שש אמהות חוזרת לעונה שלישית מרגשת

לקראת תחילת העונה השלישית של סדרת הדוקו-ריאליטי "6 אמהות", הוזמנתי לפאנל אינטימי של שיחה על אמהות, עם משתתפות התוכנית.

מה זה אמהות בשבילי, התחלתי להרהר. כבר 4 שנים אני אמא, אף פעם לא התפניתי לחשוב על זה.

לאמהות שלי קדמו הרבה שנים של עבודה עם ילדים, בשלל גילאים ומסגרות. הדרכתי אותם בקייטנה ובתנועת נוער. לימדתי אותם ביסודי ותיכון. חינכתי אותם במועדונית לגיל הרך וניסיתי לחנך אותם בפנימיית נוער בסיכון. אלפי הילדים שפגשתי ב-13 שנה, נסחו בי את הבטחון שאהיה אמא מושלמת, או לפחות טובה מאוד. ילדים זה חינוך, מסגרת, משמעת, ערכים ואהבה. הרגשתי שאני שולטת היטב בחומר.

טעיתי כמובן. אמא בת 4 לשלושה קטנטנים, אני רחוקה מאוד ממושלמת. היסטרית, לחוצה, מעגלת פינות, אכולת רגשות אשם. עושה את כל הטעויות האפשריות.

מה זה להיות אמא בשבילי? אושר מהול בדאגה וכאב. שק רגשות אשמה שלא משחרר. מרדף אחרי פרקציוניזם בלתי אפשרי. אהבה אינסופית בלי תנאים.

בנקודה הזו נגעה אצלי 6 אמהות המרגשת.

6 אמהות, 6 סיפורי חיים מרגשים של נשים חזקות. כל כך חזקות, וכל כך לא מושלמות, כמוני.

מאוחר בערב, מלווה ברגשות האשמה הקבועים, על כך שאני לא משכיבה את הצוציקים לישון, השתתפתי בהשקה של העונה החדשה של ״שש אמהות״. במעמד היוצרים והמשתתפות בסדרה, שסיפרו על הקשיים והאתגרים שלהן. כל אחת אל מול ילדיה, הכאב והאהבה האינסופיים.

 img_0219
  7
ראינו את הפרק הראשון לעונה, הכה מרתק, שהשאיר טעם של עוד. דוקו-ריאליטי מתוקתק וקצבי, בלי רגע דל. התכנים אישיים מאוד, אמיתיים, נוגעים ללב. שש האמהות הזכירו לי שזה בסדר להיות לא מושלמת.
חזרתי הביתה לקטנים ונתתי נשיקה לכל אחד. אמא כאן תמיד וזה מה שהכי חשוב.

 

"6 אימהות"- סדרת הדוקו המצליחה לשנת 2014 , חוזרת בעונה שלישית, מרגשת ומבטיחה במיוחד ,הפרק הראשון ישודר ביום שני ה- 31 באוקטובר בשעה 21:00 ב"רשת" ומיד לאחר מכן בימי חמישי מיד לאחר "המערכת".

העונה תלווה הסדרה את חייהן של כוהנת הבריאות מיכל צפיר, הרבנית רונית ברש, אשת העסקים נעמי (נאם) הורוביץ, שחקנית התאטרון הערבייה רחיק סלימאן, הזמרת ליאת בנאי ואשת התקשורת בת אל בלן.

גם העונה נעקוב מקרוב אחר חייהן של האימהות בבית, בזוגיות, עם המשפחה ובעבודתן. העונה, בניגוד לעונה קודמת, הבעלים ייקחו חלק לא קטן בתוכנית, הם יתפסו את מקומן של הנשים באולפן, יצפו בנשותיהם ובאופן התנהלותן ויגלו דברים חדשים עליהן.

העונה השלישית מאופיינת בנקודת מבט הומוריסטית של הנשים על חייהן.

 

האמהות:

מיכל צפיר – סצנת הפתיחה של מיכל צפיר בעונה השלישית ממחישה את סיפור האימהות שלה לאורך הסדרה. צפיר שואלת את ביתה המתבגרת האם יש משהו שהיא לא יודעת עליה וזאת עונה לה " את לא מכירה אותי בכלל"! זמרת וכוכבת הילדים לשעבר שהיום מובילה לאורח חיים בריא – תתמודד בסדרה עם גיל ההתבגרות הבועט של ביתה הבכורה. עם מקומן של שתי בנות נוספות, שאינן מקבלות ״זמן אמא״ (כי אין זמן להכל) ועם זוגיות ליואב צפיר, במאי טלוויזיה עסוק, שספק מעורב במה שקורה בבית. האם תצליח לנהל אימהות בהגיון ובשכל כאשר רגשות, כעסים וחששות פורצים מנערה בת 17 שאין לה גבולות?

הרבנית רונית ברש – המטאורית של עולם התשובה, שמסרה ילד לאימוץ אחרי שנאנסה בגיל 14! מנהלת אימהות לחמישה ילדים וזוגיות עם אילון, חוזר בתשובה שמאמין כי הכל בידי שמיים, גם בנוגע לחינוך הילדים. הרבנית שלוקחת מאות נשים לקברו של רבי נחמן מברסלב ב״אומן״ ו״מסדרת״ להן את הבלבול בחיים – חיה בבלבול מוחלט בכל הנוגע לבנותיה שעפו מביה״ס החרדי בו הן לומדות, בכל הנוגע לילד המאומץ שחוזר לחייה אחרי 20 שנה, ובכל הנוגע להתחייבות שלה למען ״בנות ישראל הכשרות״, שגוזלות ממנה זמן משפחה. בפרקי הסדרה, תנסה ברש לעשות סדר בחייה.

נעמי (נאם ) הורוביץ –בת זוגו של חיים הורוביץ יורש חברת התרופות ״טבע" עברה חיים לא קלים כשהגיעה לבדה מתאילנד לישראל , נעמי תנסה למצוא את מקומה האמיתי בעולם החדש ותוכיח שעלינו לנקות את מה שחושבים עליה – ״זאת שתפסה מיליונר״.

חשוב לה להדגיש שאת עצמאותה בעסקים היא השיגה לבד. בעיקר היא תנסה להוכיח לביתה בת ה-19, שחזרה בתשובה, ונלקחה ממנה בגיל צעיר – שהיא ראויה לאהבה שלה.

רחיק סלימאן – שחקנית ערביה, הראשונה במגזר שמטפלת בנפגעות תקיפה מינית, פסיכולוגית המנהלת קליניקה פרטית בביתה, אימא לשלושה ילדים ועם זוגיות לשחקן הישאם סלימאן (פאודה). מי שגרה בנצרת עלית בליבה של שכונה יהודית, תיגע בזהות שלה כערבייה, כאישה וכבת לאבא דומיננטי מ״טייבה״ המעוניין להחזיר אותה לשורשים.

האם הילדים מתגבשים לזהות הנכונה שלהם בסביבה מעורבת, והאם יש דבר כזה בכלל במציאות הכל כך לא ברורה בהם הם חיים. אבל בעיקר נציץ לשיחות על אהבה וזוגיות בשפה הערבית.

ליאת בנאי –זמרת, אימא לחמישה, שניים מנישואים ראשונים, אחד מנישואיה לאמרגן והמנהל האישי שלה, ניסים עוז, ושניים המשותפים לשניהם – פותחת בפני בעלה בהודעה מרעישה – ״אני בהריון ״. האימא שמאמינה בטוטאליות ושהאישה צריכה לעשות הכל בבית, חיה בעצמאות ובהומור בלתי פוסק סביב השעון. האישה שעובדת ביום כאמא ובלילה כזמרת מועדונים מסתפקת במילה אחת קטנה מבעלה כדי לקבל כח לחיים – ״אמא יש רק אחת״!

בת אל בלן – כתבת שטח בערוץ הבידור, עורכת משנה בטלוויזיה ומגישה פאנל הורות באתר "וואלה" , מנסה לא להעביר אל הבנות הקטנות שלה (3 וחצי ושנה וחצי) את הטראומות האישיות שלה מהילדות. אמא שנפטרה מסרטן שבת אל הייתה בת 17, אחרי שהאבא נטש שהייתה בת 12. בחייה המשותפים עם תימור בעלה עורך הדין, היא מוצאת את הדרך בציניות ובחדות הלשון האופיינית רק לה, להתמודד עם הפחד ממחלות וחיידקים, מנטישה, מאימהות לא מוצלחת וממה לא..

 

במאי ועורך ראשי- איתן שמואלוף

מפיקה ראשית – תמי גרייניק

לצפייה בפרק הראשון של הסדרה, היכנסו לקישור הבא.

 %d7%9b%d7%a8%d7%96%d7%aa-%d7%91%d7%9b%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9c

לא ניתן להגיב