ספרי ילדים מומלצים – אוגוסט 2017

אחד מספרי הילדים הכי כיפיים שיצא לנו לסקר בשנה האחרונה הוא הספר החדש בסדרת למה בריבוע:

למה בריבוע 3 – בעלי חיים מרתקים מאת חגי ברקת בהוצאת "דני ספרים". מדובר בסדרה שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים, וגם הספר החדש עוסק במגוון בעלי חיים מיוחדים, בדרך מעניינת והומוריסטית. 

 הילדים מוזמנים בקריאה לצאת אל אזורי המחייה השונים ברחבי העולם ולפגוש שם בעלי חיים מרתקים מכל הסוגים. בספר עובדות מעניינות על החיות שרואים, ומצורפות גם תמונות יפות וסיפורי קומיקס משעשעים. והכי כיף: בסוף כל פרק מחכה לכם משחק חיפוש מגניב שבו החבורה מסתתרים יחד עם כל החיות שהוצגו בפרק, ואתם צריכים למצוא אותם.

הילדים יכירו את אזורי המחיה, יכירו את חיות יער הגשם, את חיות הסואנה, את חיות האוקינוס, את חיות המדבר, את חיות הקוטב, את חיות היער, את חיות הגינה.

ספר כייפי וחכם, גם להורים וגם לילדים, עם הרבה ערך מוסף. מתאים גם לפעוטות וגם לילדים בגיל ראשית הקריאה, וגם להוריהם שאוהבים להקריא להם ספרים. מומלץ!

הספר הראשון "למה בריבוע – ניבים ופתגמים" קיבל אות "ספר הזהב" כבר בשנה הראשונה לצאתו לאור וזכה בתמיכה של מפעל הפיס. בספר – למה וחבריו הציפור, הג'ירף והצב מציגים עשרות ניבים ופתגמים שימושיים בשפה העברית בצורה כיפית וקלה להבנה בליווי איורים ססגוניים, בעזרת רצועות קומיקס מצחיקות, מסגרות הסבר וסיפורים קצרים, שמדגימים את משמעות הניב. הניבים מחולקים לשמונה שערים לפי נושאים: אמת, שקר וצביעות; חכמה וטיפשות; אומץ לב, פחדנות ומנהיגות; צניעות, יהירות וחמדנות; שמחה ועצב, תקווה ויאוש; אהבה ושנאה, כבוד וקנאה; הצלחה וכישלון, חריצות ועצלנות; ניבים כלליים. כך לדוגמא ההסבר למשפט "התהדר בנוצות לא לו" – ההסבר "התפאר בדבר שאינו שלו". הילדים יעזרו בניבים שבו כדי להעשיר את השפה העברית היפה שלהם. מקסים, חינוכי ובטוח שגם המבוגרים יותר ישכילו ממנו.  בספר השני "למה בריבוע – מסביב לעולם", למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים.

"למה בריבוע 3 – בעלי חיים מרתקים" מאת חגי ברקת, איורים: דניאלה פונד, הוצאת "דני ספרים", 68 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 


ספר נוסף שאהבנו ואימצנו לחיקנו הוא נסיכה של מלח מאת עינת ברזילי, בהוצאת דני ספרים. זהו סיפור עם מקסים לראשית קריאה, שכל ילד יאהב. בארץ אחת עומד לו ארמון, ובו מלך חכם שיודע המון. הוא יודע לבנות בכל עיר ומושב, הוא מבין בשחמט, הוא מבריק, הוא נחשב; הוא יודע למלוך על שרים וצבא, ואפילו יודע לתת אהבה.

כשהמלך חוגג את יום הולדתו השבעים, הוא מחליט להעביר את ניהול הממלכה לאחת משלוש בנותיו. אך שלושתן יפות וחכמות, באיזו בת יבחר?

בנשף יום ההולדת, לעיני כל המוזמנים, הוא מזמן אליו את בנותיו ושואל כל אחת מהן שאלה אחת ויחידה: כמה את אוהבת את אביך היקר?

כליל החורש, הבת הצעירה, מדהימה את כולם כשהיא משיבה: אני אוהבת אותך כמו מלח! המלך הפגוע לא עובר על כך בשתיקה ומגרש את כליל החורש מהארמון. אל כליל מצטרף החתול המלכותי וביחד הם יוצאים אל הבלתי נודע…

נסיכה של מלח הוא ספרה השלישי של עינת ברזילי. קדמו לו "גמדקסם" ו"מחבואים בלוח השנה". היא עובדת כעיתונאית ובשנים האחרונות משמשת כדוברת "צו פיוס". היא מפרסמת שירה בכתבי עת ומרצה על ספרות ילדים.

עינת ברזילי לקחה סיפור עם ששמעה בילדותה מסבתה, וכתבה אותו מחדש בדרך שלה. היא הוסיפה דמויות, חרוזים טעימים ועסיסיים ושפה עשירה, ולא שכחה להוסיף מלח…

"נסיכה של מלח" מאת עינת ברזילי. איורים: תהילה גולדברג. הוצאת "דני ספרים". מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


 "המגרות של סבא" מאת שמואל צור

'המגרות של סבא' מאת שמואל צור, בהוצאת הספרים טפר, מכיל עשרה סיפורים ושירים קצרים העוסקים בחיי היום יום של ילדים וילדות. בחדר של סבא, בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים, עומד ארון ובארון מגרות. ובכל מגרה מסתתר לו סוד שרק סבא מכיר. אולי זה צעצוע או חית מחמד. אולי זה סיפור או שיר. אולי זה זיכרון רחוק ואולי חלום שטרם התגשם, או סתם לקח שכדאי ללמוד.

הסיפורים והשירים מעבירים מסרים וערכים של חברות ושיתוף, אהבה ואכפתיות, דאגה לזולת ועוד.

הספר נפתח בהקדמה קצרה וקסומה שנדמה שילדים ימהרו להזדהות עם תוכנה וכותרתה: 'המגרות של סבא'. ההקדמה מתארת את חדרו של סבא שמואל ומתמקדת במקום ממנו מגיעים כל הסודות שסבא שמואל מכיר: ארון המגירות בחדרו. בין שולחן הכתיבה לכוננית הספרים בתוך ארון ישן וכבד, שוכנות מגירות בגדלים שונים המכילות קסמים שרק סבא מכיר ויכולים להפוך לסיפור או לשיר, לצעצוע, חיית מחמד, חלום או זיכרון ישן. סבא פותח תשע מגירות שונות המכילות שירים, סיפורים וזיכרונות ומציג את תוכנן לקוראים הצעירים.

הספר פונה לילדי הגן והכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי. הספר מנוקד ומודפס בפונט המתאים לילדי ראשית הקריאה, אך מתאים גם לקריאה משותפת. את השירים והסיפורים מלווים איוריו הצבעוניים של דני קרמן, מבכירי המאיירים הישראלים, אמן הקו והצבע, המשוחח עם הכתוב ומעניק לו ממד מיוחד של חן והומור.

שמואל צור, שופט בדימוס, לשעבר שופט בבית הדין הארצי לעבודה, אב ל- 3 ילדים וסב לתשעה נכדים (שישה בנים ושלוש בנות), מהלך עם הילדים והוריהם אל המגרות הנכונות ברגישות ובלשון בהירה ומדויקת. שמואל כיום חבר בוועד המנהל של המרכז למוסיקה בירושלים וחבר מועצת המועצה לשימור אתרי מורשת. צור הוא גם מוסיקאי חובב, נגן קלרינט, ומנגן מזה שנים רבות בתזמורת קלסית והרכבים של נגנים חובבים. רוכב על אופני הרים, צועד בשביל ישראל, אוסף בולים ("הצלחתי להדביק גם את אחד הנכדים בחיידק זה") ואוהב – למרות הביקורת – את הארץ הטובה והיפה שלנו".

"המגרות של סבא" הוא ספרו השני של שמואל צור. ספרו הראשון "סבא, שיר סיפור" (הוצאת גוונים), כולל סיפורים לילדים.

"המגרות של סבא"  מאת שמואל צור.  איורים: דני קרמן. טפר הוצאה לאור, 80 עמודים, מחיר לצרכן 69 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות המקוונת של ההוצאה: http://www.teper-p.co.il/


ממלכת חדי-הקרן / זאנה דיוידסון

"ממלכת חדי-הקרן" היא סדרה חדשה ומקסימה עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "היער הקסום" הוא הספר הראשון בסדרה.

החופש הגדול מתחיל, וזואי מגיעה לביקור אצל דודתה מיי. בלילות היא שומעת קולות מוזרים, ומחליטה לגלות מה מתרחש. היא יוצאת אל הגן המואר באור הירח, ולהפתעתה הרבה מגלה בין שורשי עץ האלון הענקי מנהרה, וזו מובילה אותה אל עולם מכשף ומדהים ביופיו – עולם שבו חיים חדי-קרן קסומים המסוגלים לעוף!

אבל במהרה מבינה זואי שממלכת חדי-הקרן נמצאת בסכנה איומה. האם תצליח, עם חברתה החדשה אסטרה, להציל את הממלכה לפני שיהיה מאחר מדי?

"ממלכת חדי-הקרן – היער הקסום" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 105 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב