״כבודו״: סדרת מתח עוצרת נשימה – החדשה של yes

אמש התקיים אירוע חגיגי לכבוד השקת הסדרה החדשה של yes – ״כבודו״, שעולה למסכים בעוד שבוע, ב-30.03.

ואכן, יש מה לחגוג. באירוע הוקרנו 2 פרקים ראשונים של הסדרה, שהצליחו לצמרר, לרגש ולהכניס אותי למתח עוצר נשימה, והנה אני עדיין כוססת ציפורניים בהמתנה לפרק השלישי.

החלק הטוב ב״כבודו״, מלבד היותה סדרת מתח מצויינת שעשויה לפי כל הכללים, זה שהיא מתרחשת כאן בארץ, וליתר דיוק בבירת הנגב, שלא נוהגת לככב בדרך כלל בסדרות.

השילוב בין ה״מצויין״, לבין ה״לוקאלי״ ו״הפריפריאלי״, תורם לגאוות היחידה שלנו, שמתעצמת עוד יותר לנוכח העובדה שהסדרה נמכרה לרשת cbs עוד בשלב התסריט.

הסדרה, שיצרו רוני ניניו ושלמה משיח, מביאה את סיפורו של מיכה אלקובי (יורם חטב) שופט בבית המשפט השלום בבאר שבע, שבנו התיכוניסט מעורב בתאונת פגע וברח. שניות לפני שמיכה מסגיר את בנו יחידו למשטרה, מתגלה לו זהות הקורבן: בן למשפחת פשע רצחנית שאצלם כללי המשחק שונים מאלה שהוא מכיר ממרומי כס השופט.
בניסיון להציל את חיי בנו הוא מוצא את עצמו במדרון חלקלק שגורם לו לעשות דברים לא פחות חמורים מאלה ששפט ושלח לכלא. ניסיונו להיפטר מהרכב המעורב בתאונה בתחילת הסדרה, מצית מלחמה ישנה בין משפחות הפשע, גורר פנימה את חברו הטוב והקהילה הבדואית והסוד של מיכה ושי שולח גרורות ופוגע בסביבתם, בחבריהם ובכל המעורבים בפרשה.

הודות למשחק הנהדר של יורם חטב, דמותו של השופט מצליחה ליצור אמפתיה מהרגע הראשון. כריזמטי וקשוח ועם זאת אנושי ופגיע, הוא נוגע ברגש ההורי של כל אחד מאיתנו. איך היית נוהג אם מדובר היה בבן שלך?

המשחק הוא עצמתי כל כך, שהדילמה עימה מתמודד השופט מורגשת בכל הבעה ותנועה שלו, ללא מילים. האם יוותר על ערכיו, אמונותיו ויושרו, ויחפה על בנו?

הסיפור האנושי מתערבב בכישרון עם זה המערכתי – משטרה, בתי משפט, עולם הפשע, ועל כן הסדרה כובשת גם את הלב וגם את הראש.

הצילום המעולה והעריכה המדוייקת יוצרים מקצב נעים לצפייה, שלא מאבד את הצופה מצד אחד ועם זאת מספיק איטי כדי לעכל את ההתרחשויות.

תענוג של סדרה.

צילום: רפי דלויה

 

באירוע ההשקה התייצבו כוכבי הסדרה: יורם חטב (שחזר לטלוויזיה, לאחר שעזב את עולם המשחק והקים עסק מצליח למנטורינג עסקי).

צילום: רפי דלויה

 

אלמה דישי (שמגלמת עו"ד פליליסטית) ובנזוגה המוסיקאי איתי פלאוט, הישאם סולימאן שמגלם סגן אלוף בדואי בצה"ל (שלאחר שבפאודה גילם מחבל), העיתונאית לוסי אהריש שמגלמת את אשתו של הישאם (והתעכבה בפקקים לת"א, בדרך חזרה משידור התכנית שלה בירושלים), הכוכבת העולה אגם שוסטר, דני שטג (שמגלם ראש ארגון פשע), סופי צדקה, תום חגי, אילנית בן-יעקב וג'יטה מונטה (זוגתו לשעבר של דבל'ה גליקמן) שחוזרת לטלוויזיה אחרי שנים רבות.

צילום: רפי דלויה

 

גם עדי הימלבלוי ואוהד קנולר הגיעו לפרגן לחברתם הטובה אלמה דישי .

צילום: רפי דלויה

 

בנוסף, הגיעו לעשות כבוד לבמאי הסדרה ואיש התיאטרון רוני ניניו אושיות מעולם התיאטרון דוגמת יבגניה דודינה ונעם סמל.

צילום: רפי דלויה

 

בלטה בנוכחותה עו"ד הפליליסטית (וזוגתו של מייסד צ'ק פוינט, גיל שוויד) מיטל דנינו שליוותה את יוצרי הסדרה ותרמה לפיתוח התסריט שעסק בין היתר במלחמות ארגוני פשע בדרום.

 

תסריטאי: שלמה משיח

במאי: רוני ניניו

שחקנים: יורם חטב, אלמה דישי, הישאם סולימאן, לוסי אהריש, תום חגי, ארז עובד, אילנית בן יעקב, ג'יטה מונטה, דני שטג.

זוהי הסדרה הישראלית הראשונה שמשודרת ב K4, איכות השידור הטובה ביותר בעולם. 

הסדרה תעלה לשידור ב-yesVOD  ב-30.3 ובערוץ yes Oh ב-8.4

 

צילום תמונה ראשית ושאר התמונות בכתבה: רפי דלויה. 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב