"עכבר העיר עכבר הכפר" – מחזמר חדש מבית ״התיאטרון שלנו״

בסופ״ש האחרון צפינו בהצגת הבכורה של "עכבר העיר עכבר הכפר", הצגה חדשה לילדים מבית היוצר של "התיאטרון שלנו", והתמוגגנו.

מההצגות האלה שהכל כל כך יפה, מושקע, וכייפי, שגם הצופים הציניים והביקורתיים ביותר לא ימצאו למה להיטפל.

מדובר במחזמר מושקע, עם שירים, ריקודים ותפאורה ברמה גבוהה מאוד. הסיפור המוכר של עכבר העיר ועכבר הכפר בני הדודים מועבר בצורה קלילה ומשעשעת, עם חרוזים וטקסטים פשוטים וקולעים. התלבושות של השחקנים והתפאורה העשירה שעל הבמה, מרשימים מאוד. השחקנים מצויינים וכריזמטיים.

נהננו מאוד ובסוף ההצגה מחאנו כפיים מכל הלב. כל הכבוד ליוצרים של הצגת הממתק הזו.

אז על מה בעצם הסיפור?

עכבראובן ומשפחתו מתגוררים בכפר, והם מאושרים. לעומתם, בן-דודו עכברוי ומשפחתו חיים בעיר הסואנת, גם הם שמחים ומאושרים. עכבר הכפר ועכבר העיר מחליטים לבקר זה אצל זה כדי לבדוק ולבחון איפה כדאי יותר לגור. יחד, הם עוברים חוויות נעימות ומצחיקות וכל אחד מהם מגיע למסקנה כי אמנם המגורים טובים ויפים גם בעיר וגם בכפר, אך כל אחד מהם רגיל ומחובר למקום בו הוא עצמו גר.

את העיבוד למחזמר ססגוני המבוסס על המשל המוכר המיוחס לאיזופוס כתב וביים רונן גולדפרב מ"התיאטרון שלנו" המוכר לילדים ולהורים מתוכנית הטלוויזיה "ספר לי סיפור" ובמקביל כיוצר ההצגות "איה אאוץ' אווה" זוכת פרס בקטגוריית הצגת השנה, במאי השנה ועיצוב התלבושות. "בנצי הפיל", והעיבוד ל"דירה להשכיר" שהוצגה כבר למעלה מאלף פעמים בכל רחבי הארץ, ועשרות הצגות נוספות. העיבוד העכשווי למשל העכברים מוגש לילדים כמחזמר. היוצרים:

הלחנה – ליאת פרלוב. כוריאוגרפיה – איריס נייס הדר. תפאורה – נועה רווה. תלבושות – אלה קולסניק. שחקנים: אורן כהן, תמר שטיין/בטי קושצ'י וערן חגי. אריק מורדוך\שאול עזר .מעיין ויינשטוק\דורית שלו

קרדיט תמונות: עדי שרעבי.

הכותב והבמאי רונן גולדפרב: "לילדים חשוב מאוד לדעת שיש להם מרחב בטוח ומגן ושמו 'בית'. בעיבוד למחזמר לקחנו את המשל הוותיק והבאנו אותו לסיפור על הרפתקאות מלאות הומור העוברות על עכבר העיר בכפר, ובמקביל – הרפתקאות עכבר הכפר בעיר. מעין קומדיה של טעויות שבסופה לומדים הילדים ש'אין כמו בבית' ומחזיק את תחושת הזהות שלהם למשפחה ולסביבתם הקרובה".

"התיאטרון שלנו", תיאטרון רפרטוארי לילדים, נוסד בשנת 1994 על ידי רונן גולדפרב .לתיאטרון היצע אמנותי עשיר ומגוון של הצגות ומופעים, העוסקים בנושאים חברתיים המעודדים סובלנות, שוויון, כבוד הדדי וקבלת השונה. בהצגות ומופעים המאושרים לסל תרבות ארצי וכן באישור 'תרבות לפריפריה' של משרד התרבות. רונן ו"התיאטרון שלנו" זכו בפרסים רבים: הצגת השנה, בימאי השנה, עיצוב התלבושות של השנה וכן ייצגו את ישראל בפסטיבלים בינלאומיים בחו"ל. הצגות התיאטרון מתקיימות בכל רחבי הארץ באולמות , מתנ"סים ,בתי ספר, מפעלי מנויים וסלי תרבות יישוביים.

בין הפקות התיאטרון: "דירה להשכיר", "איה, אאוץ', אווה", "בנצי הפיל", "הברווזון המכוער", "היפהפייה הנרדמת", "בגדי המלך החדשים", "הדייג ודג הזהב", "זהבה ושלושת הדובים", "ספר לי סיפור" ועוד רבים ואהובים. 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב