סקירת ספרי ילדים חדשים – מרץ 2018

קיבלנו לסיקור ספר חדש בסדרת ראשית מידע, שעוסק כולו בנושא קרוב מאוד לעולמם של הילדים – הכלבים.

הקטנים, בני 3 ו-5, התעניינו מאוד וביקשו לקרוא אותו שוב ושוב.

הסתכלנו בתמונות היפות וקראנו על גורי הכלבים, על כלבים גזעיים, כלבי ציד, כלבי הצלה, למדנו על דרכי התקשורת של הכלבים ועוד. כיצד אומרים כלבים שלום? איזה כלב אינו יודע לנבוח? למה כלבים מחביאים צעצועים באדמה? מי חי בלהקה? חייבת להודות שגם אני לא ידעתי חלק מהדברים. 
התמונות מקסימות והספר מלא בעובדות מעניינות שמסקרנות ילדים, ומתאים לקטנטנים בני שנתיים ומעלה.
הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדים שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

ממליצים מאוד על כל הסדרה המקסימה הזו!

ספרים נוספים בסדרה: הרי געש, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, כבאים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, מטוסים, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ, דינוזאורים.

"כלבים – ראשית מידע". מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

שני ספרי הפעילות המקסימים בסדרה להרכיב ולשחק ריתקו את הילדות למשך יומיים.

מדובר בספרי קרטון איכותיים וקשיחים, המכילים כל אחד ארבעה דגמים של בעלי חיים להרכבה. הספרים צבעוניים ויפים ויש בהם איורים ומידע מעניין על בעלי החיים אותם מרכיבים.

הדגמים פשוטים להרכבה: אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה – ילדות בנות 3 הצליחו בלי בעיה לחבר לבד והיו מאוד גאות בעצמן.

מתקבלות דמויות קשיחות וצבעוניות שאפשר גם לשחק איתן וגם להניח על המדף לקישוט.

אהבנו מאוד וממליצים כמתנה לפעוטות בגילאי שנתיים ומעלה.

הספרים בסדרה:

להרכיב ולשחק: חיות ג'ונגל בתלת מימד –  מרכיבים טיגריס, פיל, ג'ירפה, תנין.

להרכיב ולשחק: דינוזאורים בתלת מימד – מרכיבים 4 דינוזאורים.

הוצאת "דני ספרים". כתיבה: רבקה קלונס, איורים: אנג'לה מאס. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", ספר קרטון. מחיר לצרכן 88 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

סדרת הג'ירף שבלב

הילד דידי ופאף הג'ירף, גיבורי הסדרה, חוזרים בשני ספרים חדשים. בכל ספר הם נתקלים בבעיה אחרת מעולמם של הילדים וההורים, ומצליחים לפתור אותה בכוחות משותפים.

ספרים נוספים בסדרה לקטנטנים: דידי ופאף מצחצחים שיניים, דידי ופאף עושים אמבטיה, דידי ופאף אוכלים בריא.

ליאורי עידןיוצרת סדרת "הג'ירף שבלב" המבוססת על רב המכר "מפתחות הקסם של דידי", המכילה ספרים, דיסקים, הצגות ועוד; מנחילת התכנית "מפתחות קסם לתקשורתשפת הג'ירף" המומלצת על ידי היחידה למניעת אלימות במשרד החינוך; מובילה שינוי חברתי באמצעות "שפת התקשורת האמפתית" וילדים כמובילי שינוי.

שני הספרים החדשים:

דידי ופאף הולכים לישון

דידי ופאף אוכלים בריא

הוצאת "דני ספרים". ספר קרטון. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג

ספר הילדים "מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג, בהוצאת הספרים "אוריון", עוסק באחד הנושאים החשובים ביותר שנמצאים על סדר היום של הורים  – התזונה של ילדיהם.

הספר מעודד את הילדים לאכול ירקות, באמצעות סיפור והאנשה של הירקות. הילדים בסיפור, כמו גם הקוראים, מזדהים עם הירקות ותכונותיהם האנושיות.

הספר נפתח בתיאור ארוחה שגרתית שמגישה סבתא לשלושת נכדיה הקטנים, שמוצאת את הדרך לשכנע את את הילדים לאכול גם את הירקות.

בספר יש שלושה גיבורים מבין הירקות: החסה, העגבנייה והפלפל. כל אחד מהם מייצג טיפוס שונה, אולם שלושתם רוצים להעניק לילדים את המתנות שלהםהוויטמינים והמינרלים שיש בהם.

את הטקסט של הספר מלווים איוריו של ויטלי מינין, המציג באופן צבעוני ומושך את העין את המפגשים בין הסבתא ונכדיה, ואת עולם הירקות

"מה לחשה החסה לסבתאמאת: אסנת גרינברג. איורים: ויטלי מינין. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 . להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה

"בואו נגיד ש…" מאת איתן סוסנקו

מחבר הספר לוקח את הילדים יחד איתו למסע בעולם הדמיון, באופן שיאפשר להם באמצעות משחק לבנות מחדש סיטואציות שונות מחיי היום יום שלהם וללמוד מהן את ההתנהלות לעתיד.

לאחר שנכנסנו לעולמו של הספר, אנו מקבלים הצצה למה שעתיד לבוא בעזרת האיורים המלווים את הטקסט. הם מציגים רמזים מטרימים שמאפשרים לקוראים הצעירים לשער את כיוון העלילה עוד לפני ששמעו אותה, וכך להיות שותפים להתקדמותה באופן שייצור אצלם חיבור חזק יותר לטקסט.

השימוש במשחק תפקידים, גירוי הדמיון והרחבת הגבולות מחזקים ומפתחים את יכולת ההפנמה ואת היכולת לפתח דושיח ומניבים פירות בכל מערכת יחסים, במיוחד באלה המלוות בקונפליקטים או ביחסי מרות. זאת ללא שימוש בכלים של שכר ועונש וללא צורך בסמכותיות, במנהיגות ובכריזמה.

"בואו נגיד ש.." הוא ספר שמדבר בשפת הילדים ובשפת הבוגרים בשנים שבהן מעוצבת התקשורת ביניהם. משחקי תפקידים מתובלים בהומור, וב"רוח שטות" מומלצים בבית, בכיתה ובגן. ההנאה מובטחת.

הספר מנוקד ומתאים לקריאה משותפת עם ילדי גן ותלמידי בית ספר צעירים. הוא יכול להיות פתח לשיחה על היכולת של הילד לשים את עצמו "'בנעלים של אחרים" ולבחון את התנהגותו מבעד לעיניהם. הספר מלווה באיוריה המקסימים של טלי עמית, מאיירת ומעצבת גרפית בוגרת בצלאל, אשר לה סגנון עבודה ייחודי שמאפשר לזהות את יצירותיה במבט

"בואו נגיד ש.." מאת איתן סוסנקו.  איורים: טלי עמית. הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים, מנוקד, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 . להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.

שלולית ביער ירושלים מאת דבורה בושרי

"סוף החורף, בא אביב, הכול פרח באדום וצהוב סביב. יד ביד, תחת תכלת שמים, טיילתי עם אמא ביער ירושלים..". (מתוך הספר)

ספר הילדים "שלולית ביער ירושלים" הוא סיפור על אמא וילדה

הבנות שלי ואני קראנו אותו יחד, הבטנו בתמונות של האמא והילדה מטיילות ביער והחלטתי שאני חייבת לעשות טיול כזה, עם כל אחת מהן. בעדינות ובלי יותר מדי מילים, בליווי תמונות נעימות, מתאר הספר קשר מיוחד ואוהב בין האמא לבת המבלות זמן איכות יקר יחד. 

הספר מלווה באיורים מקוריים של נועה קלנר, שמוסיפים לייחודיות שלו.

"שלולית ביער ירושלים" מאת דבורה בושרי. איורים: נועה קלנר. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il.

ספרים לנוער

"מלאכים של אש" מאת ל"א וות'רלי בהוצאת "דני ספרים", הוא החלק השני בטרילוגיית פנטזיה מסעירה המאירה את המלאכים באור חדש, אפל ומסוכן. המלאכים בספר הם ישויות ממימד אחר, העוברות למימד שלנו כשמקור האנרגיה ממנה הם ניזונים מתחיל להידלדל. כדי לשרוד, הם ניזונים מהאנרגיה של בני האדם ובכך גורמים להם מחלות קשות ובמקרים קיצוניים אפילו מוות. גם בחלק השני ממשיכה וות'רלי לטלטל את הקורא בין הרפתקת מתח מסחררת ובין סיפור אהבה עוצר נשימה המקבל תפנית בלתי צפויה עם הצטרפותו של סב לעלילה.

רק לווילו יש הכוח למגר את לגיון המלאכים המרושע המאיים על בני האדם, אך המלאכים מוכנים לעשות הכול כדי לעצור בעדה. לצידה של ווילו עומד אלכס המסתורי והיפהפהקוטל מלאכים מיומן ואהובה האחד והיחיד. ווילו ואלכס נמצאים במנוסה, ועקבותיהם מובילים אותם למקסיקו סיטי, שם הם חוברים לקבוצה נמלטת של קוטלי מלאכים שאותם מנהיגה קארה האקזוטית, אהובתו לשעבר של אלכס.

בהיותה של ווילו מלאכית למחצה, נוהגים בה קוטלי המלאכים בחשד ומהססים לקבלה לשורותיהם. ווילו מרגישה בודדה כפי שלא היתה מעולםאך אז היא פוגשת את סבסטיאן. סֶבּ חיפש אחר ווילו כל חייוכי גם הוא מלאך למחצה כמוה. אך כיצד יגיב אלכס למראה הכימיה הנוצרת בין ווילו וסב? והאם הם יצליחו לשלב כוחות ולעמוד מול מתקפת המלאכים המתקרבת?

ל"א וות'רלי נולדה בשנת 1967 וגדלה בליטל רוק, ארקנסו, ארה"ב. היא חיה עם בעלה בהמפשייר, אנגליה, שם היא כותבת, יוצאת לטיולים, מנסה מתכונים חדשים ומטפלת בחתול ששמו ברנרד. היא כתבה ספרים אחדים לבני הנעורים. סדרת "מלאכים" היא הסדרה המצליחה ביותר שלה.

"מלאכים של אש" מאת ל"א וות'רלי, מאנגלית: חנה בן-צבי גורן, הוצאת "דני ספרים". 519 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" מאת אופיר בלומר

"זה יקרה בלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד. את תאבדי את כל מה שהיה לך, ותינתן לך הזדמנות לזכות בכל מה שרצית שיהיה. זה יתחיל עוד קודם, אולי כבר התחיל. דברים יתחילו להיעלם. דברים שחשובים לך. ובסוף הרוח תנשוב ותיקח את הכול, תישא הכול באוויר רחוק ממך. אל תנסי לגלות מי אני, אבל דעי לך שאני במקום קרוב מאוד. אם תנסי לגשש ולחשוף אותי, את עלולה למצוא את עצמך במשחק מורכב יותר מכל משחק אחר שבו הזדמן לך לשחק" (מתוך הספר)

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" מאת אופיר בלומר בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מקסים לבני נוער. זהו החופש הגדול בין כיתה ז לכיתה ח. כבר שנה שגאיה ושירי בקושי מדברות ביניהן. ביסודי הן היו חברות בלתי נפרדות, אבל הן עברו ללמוד בחטיבות שונות והקשר ביניהן כמעט נותק. יום אחד מספרת שירי לגאיה על מכתב מאיים ומסתורי שמצאה כתוב בכתב ידה של גאיה, שמזהיר שיגנבו ממנה דברים שחשובים לה. גאיה לא כתבה את המכתב ואינה יודעת מי כן, אבל מבחינה שאכן נגנבה משירי בובה שהכינה לה כמתנת יום הולדת. יומיים לאחר מכן אחיה הקטן של גאיה, צוף, נעלם. יתכן שהוא זה שכתב את המכתב? או שהוא רק אחד הדברים שייעלמו לגאיה ולשירי? שתי החברות יחד מנסות לפענח את משמעות המכתב ולחשוף את זהות מחברו. במקביל, בתנועת הנוער העובד והלומד בה חברה גאיה נערכים לאירוע של "הצעירה" שמתרחש ביום שישי בערב. גם בתנועה קורים דברים מוזרים: כל חברי הקבוצה מקבלים בווטסאפ תמונות חסרות פשר ומכתב מסתורי באותו כתב יד מופיע גם בקן. גאיה מאוהבת בשי מהנוער העובד, אבל לשי יש חברה חדשה ומסתורית והיא רואה אותו פחות ופחות. העלילה מובילה את גאיה הלוך ושוב בין ביתה, קן הנוער העובד והבית של שירי בשרב הקיצי שאוחז ברחובות כפר סבא ללא רחמים. הכול מתכנס לקראת סוף השבוע בו צפוי לזרוח הירח המלא: זהו הלילה בו הזאבים יוצאים לצוד.

גיבורת הספר היא גאיה, ילדה בת שלוש עשרה בעלת עיניים ירוקות, שיער בלונדיני חלק וקצר וחיוך תמידי מתוח בין שתי גומות בלחיים. גאיה חברה בתנועת הנוער העובד והלומד, חייכנית, מלאת התלהבות ויש לה הרבה חברים, אבל עדיין מרגישה שמשהו חסר. משהו שיהפוך אותה ליותר מסתם גאיה. את גאיה מלווים חבריה: שירי, חברתה הטובה מהיסודי המתבודדת וקצרת הרוח. מישל, חברתה לנוער העובד, ילדה מוזרה עם שיער פרוע ומשקפיים עצומים שגם יודעת ללכת על חבל ולעשות ג'אגלינג עם ארבעה כדורים. שי, שחקן הכדורעף הגבוה בו מאוהבת גאיה וגם דניאל, דנה, דר ודויטשארבעת החברים הנוספים לקבוצה של גאיה בנוער העובד.

אופיר בלומר (20) התגייס בימים אלה לצה"ל. בעל תואר ראשון בכימיה מהאוניברסיטה הפתוחה, התגורר במושב צופית, גדל בכפר סבא ובקרוב יגור בתל אביב.

אופיר בלומר אומר: "כשכתבתי את 'הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד', ייעדתי אותו לגיל הדמויות בספר סביבות גיל 13-12. אני מקווה ומאמין שגם קוראים צעירים יותר ומבוגרים יותר ייהנו ממנו ויוכלו להתחבר אליו".

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" מאת אופיר בלומר. הוצאת ספרי ניב, 148 עמודים, מחיר לצרכן 70 . להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב