עלילות חומית – סיפור ופעילות סביב עולמן של הנמלים

האביב הביא אלינו הביתה שיירות של נמלים. קטנות ומרגיזות, הן מטיילות לנו בחדרים להנאתם של הילדים, ותרות אחרי פירורים. בעוד שאנחנו הגדולים מחפשים פתרון לבעיה, הבוביקים מרוצים מהאורחים החדשים ונהנים מאוד לעקוב אחריהן. הם מנסים לשחק איתן משהיו חיות מחמד ובכלל, כל העניין הזה מוציא מהם הרבה שמחה ואמוציות חיוביות.

בתזמון מצויין, בוביק ואני הוזמנו לפעילות שעוסקת בעולמן של הנמלים, נושא כה אקטואלי אצלנו בבית.

עלילות חומית הוא סיפור על נמלה מאת ס. יזהר, שמועבר לילדים על ידי קבוצת תיאטרון רות קנר.

מהות ההצגה היא התבוננות במבט רחב על שיירות הנמלים ועל שיירות המילים, וגם- במבט מתקרב, כבמיקרוסקופ, אשר מגדיל את הזעיר ומגלה בו עוד ועוד פרטים.

על פי המבטים האלה, פיתחה קבוצת התיאטרון מפגש מיוחד שבמהלכו שלוש סדנאות קצרות- בהן עובדים השחקנים עם הילדים על תנועת השיירות של הנמלים, על מקצבי דיבור שטמונים בסיפור ועל יצירת דימויי נמלים על גבי ספסלים, שמהווים תפאורה לסיפור. שלוש הפעילויות מסתיימות בהצגה פרונטלית, שגם בה הילדים משתתפים.

שלושת הסדנאות המקדימות מחברות את הילדים באופן פעיל לנושא הנמלים. במהלך הפעילות הם הופכים לנמלים קטנות, מתנהגים וזזים כמוהן, מתרוצצים צצים, טועמים פירורים של עוגה טעימה ובאופן כללי – מדובר במשחקי תיאטרון מהנים שמאפשרים לילד לחוות באופן אקטיבי את חיי הנמלים, לדמיין ולשחק בכאילו.

השיתוף הזה של הילדים בבניית השלבים של ההצגה הוא מקסים, ומטמיע בהם את כל החוויה וגם למידה של הנושא.

הקונספט של פעילות מגוונת שכזו, שכוללת גם סדנאות מעשיות וגם הצגה פרונטלית, סביב אותו נושא- הוא מצויין.

החיסרון הוא שלא כל הילדים מבינים ומתחברים למשחקי התיאטרון, ובוביק, ילד ענייני ומעשי, עמד בצד ולא הבין על מה המהומה, מה עושים ובשביל מה.

אחרי חצי שעה של פעילויות, התכנסנו להצגה שסיפרה לנו את עלילותיה של נמלה חרוצה, עם המשא והמסע המיוחדים שלה– היא הנמלה חומית.

ההצגה חביבה מאוד ומבוצעת בכשרון רב על ידי ארבעת השחקנים, שקודם לכן הפעילו את הילדים בסדנאות.

הרגשתי בחסרונן של תלבושות לשחקנים, שכן הלבוש הרגיל הופך את ההצגה, ששפתה לא קלה ממילא, לאבסטרקטית ומורכבת להבנה על ידי הקטנים. הוספה של תפאורה ודימויים ויזואליים שתומכים בעלילה ומסריה, הייתה הופכת את האירוע מטוב למצויין.

צילום: אלדד מאסטרו

"עלילות חומית" הינה עבודה משותפת ומשתפת של רות קנר ושחקני הקבוצה: טלי קרק, עדי מאירוביץ', רונן בבלוקי, שירלי גל. עיצוב: כנרת קיש, ייעוץ מדעי: על עולם הנמלים: ד"ר עופר פיינרמן.

הסדנה והמופע מתאימים לגילאי 4-7 והם כוללים 3 סדנאות קצרות בקבוצות קטנות, ואירוע מרכזי לכל המשתתפים.

משך כולל – כשעה.

 

מחיר כרטיס: 65 ₪

קישור לרכישת כרטיסים: לינק  | טלפון להזמנת כרטיסים: 03-6077020

מוזיאון תל אביב לאמנות,  אולם שידלובסקי

שדרות שאול המלך 27, תל אביב

 

תאריך ההצגה הבאה:

17.6, שעה 11:00, מוזיאון תל אביב

 

קבוצת תיאטרון רות קנר מקיימת תהליכי חקירה בימתית שחותרים להעמקת אמצעי המבע של הפעולה התיאטרונית – במשחק, תנועה, עבודת קול וצליל וביטוי דרך דימויים חזותיים. לקבוצה עניין רב במקורות מהספרות, חקר התרבות, האתולוגיה ובמקורות דוקומנטריים. הקבוצה מתמקדת בטקסטים שנכתבו בעברית ולעיתים מרחיבה לטקסטים נוספים.

הקבוצה מפתחת שפת במה מקומית שמנסה לחקור ולשקף המקום בו אנו חיים: צבעיו, צליליו, סיפוריו, הזיכרונות הגלומים בו, ובני האדם המחפשים בו את קיומם, אושרם ועתידם.

 

צילום תמונה ראשית: אלדד מאסטרו

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב