ספרי ילדים מומלצים לחודש אוגוסט

מגדל של קוביות בניתי / דבורה עומר

קיבלנו לסיקור את המארז של סיפורי הפעוטות הקלאסיים של דבורה עומר, ונמסנו. מדובר בשלושה ספרי קרטון, אותם ניתן לרכוש בנפרד, אבל שלושתם ביחד מהווים את בסיס הסיפורת לכל תינוק. הספר הצהוב כולל בתוכו סיפורים, הספר הירוק כולל בתוכו סיפורי משחק והספר הכחול מיועד להכי קטנים.

הספרים יצאו כעת בהוצאה מחודשת בהוצאות "דני ספרים" ו"שרברק", בשלושה ספרי קרטון קטנים ונוחים לקריאה, מלווים באיוריה המקוריים והנפלאים של נורית יובל

הילדים שלי מאוד אהבו את הציורים היפים והסיפורים מחיי היומיום, שכל ילד קטן יוכל להזדהות איתם. שפתה היפה ופשוטה של דבורה עומר תהיה מובנת גם לילדים מאוד קטנים.

 

בספרים (שתואמים לספר שיצא במהדורת הנייר) ארבעים סיפורים קצרים מעולמו של הפעוט, מלווים באיורים צבעוניים וססגוניים ומעשירים את אוצר המילים ועולם התוכן של הפעוט, בקצב שלו. 

השימוש בספרים יכול להיעשות בכמה שלבים, לפי רמת התפתחותו של הילד. שלב ראשון, לבן השנה, יצטמצם בהתבוננות בתמונות, שאחריה יבוא הסיפור בעל פה. עם התפתחותו וגדילתו של הפעוט יש אפשרויות נוספות של תרגולים לפיתוח הילד, שעשועים, חיבור סיפורים נוספים על פי התמונות, מדרש תמונה ושאר פעילויות.

דבורה עומר (2013-1932), סופרת אהובה, שילדים ובני נוער רבים מספור גדלו על סיפוריה. עם השנים הפכו רבים מספריה לקלאסיקות, והם נמצאים על מדפיהם ובלבבותיהם של כולנו. דבורה עומר היא כלת פרס ישראל, פרס אקו"ם על מפעל חיים, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, פרס זאב לספרות ילדים, עיטור הכבוד ע"ש אנדרסן, מדליית קורצ'אק ופרסים רבים נוספים.

 

"מגדל של קוביות בניתי – מהדורת 3 ספרי קרטון" מאת דבורה עומר. איורים ססגוניים: נורית יובל. הוצאות "דני ספרים" ו"שרברק". עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 68 ₪ לספר, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


שני הספרים החדשים בסדרת "ראשית מידע", ריתקו את הילד הסקרן שלי למשך שעות.

הספר החיים בחלל פתח לו עולם שלם ומרתק של אסטרונאוטים וחלליות, ולימד אותו מושגים חדשים כגון חליפת חלל, כוח כבידה, מעבורת חלל ועוד. בנוסף גילה מה לומדים בבית הספר לחלל, איך מתכוננים לטיסה ומה עושים האסטרונאוטים בתחנת החלל, אכילה ושתייה בחללית, איך שומרים על הניקיון בחלל, ממה עשויות חליפות החלל, מה עושים כשיוצאים מחוץ לחללית, מי היה היצור החי הראשון בחלל, וכיצד מבוצעת השיבה לכדור הארץ.

בספר "החיים מתחת למים" פגשו הילדים שלי את תושבי הים שהם מכירים, דולפינים, מדוזות, לוויתנים, צבי ים, ולמדו על החיים במים: אילו יצורים חיים על קרקע הים, איך שוחה סוסון ים ומיהו הכריש הגדול ביותר. באילו תכסיסים חכמים משתמשים דגים כדי להפחיד אויבים, והכירו כמה דגים מוזרים שחיים על קרקע הים.

 

הטקסט של סדרת "ראשית מידע" קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ, הגוף שלנו.

"ראשית מידע – החיים מתחת למים" מאת פיונה פאצ'ט. איורים: טטסו קושי וזואי ריי. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד.

"ראשית מידע – החיים בחלל". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

סדרה מומלצת בחום!


"חלומות ובלונים" מאת ד"ר אירית שקדי

ספר הילדים "חלומות ובלונים" מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר רביעי בסדרה, וכולל שמונה סיפורים בחרוזים אשר עוסקים בעולמו הפנימי של הילד ובמפגש שלו עם העולם החיצוני. הסיפורים מיועדים לילדים ולמשפחה: חלומות, מה חשוב באמת, טוב ורע בחיי היומיום, קבלת האחר כפי שהוא, החשש מפני הבלתי נודע והתמודדות עם נושאים אלה, כמו כן, משחקי דמיון כאמצעי למימוש פנטזיות והתנסות בתפקידים שונים ועוד.
הקריאה המשותפת והשאלות העולות בעקבותיה יכולות לשמש דרך לקירוב רגשי, לרכך רגשות סוערים ולהציע רעיונות להתמודדות.

איך מעיפים חלומות לשמיים? ומה עושים עם חלומות רעים? מה מסתתר בתוך קופסת הסוכריות? ולמה הן כל כך מרעישות? מה אמרה הדוכיפת לילד והאם הכתר שלה מזוייף? איך הגיעו שני ילדים קטנים ללב ים סוער, והאם ניצלו מהכרישים ומסוסי ים פראיים? על שאלות אלה ואחרות תמצאו תשובות בין דפי הספר.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"חלומות ובלונים" מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", 35 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.


"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן

ספר ילדים חדש, המביא איתו סיפור משעשע ומחמם לב, של יחסי סבתא ונכדתה, וסבתא התורמת מזמנה ומהידע המקצועי שלה כאמנית לילדי הגן. הספר נוגע באחד ההיבטים החשובים ביותר בחיי ילדים, הקשר עם הסבים והסבתות שלהם. לא מעט נכתב על הייחוד הטמון בקשר הבין דורי הזה המאפשר לשני הצדדים לחוות את תפקידי המבוגר והילד באופן מעט שונה מזה הנחווה במסגרת המשפחה הגרעינית. בעידן בו הורים רבים נאלצים לעבוד שעות רבות על מנת לכלכל את משפחתם, זקוקים הילדים למערכת תמיכה נוספת, אותה מטיבים הסבים והסבתות להעניק, באופן המאפשר לילדים לחוות את העולם סביבם בדרכים נוספות, ומאפשרות להם לרכוש כלי ביטוי חדשים.

כשסבתא דבורה מגיעה לגן היא עמוסה בכל טוב: מכחולים, דפים וצבעים. נוצות של טווס ושאריות בדים. מקלות אכילה, שברי צעצועים… ומיד היא מתחילה לעבוד. היא מניחה את הכל על שולחנות העבודה וביחד עם הילדים מכינה מסיכות ותאטרון בובות. הם לא שמים לב שהצבעים והדבק נשפכים והילדים, הבגדים, בעלי החיים מפינת החי והגן מתלכלכים. הגננת שולה מגייסת את הילדים להחזרת הסדר והניקיון בגן לקדמותם.

כשהכול נקי ומסודר סבתא דבורה מציעה שיכינו לסוף השנה הצגה להורים בתאטרון הבובות שבנו והגננת שולה והילדים, שנהנו מהחוויה, מזמינים אותה לשוב לבקר בגן.

הספר הפונה לילדי הגן מלווה באיוריה של הילה דאבי, אשר צבעיהם העזים מושכים את העין ומצליחים להעביר בדרך בלתי אמצעית משהו מטבעה של סבתא דבורה.

"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 49 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

לא ניתן להגיב