פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת – פורים, 11-13 במרץ במוזיאון תל אביב

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער גאה להמשיך את הצלחתו של פסטיבל ירון ולקיים זו הפעם ה-14 את פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי, פסטיבל הצגות לילדים ולכל המשפחה.

הפסטיבל הינו פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי, הפועלת בתחום התרבות והאחראית לפרויקטים רבים להנצחת ירון ירושלמי הצנחן שנפל במלחמת ההתשה, עיריית תל אביב ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

בפסטיבל, שיתקיים בפורים במשך 3 ימים במוזיאון ת"א לאמנות בין התאריכים 11-13 במרץ יועלו 19 הצגות שונות לילדים מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, בתוכן שלוש בכורות 'פרצוף חמוץ', 'טרופותי' ו'מולאן'.

בין הצגות הפסטיבל: שרלוק הולמס, אי המטמון, מלך סיאם, מחסן השטוזים של דתיה, זהבה ושלושת הדובים, למה רק כבשים? ועוד.

באי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית שתכלול גם הפנינג ומגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת המוזיאון – מתחמי יצירה, דוכני משחקים והפתעות נוספות. לאחר הצפייה בהצגות יוכלו המבקרים לסייר בין תערוכות האמנות במוזיאון, ללא תשלום נוסף. לפעוטות יוקם במיוחד מתחם פשוש, הכולל מתקנים ופעילויות ייעודיים לגיל הרך וכן הצגות ייחודיות לגילאי שנה עד שנתיים וחצי- 'צוציקים', 'תיאטרון פצפון' וההצגה האורחת 'בלונים'.

פרצוף חמוץ – יוסי צבקר


'פרצוף חמוץ' – בכורה!

קומדיה מתוקה לילדים.

אגדה מקורית, צבעונית, מוזיקלית ומחורזת, בבימויה של שירילי דשא.

מחזה: שירילי דשא, רועי שגב בימוי: שירילי דשא מוזיקה ופזמונים: בן זייזמן כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר תפאורה: נאוה שטר תלבושות: שירה וייז תאורה: זיו וולושין שפה ודיבור: מרגלית גז אבזרים: נרקיס אלבה ע' במאי: מרינה רודמן

משתתפים: רוני הדר, ורד אבידן, אלעד אטרקצ'י, עידו יוני ימין

נגן כלי הקשה: שמעון גרינשטיין

לגילאי 9-4

זוהי הצגה על מלכה מאד לא מרוצה, שכל הזמן רק מתלוננת, כועסת ורוגזת על כל דבר, ובטוחה שבממלכה האחרת, זאת שמעבר לנהר – החיים אחרים לגמרי, מספקים ומשביעי רצון. יום אחד, להפתעתה הגמורה, ניתנת לה ההזדמנות להגשים את חלומה ולהיות המלכה של הממלכה שמעבר לנהר, אבל אז מגלה המלכה שלא כל הנוצץ זהב,  שהדשא של השכן לא בהכרח ירוק יותר, ושעדיף לחיות באושר ולהעריך את מה שיש לנו, מאשר לבזבז את הזמן ולהסתכל תמיד על חצי הכוס הריקה.

טרופותי-קרדיט © J. Donaldson & A. Scheffler


'טרופותי' – בכורה!

תיאטרון אורנה פורת מציג את העיבוד המוזיקלי של תיאטרון Tall Stories לונדון לספר עטור הפרסים מאת ג'וליה דונלדסון ואקסל שפלר

תרגום הספר: רימונה די-נור נוסח עברי: דניאל אפרת בימוי: רבקה וולמן ביצוע תפאורה: בתיה ומיכאל פיק ביצוע תלבושות: מאיה פלג ניהול מוזיקלי: נדב רובינשטיין ביצוע תאורה: מתי מוריי שפה ודיבור: מרגלית גז ביצוע אבזרים: נרקיס אלבה ע' במאי: גל שלום כהן

משתתפים: אורי יניב, אור ברכה וצר, אדי אלתרמן

לגילאי 6-3

עכבר מתהלך לו ביער ומחפש אגוז לאכול. בדרך הוא פוגש, בזה אחר זה, שועל, ינשוף ונחש המבקשים לטרוף אותו, אך העכבר מלא התושייה מזהיר אותם שתיכף יגיע למקום חבר שלו, טרופותי, שהוא מפלצת גדולה ורעבה. החיות נבהלות ומניחות לעכבר לנפשו. העכבר ממשיך בדרכו, ולתדהמתו הוא נתקל לפתע ביציר דמיונו הרעב… בטרופותי עצמו!

מה ייעשה העכבר? האם ייטרף? האם יינצל? זהו סיפור על התמודדות עם פחד, ועל גילויים של תושייה, אומץ ונועזות יוצאי דופן המסתתרים בכל אחד מאתנו.

צילום: כפיר בולוטין

'מולאן' – בכורה!

האגדה על הנערה הלוחמת

מחזה ובימוי: צביה הוברמן, מילות השירים: גיל צרנוביץ, ניהול מוזיקלי: ליאור רונן, כוריאוגרפיה: קים גורדון, תפאורה: שני טור, תלבושות: לימור הרשקו, תאורה: מאיר אלון , שפה ודיבור: מרגלית גז, אבזרים: נרקיס אלבה, ע' במאי: אסף פרידמן

משתתפים: דון לני גבאי, שלום שמואלוב, ליאור חקון/טל דנינו, עומרי זמרי, יגאל ברנר/ליאור זוהר, רני אלון, תום אפלבאום, אור משיח, יוחאי גרינפלד/יוסף אלון.

לגילאי 12-6

מולאן היא נערה סינית החיה בכפר קטן. יום אחד מגיע לכפר שליח הקיסר, ומודיע שההונים האכזריים פלשו לסין והקיסר מצווה על כל משפחה לשלוח גבר אחד למלחמה נגדם. אביה של מולאן מתגייס למלחמה למרות שהוא מבוגר וחולה, אך מולאן אינה מוכנה לקבל זאת – היא מתחפשת לגבר ומתגייסת לצבא במקומו.

למרות הקשיים מצליחה מולאן להפוך ללוחמת נועזת ואף להתמנות לסגנו של המפקד הנערץ עליה, אבל במהלך אחד הקרבות מתגלה התרמית של מולאן והיא מואשמת בבגידה.

מולאן מגורשת מן הצבא בבושת פנים, אך כשהיא שומעת כי המפקד האהוב נלקח בשבי היא חוזרת כדי להצילו. בעזרת תחבולה שרוקמת מולאן מנצחים הסינים את ההונים ומשחררים את המפקד.

קיסר סין מעניק אות הוקרה למולאן, משפחתה זוכה בכבוד ומולאן זוכה באהבה. 

שילוב של תיאטרון, תנועה, מוסיקה, אקרובטיקה ותיפוף, המביא לבמה את העושר והיופי של התרבות הסינית.

לרכישת כרטיסים היכנסו לקישור הבא.

 

קרדיט תמונה ראשית: כפיר בולוטין, ״אי המטמון״

 


מה עושים עם הילדים בחופשת פורים? ופסח? ובשבתות? היכנסו לפוסט הבא, שמתחדש מדי יום:

מתי החופשות ומה עושים עם הילדים

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב