיאן פוקס. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


"ספר משחק מספרים" מאת פליסיטי ברוקס, בהוצאת דני ספרים, הוא ספר נוסף בסדרת ספרי משחק  לילדים המוגשים בכריכה ובדפים קשיחים. הספר מכיל הרבה לשוניות, שבעזרתן לומדים הילדים לספור בדרך מעניינת. 

הספר מעודד הכרה של המספרים ולמידה של פעולות חיבור וחיסור. הילדים שלי נהנו לדפדף בו, לחזור על המספרים ולפתוח את כל הלשוניות. הוא יצר הרבה עניין ושאלות.

ספרים נוספים בסדרה הם "ספר משחק צבעים" ו"ספר משחק מילים ראשונות" שמלמדים בדרך מהנה את הצבעים השונים ואת אוצר המילים ההתחלתי של הילדים.

"ספר משחק מספרים" מאת פליסיטי ברוקס. איורים: מליסנדה לותרינגר. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 8 כפולות עמודי פעילות. מחיר לצרכן 98 ש"ח, דפים קשיחים. מנוקד.

להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .


"הבלגן של הדס" מאת הדס גניספרי

ספר הילדים "הבלגן של הדס" מאת הדס גניספרי בהוצאת "ספרי צמרת" מתאר יממה בחיי הדס, ילדה בעלת הפרעת קשב וריכוז , שמתבלבלת כל הזמן, שוכחת את התיק ולא מצליחה להתרכז בשיעורים.

הספר מתאר את חייה של הדס החל בבלגן שיש לה בחדר וכלה בחלומות בהקיץ המלווים אותה בשיעורים.

הספר כתוב בשפה קלה ומהנה, מציג את ההתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז, והכי חשוב – עוסק בפתרונות השונים והיצירתיים שאפשר למצוא כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה".

הדס גניס – פרי כתבה את הספר על בסיס חוויותיה האישיות כתלמידה בעלת לקויות למידה וקשב ובעקבות מפגשים עם תלמידים רבים, כמורה במערכת החינוך ובמסגרות הבלתי פורמליות

הדס שואפת לחשוף כל ילד והורה לצד החיובי והצבעוני של החיים עם הפרעת קשב וריכוז ולהטמיע בקורא את האמונה שאפשר למנף את הקושי להצלחות בכל התחומים.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מיכל רון שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

הספר מיועד לילדים מגיל 3, מתאים לקריאה לילדים מגיל 5 (גן חובה) ועד ילדים בכיתה ה. המסרים מיועדים למבוגרים ולילדים כאחד.

בשנת 2013 הקימה גניס-פרי את מרכז למידה הדס: "המרכז פתוח החל משעות הצהריים. התלמידים מגיעים אליו מיד אחרי בית הספר לפעילויות שונות כמו "בית לשיעורי בית", קבוצות למידה במקצועות השונים, שיעורים פרטיים, סדנאות, מוסיקה טיפולית, קייטנות וחוגים, הרצאות וסדנאות קהילתיות ואחרות. הפעילות במרכז היא רבגילית ומושתתת על מודלים שונים כמו: עבודת עמיתים, קהילת לומדים, העצמה, פסיכולוגיה חיובית, הקניית כלים למציאת  משמעות ואחרים. העשייה במרכז כוללת ליווי והנחיית הורים, בניית תכניות מול בתי ספר, העברת סדנאות חוץ בתוך בתי ספר, הנחיית מורים ואחרות. ״

בין הפתרונות שהדס מציעה כדי להפוך את ההפרעה להשראה: "טיפוח תחביב אצל הילד שבאמצעותו יוכל להביע את היצירתיות שלו; חיפוש יומי אחר 5 נקודות חוזק באמצעות 'מחברת הקסמים'; לימוד אסטרטגיות למידה ו'ללמוד איך ללמוד'; לנתב את היצירתיות של הילד למציאת פתרונות משותפים שיעזרו לו להתמודד. העמוד האחרון בספר תומך בנקודה הזאת ומאפשר לילד לערוך מעין 'רפלקציה' וחיפוש אחר פתרונות שיהיו מדויקים לו כפי שהדס מצאה את החשיבה החיובית כאמצעי להשראה".

הדס גניספרי מציעה להורה ליצור עם הילד "מחברת קסמים" כדי לנתב את הקריאה לעבודה רגשית משותפת שעשויה להעלות את הדימוי העצמי של הילד ולגרום לו לעבור שינוי. "הייתי מציעה לעבור תהליך משותף של מציאת 5 נקודות חוזק מידי יום במשך מספר שבועות לפחות. לאחר מכן ניתן להוריד לכתיבה אחת לשבוע. הספר מעודד כתיבה ותהליך רפלקטיבי של התבוננות ופיתוח מודעות לחוויות החיים השונות והעבודה הנלווית מציעה לילד לעבור תהליך פנימי שעשוי להשליך על תהליך הלמידה ולהביא לשיח, לזמן איכות עם ההורים ולהעצמה רבה".

הדס מוסיפה "הייתי רוצה שילדים ייקחו מהספר תחושת שייכות והבנה שהם לא לבד, חשיבה יצירתית, מציאת נקודות חוזק בעצמם, טיפוח אהבה ללמידה ותחושת מסוגלות".

"הבלגן של הדסמאת: הדס גניספרי. איורים: מיכל רון. הוצאת הספרים "ספרי צמרת", 24 עמודים. מחיר לצרכן  48 . להשיג בכל חנויות הספרים.


בספר "תפוח המשאלות" מאת ליאת קרן מגלים הילדים איך אפשר להגשים משאלות מתוך פעולה להגשמתן ולאו דווקא מלשמור אותן בלב. את היכולת המופלאה להגשמת משאלות, שיש לכל אחד ואחת, הם מגלים בזכות סיפורו הקסום של מתן. יום אחד היה לו רעיון מרגש ממש. "זה רעיון שחייב להצליח! זה משהו ממש חשוב!", חשב לעצמו מתן. בניגוד לרעיונות שהיו לו בעבר הפעם הוא לא רק השתעשע במחשבה. הפעם הרעיון הפך למשאלה שהוא רצה מאוד להגשים, אבל איך מגשימים משאלות?

הספר מעודד שיח על משאלות ומימושן ולכן מומלץ לקריאה משותפת עם הורה. בסוף הספר, מיד לאחר שמתן מגיע לתובנה שכדי להגדיל את סיכוייה של המשאלה להתגשם כדאי לשתף אותה (אך לבחור עם מי) מופנית השאלה לקורא: "ומה המשאלה שלך?" ומיד אחריה מצורף יומן אישי, מונחה, להגשמת משאלות המאפשר פעולה מידית בעניין ומזכרת נהדרת המתארת את התהליך להגשמה.

הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי הכיתות הנמוכות בבתי הספר מעניק לקוראיו שתי חוויות בספר אחד

האחת, ספר קריאה אישי ומותאםבעמוד הראשון של הספר יכול הילד שמקבל אותו במתנה לציין את שמו, דבר שמאפשר לו להתחבר לספר באופן בלתי אמצעי כבר מהעמוד הראשון. הסיפור עצמו מודפס בפונט גדול ומנוקד ובשפה פשוטה וזורמת המרתקת את הקוראים הצעירים, העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה, (אם כי כאמור מומלץ גם לקריאה משותפת עם הורה או מבוגר אחר).

החוויה השנייה נמצאת בחלקו השני של הספריומן אישי להגשמת משאלות. היומן מעביר את הילד מחוויית הקריאה לחוויית הפעולה ומנחה אותו לביצוע פעולות מקדמות והגשמה.

הספר מאפשר לילד ללמוד איך לתרגם מחשבות למעשים כשהוא מתמקד בנושא אחדהגשמת משאלות.

את הספר מלווים איוריה הנפלאים של רות קינן, מאיירת ומעצבת גרפית שהפכה את הספר לחוויה אסתטית מן המעלה הראשונה. היא אחראית לכל ההיבט החזותי של הספר. עבודתה המוקפדת של קינן באה לידי ביטוי כבר בכריכת הספר ובעמודיו הפנימיים המעוצבים בצורה מקורית.

הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר.

"תפוח המשאלותמאת: ליאת קרן. איורים: רות קינן. הוצאת הספרים "קרן מדיה", 49 עמודים. מחיר לצרכן  68 . להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות המקוונת של ההוצאה https://www.liatkeren.com/


לקטנטנים ביותר אנחנו ממליצים על שני ספרי המשחק החדשים עם דמויות של ערוץ בייבי. מלבד הסיפור והדמויות היפות והמוכרות מהערוץ שהילדים יאהבו, ניתן להוציא מתוך הספר חלקי פאזל גדולים ולחבר אותם לרכבת.

בספר "יום הולדת לבייבי" חיות מגן החיות נוסעות לחגוג לבייבי הפרפר יום הולדת

בספר "חוגגים עם בייבי" חיות החווה נוסעות לבקר את בייבי הפרפר בפרח החדש שלו

ערוץ בייבי מבית טלית תקשורת, הינו ערוץ התינוקות והפעוטות הראשון והמוביל בעולם. הוא מיועד לתינוקות בגילאי חצי שנה עד ארבע והצפייה המשותפת בו תורמת לזמן איכות של ההורים עם הפעוטות, תוך למידה והנאה. התוכניות משודרות 24/7 ללא פרסומות וללא תוכן שיווקי, ומקנות לקטנטנים סביבה בטוחה וחינוכית. בנוסף, לוח השידורים מותאם לשידורי יום ולילה בכדי להעניק מענה לשגרת יומם של הקטנטנים. התכנים שבערוץ נבחנו בקפידה ע"י מומחים לחינוך ולפסיכולוגיה התפתחותית.

"יום הולדת לבייבי" / "חוגגים עם בייבי". הוצאת "דני ספרים", 8 עמודים בכל ספר, עמודים קשיחים. מחיר לצרכן 59 לספרון, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב