ספר ילדים חדש: "בין חברים" מאת גילי קאופמן

קיבלנו לסיקור ספר חביב שמיועד בדיוק לגילאי הגן, ולנו יש 3 חבר׳ה כאלה בבית.

הספר "בין חברים" כולל ששה סיפורים אשר בכל אחד מהם מתרחשת סיטואציה חברתית ייחודית ומאופן ההתמודדות איתה, מקבלים הילדים כלים שיסייעו להם לפתור בעיות חברתיות שונות. הוא מספר על מאיה, עומרי, אדווה, הגר ורז – חמישה חברים טובים בגיל הגן שמתגוררים באותה שכונה והולכים כל בוקר ל"גן ישראלה".

למרות שהם החברים הכי טובים הם לפעמים מתבלבלים ומתנהגים בצורה לא חברית, בלי כוונה רעה, אבל התוצאה לא נעימה. בעזרתה של כוכבית, המתגוררת על כוכב בשמים, הם לומדים להתמודד עם בעיות שונות, למשל מה לעשות אם לא משתפים אותך במשחק, או האם לחלוק עם חבר את הממתק שלך או לא.

הספר מעודד את הילדים לחשוב על פתרונות יצירתיים למצבים חברתיים ולהתמודד עם בעיות באופן עצמאי, אם כי המציאות מורכבת הרבה יותר ממה שמתואר בספר. חשוב לדבר עם הילדים על כך שהפתרונות המוצעים בספר הם רק דוגמה. בכל מקרה – הספר מהווה בסיס טוב ליצירת שיח עם הילדים בנושא. 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ורדה ארנולד שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו. ורדה אשר למדה בצעירותה בבצלאל ובשנות עבודתה עסקה בעיצוב טקסטיל לחברות בארץ ובעולם, מספרת כי את האיורים הכינה בעזרת שימוש בגזרי עיתונים.

גילי קאופמן (36) נשואה ואם ל-2 (מאיה בת 7 וחצי ועומרי בן 5), תושבת גבעתיים. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני. עובדת במגזר החברתי והציבורי בקידום אנשים המתקשים למצוא עבודה ולהתקדם בכוחות עצמם. מדריכת פרטים וקבוצות ומקדמת נושאים שונים בתחום התעסוקתי-חברתי. "בין חברים" הוא ספרה הראשון. "החלום שלי היה תמיד לעבוד בתחום הטיפול ולעזור לזולת. אני מקווה שגם באמצעות הספר שלי שאצליח לתרום ולעזור".

 ״בין חברים" מאת גילי קאופמן. איורים: ורדה ארנולד. הוצאת הספרים "אוריון", 29 עמודים. מחיר לצרכן 49 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

 

לא ניתן להגיב