תכירו את "המסודר מכפר אז"ר"

עמותת "קווים ומחשבות" – העמותה הישראלית להפרעת קשב ADHD, הציגה לאחרונה מהדורה מיוחדת של אחד מספרי הילדים של לאה גולדברג, עם שינוי שמו מ-המפוזר מכפר אז"ר ל-"מסודר מכפר אז"ר".

כל ההכנסות מהספר יתרמו למען העמותה, הפועלת לקידום זכויותיהם של אנשים עם הפרעת קשב, מעודדת את המחקר בתחום ותומכת בילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וכמובן להורים הרבים החווים קשיים עם ילדיהם.

הספר הקלאסי "המפוזר מכפר אז"ר" ראה אור לראשונה בשנת 1967. מדובר באחת היצירות ההומוריסטיות הידועות והאהובות ביותר בספרות הילדים העברית, שמבוססת במקור על יצירה שנכתבה על ידי סמואיל מרשק, גדול המשוררים לילדים בברית-המועצות, בשנת 1932.

הסיפור גורם להזדהות אצל הקורא כי מי מאיתנו לא מרגיש מבולבל לעיתים, ומעורר הרבה אמפתיה כלפי הגיבור.

במהדורה המיוחדת, באדיבות הוצאת "עם עובד" מופיעות עצות והדרכות לבעלי הפרעות קשב ולבני משפחותיהם, כיצד ניתן להתמודד טוב יותר עם הפרעת קשב בחיי היום יום.

לדברי איריס שני, מנכ"לית עמותת קווים ומחשבות": "כאשר לאה גולדברג כתבה את הספר, היא מן הסתם לא הכירה את המושג "הפרעת קשב" אבל את דפוסי ההתנהגות היא כנראה הכירה מקרוב. בתקופתה אנשים שחוו הפרעות קשב והתקשו להתמודד עם משימות היום יום נקראו "מפוזרים". היום לשמחתנו, אנחנו יודעים לאבחן את האנשים הללו ולהעניק להם כלים להתמודד טוב יותר עם האתגרים. לדבריה: "הרעיון לייצר את החיבור, ואת ההומאז' לספר הילדים המוכר והאהוב הגיע ממשרד הפרסום שמלווה אותנו בהתנדבות: ברוקנר יער לוי.

עמותת "קווים ומחשבות" מעלה את נושא הפרעת הקשב על סדר היום הציבורי, שותפה לקביעת מדיניות בנושא הפרעת קשב במשרד החינוך, משרד הבריאות, משרד התעסוקה, צה"ל וגורמים ציבוריים נוספים, וכן דואגת לאכיפת תקנות וחוקים קיימים.

מחיר: 50 ₪

ניתן לרכוש את הספר בחנות העמותה, באתר –  http://www.keshev.org.

לא ניתן להגיב