קר בחוץ, כיף בפנים: 21 רעיונות לפעילות עם הילדים בבית

שבת קרה וגשומה נפלה עליכם? וירוס מיסתורי משתולל בחוץ ואסור לצאת מהבית? הילדים מטפסים על הקירות וטיול הוא לא אופציה? קבלו 21 רעיונות לפעילות משפחתית כייפית בתוך הבית, מנסיון אישי שלנו.

1. מבשלים ביחד – בחוץ קר אבל במטבח חם ונעים, וכיף להתכנס שם כולם ביחד ולהכין כדורי שוקולד, עוגיות או בלינצ׳ס. תתייחסו לזה כפעילות לכל דבר, ועוד כזו עם הרבה ערך מוסף – הילדים לומדים על תהליך הכנת האוכל והמרכיבים השונים, יוצרים את האוכל בעצמם, מתרגלים מוטוריקה עדינה, וגם מרגישים גדולים ועוזרים לאמא.

וכמובן – הבלינצ׳ס שהכנת בעצמך – הם הכי טעימים!

2. מסיבת תה – הכנו בלינצ׳ס בעצמנו, אפינו עוגיות, ועכשיו אפשר לעשות מסיבת תה כמו שצריך – עורכים שולחן, מסדרים את כל סוגי הכיבוד בצלוחיות ומזמינים גם את הבובות. אפשר להגדיל ולעשות מסיבת תה של האנגלים, כמו של אליסה מארץ הפלאות, לפי כל הכללים (חפשו בגוגל ״כללי התה של האנגלים״ ותגלו הרבה עובדות מעניינות).

3. משחקי קופסא – זה הזמן להוציא את כל משחקי הקופסה, לשחק בהם ועל הדרך גם לעשות קצת סדר ולהחליט עם מה כבר לא משחקים וכדאי למסור.

ואולי זה גם הזמן לבחור ביחד משחקי קופסא חדשים? יש לנו קופון שווה לתת לכן, לרכישת משחקים חדשים באתרי הצעצועים המובילים. פרטים בכתבה זו, שבה תוכלו למצוא קודים וקופוני הנחה למגוון אתרים.

משחקי קופסא לילדים: משחק מדע
משחקי קופסא לילדים גדולים: משחק מדע מאתר אמיגו

4. שעת סיפור – לוקחים 2-3 ספרים (שימו לב שלא כדאי להביא יותר כדי לא להתבלבל), מתכרבלים יחד במיטה וקוראים. אם הילדים כבר יודעים לקרוא בעצמם אפשר לקרוא בתורות. כדאי לנצל את ההזדמנות ולראות איזה ספרים כבר לא רלוונטיים לנו ואפשר למסור לילדים אחרים.

אפשר גם לבחור ביחד ספרים חדשים שנבקש מסבא וסבתא ליומולדת.

5. מציירים וצובעים ביחד – תתפלאו שגם אתם יכולים להנות מהפעילות הזו, לא פחות מהילדים. תדפיסו הרבה דפי צביעה לבחירה, גם לילדים וגם למבוגרים, ושבו לצבוע ולהירגע כולם ביחד.

צילום: goodmother.co.il

6. מסיבת ריקודים – בחודשי הקיץ, כל האנרגיה שהבוביקים אוגרים, יוצאת החוצה באמצעות השתוללות בפארק. בחורף, כשקר וגשום ואי אפשר לצאת החוצה, צריך להמציא פתרונות יצירתיים כדי שכל הכוח הזה לא יפוצץ צלחות על הרצפה ולא ימרח שום דבר על הקירות. דרך כייפית להוציא את האנרגיה היא להדליק ביוטיוב שירים מקפיצים ולרקוד יחד עם הילדים.

7. תיאטרון משפחתי – בוחרים סיפור עם מספר משתתפים, דיאלוגים ומוסר השכל. מקריאים לילדים, מחלקים תפקידים וממחיזים אותו. רצוי להשתמש בתחפושות, ולהציג גם לסבא וסבתא דרך הוידאו.

8. משחקי הרכבה הם דרך מצויינת להעביר את הזמן וגם לתרגל מיומנויות מוטוריות חדשות על הדרך. כדאי להשקיע זמן ולתכנן מראש מה בונים – עיר, דגם מורכב של משאית או דמות מעניינת.

9. להכין קפסולת זמן משפחתית – לוקחים קופסה יפה (או אפילו קופסת נעליים פשוטה ומקשטים אותה כרצונכם), וכל אחד מבני המשפחה מכניס לתוכה מכתב או פריט שהוא רוצה להעביר לעצמו בעוד שנה/שנתיים/מועד אחר לבחירתכם. סוגרים את הקופסה וגונזים עד לתאריך שקבעתם.

10. בונים אוהל משמיכות וכריות – ה-פעילות לחורף, שכל ילד יאהב. מארגנים חומרי בנייה מכל רחבי הבית – כריות, מזרונים, שמיכות, כסאות וכו׳, מוצאים פינה מתאימה ושקטה ומקימים את האוהל. אפשר לקשט אותו, להביא בובות וספרים וגם כיבוד, ולהעביר בו את כל היום.

פלוס מאוד מאוד גדול לפעילות הזו – אחרי שמתניעים את כל העסק ועוזרים לילדים לשקוע במשחק, הם מתחבאים בתוך האוהל שלהם ופתאום נוצר שקט בבית!

11. אוריגמי – לא מלכלך, זמין תמיד (ניתן להשתמש אפילו בדפי טיוטה ודפי חשבונות שאין בהם צורך), ותמיד יעניין את הילדים. ישנם קיפולי נייר פשוטים שכל אחד יכול להכין, כמו סירה ומטוס, ויש גם פסלים מורכבים למתקדמים.

12. לומדים משהו חדש – זה דורש הכנה מאיתנו ההורים, אבל ילדים קטנים וסקרנים יפיקו הרבה משיעור בנושא חדש ומעניין שתעבירו להם. בחרו נושא שהילדים שלכם מתעניינים בו (לדוגמה דינוזאורים או מכבי אש), קראו עליו וספרו להם, תוך שימוש במשחקים/ספרים/סרטונים מהיוטיוב ועוד. הנה דוגמה לפעילות אינדיאנים שעשינו בקיץ וחפשו עוד בקייטנת אמא שלנו – פעילויות על פרפרים, מראה, ועוד.

13. עושים ביחד עבודות בית – בצורה חווייתית מלמדים את הילד איך עושים כל מיני דברים בבית. גם משחקים, גם עוזרים, וגם עושים משהו חשוב ורואים תוצאות. מנקים אבק ומטאטאים את הרצפה, ממיינים צעצועים, תולים את הבגדים על קולבים (מיומנות חדשה, שתעניין את הילדים הקטנים), לומדים קיפול חולצות בסגנון היפני.

14. משחקי חברה של פעם – ארץ עיר, אמת או חובה, חם/קר, מחבואים, ים – יבשה, 1,2,3 דג מלוח

15. לעשות יצירה עם הילדים – לחלקנו נשמע מורכב, אבל זה יכול להיות מאוד פשוט. להלן דוגמה למשהו נחמד ולא מסובך שתוכלו להכין יחד עם הילדים, מחומרים זמינים, שיש בכל בית (גלילי נייר טואלט ודפים צבעוניים) – בתים לדמויות קינדר.

16. יצירה בפלסטלינה – מהנה, מפתח יצירתיות, מעביר את הזמן, ומגבש את הילד וההורה. אפשר להיעזר בשבלונות שמצורפות לערכות הפלסטלינה, או לפסל בעצמכם. רעיון נחמד – לפסל מוצרי מזון, פירות וירקות ואחר כך ״לבשל״ אותם במטבח של הילדים.

צילום: goodmother.co.il
צילום: goodmother.co.il

17. חפש את המטמון – מחביאים אוצר מעניין או טעים במקום מסתור בבית, ומכינים סדרה של פתקים עם חידות, שמובילים אליו.

18. גן חיות – אוספים את כל החיות שיש לנו בבית, בובות פלסטיק ופרווה, מחלקים לקטגוריות ומארגנים להם איזורי מחייה, כמו בגן חיות. את איזורי המחיה אפשר לקשט עם אבנים, צמחיה (עציצים) ואפילו בריכות קטנות בקעריות מהמטבח. אפשר לחפש מידע באינטרנט על בעלי החיים, להכין שלטים עם הסברים, כרטיסי כניסה ומפת מבקרים, ולהזמין חברים ובני דודים לסיור מודרך. 

19. צפייה בסרט עם הילדים – כן, הם עושים את זה יפה מאוד בעצמם, אבל אפשר לשדרג את החוויה ולהפוך את הצפייה המזדמנת לערב קולנוע מיוחד שמתכוננים אליו מראש – לצייר כרטיסים עם השם של הסרט, להדביק מספרים לכסאות, להכין פופקורן. אפשר לבחור בסרט אנימציה איכותי או סרט לכל המשפחה שגם אתם תהנו ממנו, וזו תהיה חוויה משפחתית שלמה וזמן איכות ביחד.

20. כמו בגן, אפשר לתת לילדים דפי עבודה, תפזורות ופעילויות בנושאים ממוקדים. להלן קישור לדפי עבודה מעניינים, שמתמקדים במיומנויות של מוטוריקה עדינה, תיאום עין יד, תפיסה חזותית, אוצר מילים. חפשו בגוגל, יש אין סוף.

21. פאזלים – זוהי שעתם היפה של הפאזלים, שבמהלך כל השנה נחבאים להם שם בסוף המדף ומחכים שיהיה קר מדי כדי לצאת החוצה (או לחילופין – בחוץ משתולל וירוס אימתני). מדובר במשחק מרגיע, שבדרך כלל לא רבים בו, ובו כל המשפחה פועלת ביחד להשגת המטרה המשותפת.


קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב