״קייטנת אמא״ 2016: ביקור במוזיאון תל אביב לאומנות

יצאנו עם בוביק בן ה-4 ליום פעילות במוזיאון תל אביב לאומנות. ״מה זה מו-זי-און?״ שאל בוביק לפני שיצאנו. ״מוזיאון זה מקום עם תמונות יפות״, עניתי. ״אז צריך לקחת טושים?״ שאל בוביק והתחיל לארגן לו סט. טוב נו, חשבתי, וארגנתי גם כמה דפים. אולי נשב אחרי זה במקדונלדס ונצייר.

כשהגענו למקום, בוביק התרשם מאוד מהמבנה הגדול והמיוחד, והתרשם עוד יותר כשנכנסנו לגלריית הדיוקנאות כדי לצפות בהצגה ״מי הזיז את התמונה שלי?״, שנתנה לו יותר מושג לגבי מהו מוזיאון ומה קורה בו. ההצגה מקסימה, נהננו מאוד וממליצים עליה בחום. לפרטים על מועדי ההצגה וסיקור מלא היכנסו לקישור הבא.

לאחר מכן ביקרנו בתערוכת אני והסלפי

התערוכה היא אינטראקטיבית, ייחודית, מהנה ומעוררת מחשבה, שבנויה על יסוד תוכנות ואמצעים טכנולוגיים שפותחו במיוחד עבורה. בתערוכה, הצילום העצמי של המבקרים הופך לחומר הגלם של התצוגה, כאשר תמונותיהם של המבקרים מוקרנות על גבי מסכים גדולים במרכז. כמשתתפים פעילים, פוגשים המבקרים את דמותם באופנים שונים, באמצעות אינטראקציות טכנולוגיות ונחשפים למאפייני ה'סלפי' ולשאלות שהוא מעורר. המבקר מוזמן לצלם את עצמו, לצייר דיוקן עצמי ולעבור את חוויית השיתוף עם המבקרים האחרים. הכניסה לילדים ונוער עד גיל 18 חינם.

בוביק התלהב מכל הכפתורים, המסכים והיכולת לצלם את עצמו – בעצמו. זו הייתה התנסות מעניינת בשבילו. בנוסף הוא הכיר את סוגי המראות – הקמורות, הקעורות וכד׳, וראה מה זה מצלמה במעגל סגור – כשאני רואה את עצמי מכל הכיוונים. למרות שבסך הכל זו חוויה מהנה, אני הרגשתי קצת פספוס. התערוכה מושקעת מאוד מבחינה טכנולוגית וויזואלית, וגם מבחינת עולמות התוכן שלה, אולם החיבור בין כל אלה לא כל כך נהיר. לתופעת הסלפי ישנן משמעויות רבות – טכנולוגיות, סוציולוגיות, פסיכולוגיות, פילוסופיות ועוד, ונראה שלכולן התערוכה ניסתה להתייחס. ביותר מדי אופנים ויותר מדי כיוונים, טופל נושא הסלפי בתערוכה, וכך למעשה הלך לאיבוד המסר אותו ניסתה להעביר, בסימן ״תפסת מרובה – לא תפסת״. יצאתי מבולבלת. מצד שני, אם לא מנסים להתעמק ולהתפלסף יותר מדי, בסך הכל מדובר בפעילות מעוררת מחשבה, נחמדה ומיוחדת, שהילדים יכולים ללמוד ממנה כמה דברים.

בסופו של דבר, המיצג שהתעכבנו לידו הכי הרבה בתערוכה, הוא ״העיר של האופביטים״ – מיצג אומנותי יפהפה שמציג עולם שלם של רובוטים קטנטנים, שמורכב כולו מחלקיקי מחשב.

מוזיאון תל אביב קיץ לילדים

לאחר מכן סיירנו במוזיאון. חלק מהגלריות כמובן לא מתאימות לגיל 4. אבל יש כאלה שדווקא כן, כגון הגלריה של החדרים המיניאטורים, הגלריה של הדיוקנאות, גן הפסלים שבחוץ ועוד. בוביק התעניין ושאל שאלות. כשנמאס, אמר ״אמא זהו הולכים״. את יום הכיף שלנו סיימנו אכן במקדונלדס הקרוב (כמאה מטר משם, אם זה עוזר למישהו).

 

מעבר לתערוכות ויצירות האמנות באוספי הקבע שניתן לראות בביקור, אגף החינוך של המוזיאון מציע שלל פעילויות יצירתיות ומגוונות לילדים ולמבוגרים במהלך אוגוסט 2016 . לא יצא לנו להשתתף בפעילויות אלה, אבל הן נשמעות מעניינות מאוד:

שלישי קסום לילדים ולהורים

פעילות משותפת להורים ולילדים בני  8-5 בימי שלישי בין השעות 18:30-17:00.

פעילות אמנותית, יצירתית וחווייתית המתקיימת בגלריות המוזיאון ובסדנאות ומאפשרת להורים ולילדים ליצור וליהנות יחד.

הרפתקאות בוקר לילדים

לבני 12-7 , 15.8, 18.8, 22.8, 25.8, 29.8 בשעות 13:00-10:00

צבע, רגש, תנועה וקצב

שפת הציור של ג'קסון פולוק. הרפתקת ציור חווייתית, צבעונית ומשחקית, בעקבות האמן.

גרפי במגע משי

צורות, סמלים ודימויים צבעוניים. הרפתקת יצירה בטכניקת הדפס ידנית, בסדנת הדפס רשת על חולצות, בהשראת יצירות של האמן הידוע דוד טרטקובר שמציג תערוכת יחיד במוזיאון.

מכחול אמן ואיש סקרן

2.8, 9.8, 16.8 , 23.8, 30.8 – בשעה 11:00                 

סיורים מודרכים להורים וילדים

סיורים מיוחדים להורים וילדים בני 12-7 בימי שבת בשעה 11:00.

סיורים מודרכים בתערוכות המוזיאון ובאוספיו המותאמים לילדים ולהורים.

6.8  אימפרסיוניזם לילדים

20.8 – פיסול בגלריות ובגן הפסלים

המדריך הקולילילדים והורים

מדריך קולי לילדים ולמבוגרים באוספי הקבע (בעברית ובאנגלית), המזמין את הילדים והמבוגרים לחוויה משותפת. המדריך מציע דרכים להתבוננות, רעיונות למחשבה והפעלות אינטראקטיביות למול יצירות נבחרות באוספי המוזיאון, בשפה ידידותית ועשירה.

הכניסה למוזיאון תל אביב לאמנות ללא תשלום לילדים ונוער עד גיל 18. 

לפעילויות ואירועים מיוחדים ישנם מחירים נפרדים –

שלישי קסום – 30 

מופע גלריה – 55

הרפתקה במוזיאון – 70

סיור מודרך – (ילד + מבוגר) 65   (10 ₪ לילד נוסף)

המדריך הקולי – 15

מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, כרטיסים בקופה  טל. 03-607-7020

 

לכל ארועי הילדים לחצו כאן.

לכלל ארועי המוזיאון לחצו כאן.

אגף החינוך מוזיאון תל אביב לאמנות

גם אם אתם לא צפויים להגיע לתל אביב בזמן הקרוב – מומלץ לקחת את הילדים לחצי יום של פעילות במוזיאון באיזור המגורים שלכם. זה במזגן, העלות נמוכה, ומדובר בתוכן שהוא חדש בד״כ לילדים. כדאי לעשות הכנה לפני כן, במיוחד לילדים הקטנים יותר, להסביר מה זה מוזיאון, איך מתנהגים ומה אנחנו הולכים לראות (לתת רקע על הציירים/ מייצגים/ תקופה). ניתן לחבר את זה לחומר הלימודי של הילדים או עולם תוכן אחר – מטלוויזיה, ספרים או משחקים.

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב